Rasist????

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
vad trött man blir, visst eftersom det är så patetiskt kan man väl skratta åt det. själv blir jag mest förbannad, jag är en av dom som ofta blir kallad rasist & javisst, jag tycker att vi svenskar ska få bestämma i vårat land mm. politik kan vi ta en annan ggn.
men bara för att jag ofta bär en svensk fana på mina kläder eller det faktum att jag är rakd gör dåe fan inte att jag hatar andra folk. den negativa bilden av "sånna som jag" skapas av media & det är nog förmodligen det som gör att man inte längre kan vara stolt över sitt lands färger. som några andra sagt, det är fan dags att vi tvättar bort rasiststämpeln från div. forn-nordiska tecken & framförallt från våran blå/gula fana.

väldigt yrt inlägg, jag är trött, kan förklara imorgon om något blev otydligt..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Hade de börjat babbla med mig så hade jag skrapat fotpinen i dörren och slagit kettingen i takCet, DirekCt. :fakta

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
R6 2009
Nja...Nu är Sverige ingen ras utan ett land. Tycker man Sverige är överlägset Tchad så får man tycka det.

Klart att Sverige är överlägset Tchad vad gäller utveckling. Men folket i Tchad är inte några mindre värdiga för att de råkar befinna sig i Tchad. Att du och jag har fått växa upp i detta härliga land som gett oss möjligheter att få det vi vill i livet är ett tecken på "hur bra vi har fått det" inte att hur bra vi är med automatik". Jag blir ofta sjukt förbannat på folk som tycker att livet i Sverige är "tråkigt". För sverige är en av de få ställen i världen där man kan få förverkliga sin dröm . Problemet är att folk ofta saknar dessa drömmar att föeverklliga!

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
som några andra sagt, det är fan dags att vi tvättar bort rasiststämpeln från div. forn-nordiska tecken & framförallt från våran blå/gula fana.

Själv bär jag stolt en torshammare runt halsen. Har fått rasiststämpeln på mig många ggr pga. det. Men jag brukar då förklara för personerna i fråga (eftersom dom inte vet bättre) att det är en fornnordisk symbol för guden Tor och representarar mitt intresse för mytologi. Precis som jag har andra föremål som representerar den grekiska och egyptiska mytologin.

Folk ser/tror vad dom vill se/tro, sen dömmer dom. Jag själv inkluderad, men om man bara vågar fråga och är öppen för att lyssna kan man istället lära sig något. Gamla människor varken ser eller hör bra, det är väl därför det är så svårt att få dom att förstå... :tungan

Edit: Det är ju även så att svenskarna är jäkligt dåliga på våran egen historia. Hur många här vet varför vi firar nationaldagen och varifrån våran nationalsång kommer? Vet ni varför svenska flaggan ser ut som den gör? Om vi brydde oss mer om det och mindre om vad den användes till tror jag att det skulle vara skillnad.

P.S. Hade ett befäl i lumpen som hade varit på besök i USA. Han berättade för oss att vi skulle vara glada för att vi inte gjorde tjänsgöring där. För i deras rutiner stod det att vid hissning/halning av fanan skulle man inte bara stå och salutera den (som vi gör i svenska försvaret). Man skulle under den tiden reflektera över landet USA och varför det är så himla bra... osv. D.S

Last edited:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Själv bär jag stolt en torshammare runt halsen. Har fått rasiststämpeln på mig många ggr pga. det. Men jag brukar då förklara för personerna i fråga..

då är vi 2 om den saken iaf. jag vet att vi är många fler.
jag gillar som sagt "det svenska" & ser gärna att vi behåller det, även fast jag åt en falaffel i helgen & jag har en digitalkamera från taiwan :gnissla

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
då är vi 2 om den saken iaf. jag vet att vi är många fler.
jag gillar som sagt "det svenska" & ser gärna att vi behåller det, även fast jag åt en falaffel i helgen & jag har en digitalkamera från taiwan :gnissla

Plus hoj från japan :rolleyes:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
När jag hade piratflagga i radioantennen på min dodge-van blev jag anklagad för att vara nazist, av min egen farmor! Många gamla människor är tröga, fast dom om några, som har levt i Sverige längre än dom flesta borde väl känna sig stolta över dom svenska färgerna istället för att skämmas.

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Värst tycker jag att det är när gamlingarna säger "mörk person", man vet aldrig om dom menar en person med mörkt hår eller mörk hy!?!? :va

Vad är egentligen den "korrekta" benämningen på mörkhyade personer respektive ljushyade personer, utan att låta så formell?

Mina polare kallar jag (skämtsamt) för blatte, medans som kallar mig svenne. Men det säger man nog inte om någon man inte känner väl...

För information hittade jag och mina vänner en gammal svensk ordbok från 60-talet (tror jag det var), där förklaringen till mulatt var: Blandning mellan människa och neger.

Jag skrattar åt det fortfarande när jag hör det (eftersom det är så sjukt), men det kanske är just det här problemet är hos äldre, det är vad dom har lärt sig? (tänker på den 73-åriga varbergsbon)

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Du skulle dragit upp högerarmen när du åkte förbi dom sen,så hade väll gubben fått stroke eller nått.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nån mer än jag som tror att gubben o tanten sitter framför datorn just nu o ser ut så här?
:rofl :rofl

Dr.Bike

Guest
Nån mer än jag som tror att gubben o tanten sitter framför datorn just nu o ser ut så här?
:rofl :rofl

Nej det gör dom inte.

Det värsta är att de sitter hemma - jättenöjda, att de näpsade en "rasist", tror t.o.m gubben får komma till ikväll...

"Åh Bertil! du var SÅÅ modig där på macken! :kär"

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
flarren nu kan du skriva i din profil at du kör en gul & blå rasist hoj så vi inte glömmer :D

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nej det gör dom inte.

Det värsta är att de sitter hemma - jättenöjda, att de näpsade en "rasist", tror t.o.m gubben får komma till ikväll...

"Åh Bertil! du var SÅÅ modig där på macken! :kär"

Du glömde nämna vilken härlig bondage det blir med bertils nyligen införskaffade nazistkoppel :D

Walert

***DET SOM INTE DÖDAR - DET HÄRDAR***
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
Retta-02
Polisanmälan !!!

Kan jag få reg. nr. på din hoj ? tänkte slänga in en polisanmälan om Hets Mot Folkgrupp.......:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Jasså, vad menar du med att köra en sverige-färgad hoj, är du rasist?
Jäklar vad förbannad jag hade blivit om det hänt mig, det hade blivit utskällning efter noter. Meningslöst naturligtvis, men vad gör det. Fast min hoj är ju svart, så jag är säkert satanist istället...

Jo det skulle ha varit passande, fast man kan ju annars ta reda på var de bor och plocka bort ljuddämparen på hojen och slanga fram och tillbaka utanför deras sovrumsfönster en söndagsmorron kl 04.00 :yoparty
Så dags är de där gamlingarna redan uppe och väntar på morgontidningen, åk dit vid elva på kvällen istället, då sover de nog. Så orättvist att de som inte behöver gå upp på mornarna längre blir morgonpigga. :mad:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
orkar inte läsa alla inlägg. men efter jag läaste detta så har jag lust att lacka min hoj som svergies flagga, men då blir man säkert påhoppad i tälje för att man skull bli utpekad som rasse. inte första gången jag hört lr läst om liknande. blir fan irriterad bara att läsa det, sen när blev man rasse bara för man har svensk flagga lr färgerna på fordon lr annat:va

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0