Radiotjänst, vår kära Radiotjänst...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Dessutom får du låna TV under en kort tid utan att betala TV licens. Vet inte om de begränsat det till en vecka.

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Medtanke på att Vissa från radiotjänst som ringer hem till folk fortfarande påpekar att Radio är Licenspliktigt så blir man inte förvånad att vissa även påstår att en parabol är licenspliktig

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Parabolutrustning skall ses som komplett och då inkludera mottagare. Enbart parabol utgör ingen utrustning.

Ni kan alltid hänvisa till falsk marknadsföring om de ringer och försöker pracka på "opartisk media".
http://www.radioochtv.se/sok-arende/
Det är ju mer än en gång svt/sr fått kritik i granskningsnämnden..

Last edited:

Smagatusk

Guest
Parabolutrustning skall ses som komplett och då inkludera mottagare. Enbart parabol utgör ingen utrustning.

Ni kan alltid hänvisa till falsk marknadsföring om de ringer och försöker pracka på "opartisk media".

Går det inte att se anmälan i sin originalform nånstans? Hade varit kul att se vad allmänheten hänger upp sig på när de anmäler ett program.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Valrörelsen visade väl i sin prakt hur vänstervridet svt är? Jag vägrar betala radiotjänst tills det är åtgärdat :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Valrörelsen visade väl i sin prakt hur vänstervridet svt är? Jag vägrar betala radiotjänst tills det är åtgärdat :fakta
Jag kommer aldrig göra det oavsett, även om det var objektivt så är affärsmodellen att tvinga kunder marknadsekonomiskt fel och jag betackar mig från tvång. Det paradoxala är att om SVT/SR blev valfritt skulle jag köpa det, åtminstone valda delar, och sedan skulle jag titulera mig "kund" vid alla tillfällen då jag klagade på något. :)

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Bump!

Sa upp min tv-licens för några dagar sedan där jag skrev att jag inte längre ägde någon licenspliktig utrustning.
Fick svar idag att det tydligen inte var ett tillräckligt bra svar.

Hon inkluderade parabolutrustning som en anledning att betala tv-licens men det kan väl inte stämma?
En parabol är tämligen värdelös utan en tv/dator med tv-kort.

Det är bara trams, bara att stå på dig och säg att du inte har nån teve, att den har gått sönder eller nått..

Mig slutade de ringa för kanske 10 år sedan. Mycket konstigt. De verkar ha gett upp på resten av hushållet också.

De kom till och med hem till en förr. :va

Var det länge sen du flyttade?
Mig hör de allt av sig efter jag har flyttat, alltid med brev och ibland ringer de.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Är inte ändå ett av de största problemen utbudet? På Svensk radio och teve finns till 90% program som tilltalar 50+are. Skulle klara mig rätt bra utan skiten om det vart ett alternativ.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är inte ändå ett av de största problemen utbudet? På Svensk radio och teve finns till 90% program som tilltalar 50+are. Skulle klara mig rätt bra utan skiten om det vart ett alternativ.

Så är det ju, programurvalet är ju minst sagt dåligt men det har det ju alltid varit även när dom var ensamma. Dom tänkte ju förbjuda parabol på 80-talet, för att skydda våra känsliga sinnen eller nåt, vart väl mest för dom visste vart det skulle ta vägen. Vem kollar när färg torkar om det finns ett alternativ?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Så är det ju, programurvalet är ju minst sagt dåligt men det har det ju alltid varit även när dom var ensamma. Dom tänkte ju förbjuda parabol på 80-talet, för att skydda våra känsliga sinnen eller nåt, vart väl mest för dom visste vart det skulle ta vägen. Vem kollar när färg torkar om det finns ett alternativ?

Där har ju systembolaget t ex försökt göra sig mer tidsenliga. Varför gör inte svt/sr det? De vet ju vad de konkurrerar med hur jävla svårt ska det va? Pengar måste de ju ha i överflöd..

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Hjälp, dom ringde nyss och eftersom jag aldrig fått samtal från dom var jag helt oförberedd och sa att det fanns tv i huset. Hur går jag till väga för att säga att tvn är borta?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hjälp, dom ringde nyss och eftersom jag aldrig fått samtal från dom var jag helt oförberedd och sa att det fanns tv i huset. Hur går jag till väga för att säga att tvn är borta?

Du har sålt din tv och givetvis ringer du och meddelar om/när du skaffar en ny.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Du ringer dit och säger att du vill avanmäla ditt tv-innehav pga att du inte har nån tv längre. Frågar dom vad du har gjort med den så är det bara att dra till med nåt. Typ att du har sålt den, gett bort den, ställt ut den i förrådet eller att den har gått sönder. Möjligtvis kommer dom att säga att dom ska skicka ut en kontrollant till dig men det är bara snicksnack. Det kommer inte att komma nån.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Igår kom det post som bekräftade min uppsägning. Däremot har de inte svarat på min mail där jag ifrågasatte parabolgrejen.

En sak jag irriterar mig EXTREMT MYCKET på är deras policy om att skicka tillbaka pengar.

"Radiotjänst betalar inte tillbaka belopp under 150 kronor."

Vad i h-e?
Det är ENBART statliga företag som kommer undan med skit som detta.
Varför betalar man inte tillbaka belopp under 150kr?
Tjäna mer pengar?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Uppdatering: Ringde och sa upp mitt tv-innehav som folk sade i tråden. Det gick utan problem och jag kunde bortse från fakturan. Tackar för era svar. Ett tips till övriga, Radiotjänst ringer genom dolt/privat nummer.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin