Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
korvgubbe skrev:
Vietnamveteraner har en överrepresentation på mer än 3 när det gäller våldsbrott i USA...(invandrarna i sverige har en överrisk på 2)

Varför är vietnamveteranerna våldsammare än den övriga befolkningen?

:va

För att det var mest svarta och lågutbildade som åkte iväg, och blev ännu knäppare därborta! :hihi

(Skall inte tas seriöst. Jag gissar seriöst på PTS och att dom inte mottogs som hjältar med öppna armar när dom kom hem. Kände liksom en besvikelse över att riskerat livet för något som folk egentligen inte brydde sig om.)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
General E skrev:
(Skall inte tas seriöst. Jag gissar seriöst på PTS och att dom inte mottogs som hjältar med öppna armar när dom kom hem. Kände liksom en besvikelse över att riskerat livet för något som folk egentligen inte brydde sig om.)

Glömde en detalj:
- den exakta överrisken mot icke-veteraner är säkerligen betydligt högre. Överrisken på 3 var veteraner som deltagit i strid jämfört med de veteraner som inte hamnat i strid.. Således är deras ekonomiska situation innan vietnamvistelsen ovesäntlig eftersom det inte var lönekontot som lär avgjort vilka som hamnade i strid och vilka som inte gjorde det...
http://www.vva.org/TheVeteran/2003_12/feature_post_prison.htm

Jag vet en annan grupp som är ganska överrepresenterad när det gäller PTS-sympton.... ...fast äh.. i den gruppens fall är nog det där med PTS obetydligt för det är ju deras multikultikultur som ligger bakom allt de hittar på..
 
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
korvgubbe skrev:
Vietnamveteraner har en överrisk som är mer än 3 när det gäller våldsbrott i USA...(invandrarna i Sverige har en överrisk på 2)

Varför är vietnamveteranerna våldsammare än den övriga befolkningen?

:va
Markus och ah17 som båda hyllar USA i sina avatarer får gärna förklara varför veteranerna gör som de gör. Har de bytt kultur helt plötsligt och blivit muslimer i Vietnam?
Antagligen för att de sett så mycket våld och elände där borta att de blivit avtrubbade.
Skulle kunna stämma med flykningar i Sverige också.. det faller dock på att många av de som begår brott är födda/uppvuxna i Sverige.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
kajlyl skrev:
..det faller dock på att många av de som begår brott är födda/uppvuxna i Sverige.

Ja, men å andra sidan sjunker ju brottsbenägenheten sjunker ju drastiskt när man ser på andra generationens invandrare...
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Vietnamveteraner har en överrisk som är mer än 3 när det gäller våldsbrott i USA...(invandrarna i Sverige har en överrisk på 2)

Varför är vietnamveteranerna våldsammare än den övriga befolkningen?

:va
Markus och ah17 som båda hyllar USA i sina avatarer får gärna förklara varför veteranerna gör som de gör. Har de bytt kultur helt plötsligt och blivit muslimer i Vietnam?

Vill inte ställa en så utvald grupp mot en så komplex grupp "invandrarna" i sverige och göra några jämförelser.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Vill inte ställa en så utvald grupp mot en så komplex grupp "invandrarna" i sverige och göra några jämförelser.

En så utvald grupp? Skojar du? Det var ju en halv miljon amerikanska soldater i Vietnam på en å samma gång... Är inte det en minst lika komplex grupp som våra invandrare?

Du har ju aldrig haft några problem med att bunta ihop våra invandrare till en grupp tidigare så varför börja tala om denna grupps komplexitet nu?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
ah17 skrev:
Vill inte ställa en så utvald grupp mot en så komplex grupp "invandrarna" i sverige och göra några jämförelser.

Haha när man tar bort ah17 från nån vecka på ignore (även hjältar behöver vila nerverna lite) så möts man av detta som visar att man gjorde fullkomligt rätt. Kan detta vara årets citat månne? :lol :lol :lol
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
En så utvald grupp? Skojar du? Det var ju en halv miljon amerikanska soldater i Vietnam på en å samma gång... Är inte det en minst lika komplex grupp som våra invandrare??
Nej.

korvgubbe skrev:
Du har ju aldrig haft några problem med att bunta ihop våra invandrare till en grupp tidigare så varför börja tala om denna grupps komplexitet nu?

Vet jag inte om jag har gjort. Jag påpekar väl ständigt ut islam/mellanöstern som syndabock. Välkomnade dessutom amerikansk invandring. Invandrare med västerländsk kultur och eller vilja att anpassa sig är för mig inte multikulti-experiment. Som sagt min egen sambo är invandrare.

BTW

Är inte detta brottprovokation:
"Alltsammans var iscensatt av en grupp studenter och videofilmades.
- Kravet på vip-kort gällde alla, oavsett etnisk bakgrund. Att "svenskarna" släpptes in var ett missförstånd och därför ska åtalet ogillas, säger Öst. "
http://sydsvenskan.se/sverige/article133013.ece

Eller är det bara myndigheter/polis som inte får ägna sig åt sådant.

JK?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:

:va

Så du menar att det är enklare att klumpa ihop invandrare än veteraner?

Veteraner som deltagit i strid hade en brottsöverrisk på 3 jämfört med ickestridande veteraner. Detta trots att de är mer elelr mindre identiska som grupp f.ö.


30% av våra flyktingar diagnostiseras med PTSD.

Rent hypotetiskt:
- Från vilka länder tror du de flesta med PTSD kommer ifrån?

a) Arabländerna och Afrika
b) Östasien
c) Amerika

Kan du fortfarande inte se någon likhet mellan tidigare upplevelser och brottsbenägenhet med tanke på hur tydligt det är i exemplet med vetranerna.

Socioekonomiska faktorer kan ge en överrisk på 6.
Arbetslösheten bland de från afrika och arabländerna är 3 gånger större bland araber och afrikaner jämfört med Östasiater(och ännu mer jämfört med Amerikanska invandrare)..

Du hävdar fortfarande att Kultur är den enda faktorn?

ah17 skrev:
Är inte detta brottprovokation:

Brottsprovokation?
:rofl
Att studenter filmar när man besöker en krog? :rofl

Min herre behagar skämta med mig aprillo!

Vad typiskt att missförståndet med de insläppta svenskarna skulle ske just när de hade kameran med sig! :hihi
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Du hävdar fortfarande att Kultur är den enda faktorn?

Varför började man kriga då?

korvgubbe skrev:
Att studenter filmar när man besöker en krog? :rofl

Betong är ett material som har lite speciella egenskaper. Det klarar tryckpåkänningar väldigt bra men brister väldigt lätt för momentbelastning.

Pröva att trycka respektive bryta sönder en krita så får man en uppfattning om dess natur.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Varför började man kriga då?

Skulle de vilja kriga skulle de väl inte fly till Sverige?



Men jag får väl påpeka att även jag anser att "kultur" är en faktor även om jag fortfarande hävdar att det jag nyss tog upp är desto viktiga faktorer...

Som sagt är ju hedersrelaterade brott synnerligen kultur-betingade. Dock i begränsad omfattning eftersom det bara gäller vissa grupper i den komplexa grupp(tack för formuleringen) som är gruppen invandrare...

Ett annat exempel är ju det faktum att en UNICEF-undersökning visade att 70% av kvinnorna i något av de Afrikanska länderna(kan vara Somalia) hade utsats för våld och/eller sexuella övergrepp... Detta gör ju att en synnerligen stor del av männen i detta land lär ha haft ett finger med i detta... Detta i sin tur gör ju att denna lilla grupp invandrare (i den stora komplexa gruppen) kommer vara överrepresenterade i visa brottskategorier.
 

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
jag vill bara säga TACK till bonny och korvgubbe och övriga som säger vettiga saker. utan er hade jag fan tappat hoppet för mänskligheten. tack för att ni orkar tjöta när en annan helst vill :argpådato när man läser det de flesta skriver i den här tråden.


:Bugar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Markus och ah17 som båda hyllar USA i sina avatarer får gärna förklara varför veteranerna gör som de gör.

Hyllar jag USA i min avatar? :va

Jag vet ingenting om amerikanska krigskillar, you tell me.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Markus skrev:
Kommer du någonsin vilja och/eller försöka se skillnaden på flyktingar och invandrare?
Vad är det man säger, silar mygg och sväljer kameler?
poke4.gif
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Man får aldrig glömma konspirationen :mattias

1984-syndromet menar du?
Jag är också innerligt trött på alla gnällspikar som klagar på att de be- och övervakas, i stort sett alltid med en tafflig kommentar om en viss Orwell-rulle nära till hands.




:rofl
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Apropå den här rapporten som alla pratat om så har jag hört vilda rykten om att den är riktigt full med skit och att de grupperat jävligt konstigt typ folk från libanon, så har dom tagit folk från libanon och kanada och kollat hur brottsliga de är. Ungefär på det sättet. Nån som hört mer om detta och kan bekräfta?

Edit: nu menar jag inte det med libanon och kanada som att det var exakt så utan ersätt valfritt land med valfritt land.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top