Radiotjänst, vår kära Radiotjänst...

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Bump!

Sa upp min tv-licens för några dagar sedan där jag skrev att jag inte längre ägde någon licenspliktig utrustning.
Fick svar idag att det tydligen inte var ett tillräckligt bra svar.

Hon inkluderade parabolutrustning som en anledning att betala tv-licens men det kan väl inte stämma?
En parabol är tämligen värdelös utan en tv/dator med tv-kort.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Bump!

Sa upp min tv-licens för några dagar sedan där jag skrev att jag inte längre ägde någon licenspliktig utrustning.
Fick svar idag att det tydligen inte var ett tillräckligt bra svar.

Haha, samma skit har hänt mig tidigare.

Flyttade till studentboende (studentlänga, sex korridorer totalt, med gemensamt vardagsrum (med TV)) för några år sedan, sen dess har jag inte haft TV. Så när jag flyttade tillbaka till min hemstad så pushade de på som fan för att få mig att betala radiotjänst, men jag påpekade såklart att jag inte ägde någon TV längre och inte heller betalt för de senaste tre åren då jag bodde där och kommunen så sett stått för TV åt alla.

De var så inuta helvete på mig så slutade med att jag tvingades betala för "det var ju en mobil jag svarade på" och den hade ju högst troligen internet... :näsblod

Någon månad senare ringde jag igen och påpekade att jag numera har både tjänste-laptop och tjänste-mobil och därmed inte äger några privata sådana saker längre (åhhh va troligt), DÅ äntligen blev jag av med skiten igen....

Helt jäkla otroligt hur dom orkar jaga folk. Var dessutom bara några dagar sedan de ringde senast bara för att höra ifall ifall jag kände för att betala licens igen. Den gången räckte tack och väl med ett "nej, har fortfarande ingen TV" - skön lite yngre (i detta scenario är 40 ungt väl!?) kille som ringde och kunde ta ett nej. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mig slutade de ringa för kanske 10 år sedan. Mycket konstigt. De verkar ha gett upp på resten av hushållet också.

De kom till och med hem till en förr. :va

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
även mig har dom glömt bort:gråta

Har ingen tv (på riktigt) men min bättre hälft började, mina vilda protester till trots, betala när de fick för sig att datorer var avgiftspliktiga. Innan dess hade jag haft många skumma samtal med radiotjänst på telefon. Ibland trevliga, ibland hotfulla.

Så fort domstolen sagt sitt sade jag upp skiten och har inte hört av dom sedan dess, misstänker att de nu har gett upp.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tyvärr har de efter 10 års licensvägran inte gett upp på mig i alla fall :(
Fick brev för några veckor sedan om att de sett en 50" TV genom mitt fönster(!) och att jag hade en faktura att vänta inom 15 dagar :mad:
Ringde dem och förklarade att det var en datorskärm utan TV-mottagare, men det vägrade de köpa så nu har jag skickat in en bestridan av brevet och en produktbeskrivning av "den datorskärm jag äger".

Skulle väl gissa på att de kommer muppa vidare så jag får väl meddela att jag sålt skärmen om det skiter sig :gnissla

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Tyvärr har de efter 10 års licensvägran inte gett upp på mig i alla fall :(
Fick brev för några veckor sedan om att de sett en 50" TV genom mitt fönster(!) och att jag hade en faktura att vänta inom 15 dagar :mad:
Ringde dem och förklarade att det var en datorskärm utan TV-mottagare, men det vägrade de köpa så nu har jag skickat in en bestridan av brevet och en produktbeskrivning av "den datorskärm jag äger".

Skulle väl gissa på att de kommer muppa vidare så jag får väl meddela att jag sålt skärmen om det skiter sig :gnissla

Får man verkligen smyga omkring och titta in genom folks fönster?
Motanmäla för ofredande?

Senast de var på mig om tv-licensen avböjde jag deras invit att dela med mig av mina pengar med hänvisning till att med så många barn, hundar, fruar och liknande runt i kring mig så finns det varken tid eller pengar till att varken titta eller köpa mig licenspliktig elektronikutrustning.

Då frågade hon om det inte var dyrt med så stor bil.....

sorti

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Får man verkligen smyga omkring och titta in genom folks fönster?
Motanmäla för ofredande?

Ifrågasatte detta när jag ringde dem men kontrollanten hade noterat att TVn var omöjlig att missa som förbipasserande då vi bor på bottenplan :3freak

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Ifrågasatte detta när jag ringde dem men kontrollanten hade noterat att TVn var omöjlig att missa som förbipasserande då vi bor på bottenplan :3freak

Jag förstår deras poäng.
Jag förstår att någon motanmälan kommer göras.

MEN jag tror fortfarande inte att det är okey att titta in genom fönstret för att se vad det är som är så stort som kanske skulle kunna vara en tv.

Oj det var en tv.

Att av en händelse råka se en tv genom fönstret när man är ute och letar efter tv-utrustning, knappast troligt.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Nej, jag håller med om att det inte känns helt okej men samtidigt så är jag väldigt skeptisk till att det skulle leda till något att motanmäla. Men å andra sidan så kan det ju vara läge att jävlas tillbaks om de fortsätter muppa. Nåja, vi får väl se hur cirkusen fortsätter :)

Jag förstår deras poäng.
Jag förstår att någon motanmälan kommer göras.

MEN jag tror fortfarande inte att det är okey att titta in genom fönstret för att se vad det är som är så stort som kanske skulle kunna vara en tv.

Oj det var en tv.

Att av en händelse råka se en tv genom fönstret när man är ute och letar efter tv-utrustning, knappast troligt.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Nej, jag håller med om att det inte känns helt okej men samtidigt så är jag väldigt skeptisk till att det skulle leda till något att motanmäla. Men å andra sidan så kan det ju vara läge att jävlas tillbaks om de fortsätter muppa. Nåja, vi får väl se hur cirkusen fortsätter :)

Nu betedde jag mig som en fjortonåring som inte läste igenom sitt svar annan hen skickade det.
Det skulle givetvis stå, Jag förstår att INGEN motanmälan kommer att göras

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Hur blev det med parabolen?
Är en sådan licenspliktig?

Mao, om det sitter en parabol på min balkong så måste jag betala tv-licens?

Har ingeb lust att montera ner den men måste jag för att slippa gamarna så gör jag det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur blev det med parabolen?
Är en sådan licenspliktig?

Mao, om det sitter en parabol på min balkong så måste jag betala tv-licens?

Har ingeb lust att montera ner den men måste jag för att slippa gamarna så gör jag det.

Nej, en parabol är ingen mottagare, den är endast en antenn, trots att där sitter ett mikrovågshuvud.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Neka, får inte kolla in så hur ska dom bevisa sitt påstående, han/hon har ju misstagit sig kanske på adressen eller liknande. . . . .
Är garanterat en angivargranne som är anställd där.

Bästa, skriftliga, svaret "jag förstår inte vad Ni talar om"
Bästa är att inte tala med dom alls, släng alla brev och svara inte på deras samtal, använd block-app eller liknande på deras nummer. Tillslut upphör ringandet och gödslandet i lådan. . . . . . .

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Nej, en parabol är ingen mottagare, den är endast en antenn, trots att där sitter ett mikrovågshuvud.

Så varför ljuger de jävlarna? Jag citerar Ann-Sofie Kardefelt som jobbar på radiotjänst;

"Exempel på tv-mottagare är tv (gäller även tv-skärm kopplad till dator), dator med tv-kort, digitaltv-box, video och inspelningsbar dvd-spelare, samt parabolutrustning."

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Såhär står det på hemsidan:

Vad är en tv-mottagare?
Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar.

Exempel på tv-mottagare:

tv
digitalbox
video med kanalväljare
inspelningsbar dvd-spelare
dator med tv-kort

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Såhär står det på hemsidan:

Vad är en tv-mottagare?
Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar.

Exempel på tv-mottagare:

tv
digitalbox
video med kanalväljare
inspelningsbar dvd-spelare
dator med tv-kort

Jo, så långt har jag också uppfattat det.
Fattar inte varför de ska vräka ur sig en massa skit som inte stämmer.
Tyvärr går väl någon på det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så varför ljuger de jävlarna? Jag citerar Ann-Sofie Kardefelt som jobbar på radiotjänst;

"Exempel på tv-mottagare är tv (gäller även tv-skärm kopplad till dator), dator med tv-kort, digitaltv-box, video och inspelningsbar dvd-spelare, samt parabolutrustning."

Parabolmottagare, inte antenn.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin