Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Vad är problemet? :va
att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.

De gör väl lite hur som helst för att få ett så bra resultat som möjligt, kanske har de Argus i färskt minne fortfarande? :brynad
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
honkiie skrev:
att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.
Läs rapporten, de har förklarat vilka uppdelningar som är gjorda (vilket går helt strikt på geografi) och vilka länder som tillhör de olika grupperna och man får vara bra paranoid om man inte tycker att Iran tillhör "Södra centralasien" och Frankrike "EU 15 utom de nordiska länderna"!

Och som sagt: De som tycker at det finns en massa skit i undersökningen får ju gärna peka på vad, alla uppgifter är officiella och det är redovisat vilka källor de har använt samt vilka svagheter de ser med de olika källorna.
utgår från att kritkerna gör samma sak...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
De som tycker at det finns en massa skit i undersökningen får ju gärna peka på vad, alla uppgifter är officiella och det är redovisat vilka källor de har använt samt vilka svagheter de ser med de olika källorna.

Där hör du honkiie, fråga inte en massa skit. Vet hut.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Markus skrev:
Där hör du honkiie, fråga inte en massa skit. Vet hut.
Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gustav O skrev:
Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.

För min del är det okej, ställ frågan du.
Ingen annan som har något att invända? (konstpaus)


Kör på. :tummenupp
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Gustav O skrev:
Frågan man vill ställa är om Honkiie har läst rapporten och vad det är han vill veta. Med tanek på att han buntar ihop Iranier och Fransmän i en grupp så tror jag inte att han har läst rapporten.
Grejen är att det var en jag känner som läst hela skiten och satt och rabblade upp en massa grejer som han tyckte var skit med den och missvisande. Sen var det under alkoholens påverkan så jag vet inte exakt vad han snackade om. Undrar om det är någon som hört nån kritik om såna saker som jag tog upp. Han hävdade iallafall att kanada och nått land som var långt åt helvete från kanada hamnade i samma fack och en massa såna saker.

Men ursäkta att jag frågade, bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
...bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.

Det beror på, nu var du på väg åt ett håll som inte är acceptabelt.
Så länge man håller med åsiktsproffsen så är allt bra.
:banana
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
honkiie skrev:
Men ursäkta att jag frågade, bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
Klart du får och ska fråga men det är väl bra om du vet vad du frågar om. Du kan ju fråga din kompis mer exakt istället för på fyllan och sedan lägga fram det här så får du se vad du får för svar.. :fyllisar
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
honkiie skrev:
Grejen är att det var en jag känner som läst hela skiten och satt och rabblade upp en massa grejer som han tyckte var skit med den och missvisande. Sen var det under alkoholens påverkan så jag vet inte exakt vad han snackade om. Undrar om det är någon som hört nån kritik om såna saker som jag tog upp. Han hävdade iallafall att kanada och nått land som var långt åt helvete från kanada hamnade i samma fack och en massa såna saker.

Men ursäkta att jag frågade, bättre att vara tyst så ingen tror att man försöker skapa sig en åsikt.
Som sagt: inget fel att fråga och det har inte med åsiktspolis att göra men det står vilka länder som är grupperade i bilagan s 62. Kanada tillhör gruppen Kanada, USA, Australien och Nya Zeeland. Givetvis kan man hävda att de ligger långt ifrån varandra, vilket de ju gör, men kulturellt så är de rätt lika varanda och det är inget unikt att de grupperas ihop. Dessutom vet jag inte vilket av de övriga tre länderna som din vän menar skulle vara så otroligt extra kriminellt belastat av dessa. Fast din kompis menar kankse att det varit mer korrekt att gruppera Kanada med El Salvador och Kuba istället? :confused:
Min misstake är att han hade ogillat det också....

Så du får jättegärna fråga men det är ju svårt att svara på "det finns en massa skit men jag vet inte vilken". I mina ögon tycker jag att rapporten uppfyller alla krav på en god rapport. De redovisar alla källor öppet, vilka begränsningar det finns och varför de varför de valt olika avgränsningar, felkällor, vilka teorier de använder för de väldigt modesta tolkningar som de gör och annan internationell forskning, även den som har andra resultat än denna m.m.
jag är inte enig, som vanligt, med Markus om att detta är en fråga för en åsiktspolis, men om man nu vill kritisera arbetet så tycker jag att man kan ställa vissa krav på kritiken.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
honkiie skrev:
att de slagit ihop folk från otroligt skilda länder till samma statistik. Om vi säger att grupp ett är pyttelite brottslig och så har dom lagt ihop iranier med fransmän i grupp ett, om vi då ponerar att iranier är grymt brottsliga och fransmän inte är det så blir det jävligt missvisande. Ser du hur jag menar? Var en som påstod att han läst skiten iallafall och sett att det var lite sådär skumma grejer.

Konspiration. KONSPIRATION säger jag :kulspruta :kulspruta :finger :mad: :mad: ah17 tycker inte om det.



(Kanske läsa rapporten, lägga ihop 2+2 och tänka sig lite själv?)

bonny skrev:
...
utgår från att kritkerna gör samma sak...



Jomensåattserru.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Det beror på, nu var du på väg åt ett håll som inte är acceptabelt.
Så länge man håller med åsiktsproffsen så är allt bra.
:banana

Vad hände med sågandet efter det att ert blodtryck sjunkit lite och insikten om att det var ett partsinlägg rojas kom med kommit som ett brev på posten? När både ha17 och mästerdebattören ukisukimuke eller vad han hette loggade ut blev det lite tyst...

Markus skrev:
Lektorn ljuger, kamerabevakning begränsar vår frihet.

*tIhiHi*

Har vi inte begravt den där stackars lektorn än? jösses!


Bevakning begränsar inget, jag känner mig säker när jag går omkring med min mjölpåse. Mer kameror! Bra att Bush nu förklarade för domstolarna hur avlyssning egentligen skall gå till, så vi slipper den där skiten med rättsäkerhet och integritet och annat bjäfs. Hoppas vi får det i sverige snart med!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
t-rex skrev:

Fröken Ukinawa har aldrig gjort några inlägg i debatten. Jag måste faktiskt hävda att det är elakt mot både ah17 och Markus att räkna in Ukisukimuki till samma skara.... :mattias
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top