Radiotjänst, vår kära Radiotjänst...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
radiotjänst resonerar att så länge man har utrustning som möjligör att man kan se svt el radio så ska man betala..jag stod för ngr år sen med en radiotjänst snubbe i dörren och han hävda att i och med att du har en smart phone ska du betala..jag bad honom fara och flyga och enda gången han fick komma tillbaka var när han kunde bevisa att så var det..ingen har dykt upp än..

Finns det tex någon här inne som med handen på hjärtat kan säga att jaa..jag lyssnar på P1-P2 el P3 ??
Tittar på SVT ?

Jag lyssnar på P1 och kollar på SVT. Även vissa P3-program, som P3 dokumentär. SR gör många bra program.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
radiotjänst resonerar att så länge man har utrustning som möjligör att man kan se svt el radio så ska man betala..jag stod för ngr år sen med en radiotjänst snubbe i dörren och han hävda att i och med att du har en smart phone ska du betala..jag bad honom fara och flyga och enda gången han fick komma tillbaka var när han kunde bevisa att så var det..ingen har dykt upp än..

Finns det tex någon här inne som med handen på hjärtat kan säga att jaa..jag lyssnar på P1-P2 el P3 ??
Tittar på SVT ?

Ja, jag gör det.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
P2 på morgonen, P3 vid hemfärd, ofta P1 under dagen. Ärligt alltså. Svtplay ibland.

Fast radio är inte licenspliktigt och har inte varit på många år. SVT Play är ännu inte licenspliktigt, tror resonemanget var att när hela utbudet ligger ute så blir det licenspliktigt att ha bredband, åtminstone om man frågar radiotjänst.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Kommer aldrig i mitt liv betala radiotjänst ett öre.
Helt sjukt att det ens idag är lagstiftat, låt dom som vill se på skiten betala för det.

Får dom någonsin igenom att alla med internet ska betala för att man har möjligheten att se svt play kommer jag abortera hela SVT!

Idiotfasoner.

Smagatusk

Guest
Kommer aldrig i mitt liv betala radiotjänst ett öre.
Helt sjukt att det ens idag är lagstiftat, låt dom som vill se på skiten betala för det.

Får dom någonsin igenom att alla med internet ska betala för att man har möjligheten att se svt play kommer jag abortera hela SVT!

Idiotfasoner.

Snart blir det lagstiftat att grannarna kan fakturera dig för att du tittar på deras nyårsraketer.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så länge (S)(V)T låtsas vara politiskt oberoende låtsas jag att jag inte har någon TV.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så länge (S)(V)T låtsas vara politiskt oberoende låtsas jag att jag inte har någon TV.

Exakt min inställning. Jag skulle betala för oberoende nyheter t.ex. Men nu är SVT betydligt mer vinklat än många andra, vad betalar jag för då?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag har inte kollat på svt sedan jag slutade betala radiotjänst för 9 år sedan, betalar man inte, ska man inte titta. Jag tycker att man ska kunna välja bort utbudet av svt och därför inte behöva betala till radiotjänst. Svt sänder bara skit och det är inget jag vill betala ett öre för.
Att tvinga någon att betala för något man inte använder är ju idiotiskt, blodsugare!
I mina ögon är det som att jag skulle betala varje månad för grannens bil.
Hoppas på en lagändring snarast.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
betalar för nåt man inte använder gör man ju hela tiden om man betalar skatt. fast å andra sidan så är det ju andra som betalar för det jag använder utan att använda det själva så det kanske jämnar ut sig.

Kommer det nån lagändring så blir det nog just en skatt.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Är det bara jag som tycker det är lite lustigt ut att alla som vet allt om hur usla SVT:s program är samtidigt är samma personer som påpekar att de aldrig tittar på SVT??

Kul också att se hur alla får ett lagbrott (för det är det väl ändå?) att bli ett bevis på hög moral, något som tjänar ett högre syfte och nästan är lite beundransvärt. Snålhet är det i alla fall inte!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är det bara jag som tycker det är lite lustigt ut att alla som vet allt om hur usla SVT:s program är samtidigt är samma personer som påpekar att de aldrig tittar på SVT??

Kul också att se hur alla får ett lagbrott (för det är det väl ändå?) att bli ett bevis på hög moral, något som tjänar ett högre syfte och nästan är lite beundransvärt. Snålhet är det i alla fall inte!

Knappast förvånade, allt vi kan rättfärdiga för oss själva anser vi oss kunna skryta med.

Jag tycker det är pinsamt och illojalt att smita från licensen, ungefär som att vägra betala kommunalskatt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Antar att diverse sportarrangemang som SVT följer med livebevakning inte heller är av intresse för dessa som så strikt anser att allt från SVT är skit... tänker främst på OS och dylikt.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag har aldrig någonsin kollat på OS, och kommer aldrig göra det heller, jag har inte ens SVT kanalerna installerade, just på grund av att jag inte använder dem. Jag betalar 400 kr i månaden för mina kanaler, som för övrigt sänder reklam var 10e minut (Känns det som), sen kollar jag på tv ca 5 timmar i månaden, om ens det. Så egentligen skulle jag kunna slopa tv:n helt.
Logiskt tänkt, ska jag som aldrig tittar på svt, och betalar för de kanaler jag tittar på under 5 timmar i månaden, även betala för svt som inte ens finns på min tv? Lagenligt - Ja, logiskt - nej.
Jag hoppas verkligen det blir en ändring, att allt sänds via tex boxer eller viasat mm så att man iaf kan få valet att välja bort de kanaler man inte använder.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det finns säkert en och annan här som är beroende av dyra mediciner som de behöver på regelbunden basis hela livet som de aldrig skulle haft råd med utan subventioner.

Det skulle nog inte ta lång tid innan vi var nere på Greklands nivå om folk resonerade på samma sätt som med tv-licensen när de betalar in sina skatter.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns säkert en och annan här som är beroende av dyra mediciner som de behöver på regelbunden basis hela livet som de aldrig skulle haft råd med utan subventioner.

Det skulle nog inte ta lång tid innan vi var nere på Greklands nivå om folk resonerade på samma sätt som med tv-licensen när de betalar in sina skatter.

Sedan är det ju rätt stor skillnad på sjukvård och infrastruktur och medielekstuga...

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Herregud! TV är väl ändå att anse som "lyx", varför ska jag betala för tv kanaler, vinklade sådana, då?
Samtidigt betalar redan viasat och alla andra köp-tjänster till SVT, så varför ska jag också det om jag nu t.ex har boxer?
Tycker du att alla som jobbar utomlands fast bor i sverige skall betala dubbel skatt också?
Så jävla svenskt det kan bli, protesterar lite i tysto för att sedan finna sig i det och tycka det är bra helt plötsligt.

Svt gör INGET för mig, och det vore dessutom skamligt att supporta melodifestivalen. Melodifestivalen borde vara ett lagbrott.

Förstår verkligen inte hur man kan tycka som du, bara för att du har möjligheten till något gör inte per automatik att du nyttjar det? Ska du då betala för det?

Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Kräv av de politiker du röstar på att de ändrar reglerna ang TV-avgiften.
För du röstar väl???

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...