honkiie skrev:valfritt land med valfritt land.
Vad är problemet?
honkiie skrev:valfritt land med valfritt land.
att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.Markus skrev:Vad är problemet?
honkiie skrev:Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.
Läs rapporten, de har förklarat vilka uppdelningar som är gjorda (vilket går helt strikt på geografi) och vilka länder som tillhör de olika grupperna och man får vara bra paranoid om man inte tycker att Iran tillhör "Södra centralasien" och Frankrike "EU 15 utom de nordiska länderna"!honkiie skrev:att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.
bonny skrev:De som tycker at det finns en massa skit i undersökningen får ju gärna peka på vad, alla uppgifter är officiella och det är redovisat vilka källor de har använt samt vilka svagheter de ser med de olika källorna.
Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.Markus skrev:Där hör du honkiie, fråga inte en massa skit. Vet hut.
Gustav O skrev:Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.
Grejen är att det var en jag känner som läst hela skiten och satt och rabblade upp en massa grejer som han tyckte var skit med den och missvisande. Sen var det under alkoholens påverkan så jag vet inte exakt vad han snackade om. Undrar om det är någon som hört nån kritik om såna saker som jag tog upp. Han hävdade iallafall att kanada och nått land som var långt åt helvete från kanada hamnade i samma fack och en massa såna saker.Gustav O skrev:Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.
honkiie skrev:...bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
Klart du får och ska fråga men det är väl bra om du vet vad du frågar om. Du kan ju fråga din kompis mer exakt istället för på fyllan och sedan lägga fram det här så får du se vad du får för svar..honkiie skrev:Men ursäkta att jag frågade, bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
Som sagt: inget fel att fråga och det har inte med åsiktspolis att göra men det står vilka länder som är grupperade i bilagan s 62. Kanada tillhör gruppen Kanada, USA, Australien och Nya Zeeland. Givetvis kan man hävda att de ligger långt ifrån varandra, vilket de ju gör, men kulturellt så är de rätt lika varanda och det är inget unikt att de grupperas ihop. Dessutom vet jag inte vilket av de övriga tre länderna som din vän menar skulle vara så otroligt extra kriminellt belastat av dessa. Fast din kompis menar kankse att det varit mer korrekt att gruppera Kanada med El Salvador och Kuba istället?honkiie skrev:Grejen är att det var en jag känner som läst hela skiten och satt och rabblade upp en massa grejer som han tyckte var skit med den och missvisande. Sen var det under alkoholens påverkan så jag vet inte exakt vad han snackade om. Undrar om det är någon som hört nån kritik om såna saker som jag tog upp. Han hävdade iallafall att kanada och nått land som var långt åt helvete från kanada hamnade i samma fack och en massa såna saker.
Men ursäkta att jag frågade, bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
honkiie skrev:att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.
bonny skrev:...
utgår från att kritkerna gör samma sak...
t-rex skrev:KONSPIRATION
Markus skrev:Det beror på, nu var du på väg åt ett håll som inte är acceptabelt.
Så länge man håller med åsiktsproffsen så är allt bra.
Markus skrev:Lektorn ljuger, kamerabevakning begränsar vår frihet.
*tIhiHi*
t-rex skrev:...annat bjäfs...
t-rex skrev:ukisukimuke
korvgubbe skrev:Fröken Ukinawa har aldrig gjort några inlägg i debatten.
bonny skrev:FI är fär sextimmars arbetsdag!
bonny skrev:FI är fär sextimmars arbetsdag! DET gillar jag!
Markus skrev:Det ska finansieras genom högre skatt för män.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|