Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
Härligt, fick jag skryta lite jag också! Ser fram emot alla positivt kommentarer!

Grattis!
Men det är tur för dig att rättstavning och grammatik inte ingick då heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
Tusan! Betyder detta att jag inte kommer att vinna Nobelpriset i litteratur?? :huvet

Dessvärre, men du kan fortfarande kvalificera dig till Kamratpostens årliga korsordsturnering. :pannkyss

För övrigt såg jag mitt namn nämnas och att du väntar svar, visa mig vänligen vad så ska jag svara omgående!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Markus skrev:
Dessvärre, men du kan fortfarande kvalificera dig till Kamratpostens årliga korsordsturnering. :pannkyss

För övrigt såg jag mitt namn nämnas och att du väntar svar, visa mig vänligen vad så ska jag svara omgående!
Historia är historia men jag lovar att vara JÄTTENOGA med att avkräva svar efter att julen är över!
Kamratposten får fungera för mig, det gäller att veta på vilken nivå man skall lägga sina ambitioner.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Ja det var klantigt att citera just det stycket. Det hade räckt med sysostasiat vs arab. Då hade du varit svarslös.

"I länder med krigserfarenheter ser man hur veteranerna får stora bekymmer i sina sociala relationer, det är väsentligt vanligare med skilsmässor, arbetslöshet och kriminalitet hos dem som har PTSD, exempelvis har detta visats för Vietnamveteraner med sjukdomen."
http://www.smartguiden.nu/diagnoser/014PTSD.asp
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=391&module_instance=12

.....en fråga:
- Tror du att det är vanligare eller ovanligare med Post Traumatiska Stress bland flyktingar/invandrare än bland svenskar?
Ett bajenfan blir ju skitnödig om han hamnar ensam på Solna Station så det är väl inte helt orimligt att tänka sig att flytt tvärs över globen till ett helt annat land skapar en viss stress och oro? krydda det med en rad tidigare traumatiska upplevelser i hemlandet så borde t.o.m du kunna inse att det kommer till bidragande faktorer som inte bara har med multikulti att göra!?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
ah17 skrev:
..
Btw så skrev jag högskoleprovet för några år sedan. 1,7 fick jag. Detta utan ngt annat än ytterst basal utbildning. Speciellt bra gick det på läsförståelse och ordkunskap....
Läsförståelse och ordkunskap kan man lätt förbättra under hela livet, om man vill.
Läs mycket och ev slå upp de ord man inte begriper så skaffar man sig ett bra ordförråd, om än inte för något annat ändamål än till att slå beskäftiga byråkrater i ofantliga sektorn på fingrarna med...
Verbal är också bra att vara, problemet är bara att för många är bara ordmängden imponerande men med rätt kunskap inser man att innehållet är tommare än en plånbok de 24:e, t ex när politiker ordbajsar och de inte ens förstår betydelsen hos de ord när de använder dem i totalt fel betydelse för att Låta Viktiga..
Det är med oförställd glädje man lyssnar till vad de säger - och vad de egentligen menar..

Ett citat av en svensk politiker, inkl alla felstavningar:
"Vad jag menar är att det blir parlamentet som kommer att ha översyn och utvärderign av direktivet och parlamentet har gett kommissionens i uppdrag att göra en konsekvensanalys ur konsumnetsynpunkt över vad det 25 länerna gör. Det blir också parlamentets uppgift att övarvaka om individer får upprättlse vid överträdelser.Rikdagen och alla andra ska ju nu lagstifta. Eftersom stadgan om mänskliga rättigheter är isnkriven kommer det att bli tvingande för de 25 "

(Punkten efter "25" saknas även i originaltexten)

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
bonny skrev:
Vad kul för dig!!! :klappar
(om än jag inte förstår varför det var så viktigt att berätta.)
1,7 imponerar på mig! det betyder att du var lika många tiondelar från 2,0 som jag hade fel på provet....
Härligt, fick jag skryta lite jag också! Ser fram emot alla positivt kommentarer!
..

3fel. Ja det är imponerande. Tydligen behöver man inte vara idiot för att ha en skev verklighetsuppfattning, det är du ju ett bra bevis på.

Jag är dock inte förvånad. Anledningen att jag förde det på tal var väl att jag kände att det var dags att ge igen lite på allt hånande man får utstå. När argumenten tar slut så utmålas man ju vara både det ena och andra av mindre smickrande karaktär. Kanske fick någon sig sina fördomar på skam. Dock skall jag tillägga att just liknande påhopp är i sig ganska roliga. Det visar bland annat att argumenten börjar sina. Samma med akademikertjafset. Själv vet jag hur många eller hur få högskolepoäng jag sitter på och låter mig inte uppröras ett dugg över vad en okänd filur på internet kokar ihop om mig.

bonny skrev:
För att svara på din fråga så tror jag att din kommentar var menad att håna mig, min utbildning och mina värderingar.
..

För att vara så begåvad som du påstår dig vara så tycker jag att dina reaktioner över lag är lite väl infantila. Mycket taggarna utåt från ditt håll. Exakt vad som står i din kursliteratur vet jag såklart inte (men intressant att du blev så upprörd över detta). Min kommentar var mer tänkt som en allmän reflektion över att man oftare borde ställa sig frågan: "Vad är det som funkar?" istället för att fokusera på alla de sätt som kan gå fel. Angående litteraturen så var det mer eller mindre ett citat från en amerikan som uttalar sig om hjärnskrynklarbranchen. Det lär ju också vara så att en läkare bara frågor sin patient om denne skrattar vid ytterst få tillfällen (och då i samband med tex inkontinens). Min reaktion kring de du skrev var helt klart positiv, det var så här i efterhand onödigt att göra jämförelsen.

Fokusera på vad som fungerar. Massinvandring under hög arbetslöshet till ghettoområden fungerar ju uppenbarligen inte enligt min definition av funktion. En provocerande uppfattning uppenbarligen.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
ah17 skrev:
Min kommentar var mer tänkt som en allmän reflektion över att man oftare borde ställa sig frågan: "Vad är det som funkar?" istället för att fokusera på alla de sätt som kan gå fel.
Neeeeej!!! Ännu en gång måste jag säga att jag är både imponerad och enig med dig i rätt mycket av det du säger. Kan det vara julstämningen som sprider sig? :confused:
Först och främst är jag enig med att du får ganska mycket skit från folk, och jag är väl medveten om att jag ofta är oenig med dig. Fast jag ugtår från att jag generellt försöker att inte uttala mig om dig som person, och tror ärligt talat att jag aldrig har ifågasatt din tankefrömåga, om än jag ofta ifrågasätter var du finner dina fakta alternativt att du avstår från att berätta var du har fått tag på informationen. Vilket ibland frestat mitt tålamod... :7peta
Å ja, påhopp kan ibland vara roliga, speciellt om de kombineras med sakfrågor lite då och då. Tycker t.ex. att det är kul att läsa ordväxlingar mellan Korvgubben och Markus.
Å jag tar inte heller särsklit illa upp för vad någon okänd på internett tycker/tänker om mig, sedan är det roligare att debattera med de som sticker ut lite.
Jag undrar också, å detta behöver du inte svara på, om du inte ibland medvetet provocerar fram de lite hätska reaktionerna!?

Fast jag får erkänna att med tanke på ditt citat ovan blir iofs din kommentar om litteraturen ännu lite konstigare för mig då det var just precis det du skriver i citatet som jag efterlyste. Viket ju gör att vi är eniga och då inte borde tjafsa med varandra....

Å jag anser inte att du har en skev verklighetsuppfattning, bara en som radikalt skiljer sig från min. Även on jag tydligen uppfattas som det så lever jag inte med tanken att jag är "det korrekta och riktiga" utan slåss för allas rätt till sin egen åsikt och att få dömas som individer och inte som medlem av en grupp.
Dock menar jag att man oavsett åsikt inte har rätten att komma med felaktiga "FAKTA" eller att sortera vilken fakta man vill förhålla sig till. Tolkningarna man sedan drar är dock ens egna.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
ah17 skrev:
Tydligen behöver man inte vara idiot för att ha en skev verklighetsuppfattning, det är du ju ett bra bevis på.

..och sen grinar du om "allt hånande man får utstå" och "taggarna utåt". Pot - kettle - black, you know. :rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
Dock menar jag att man oavsett åsikt inte har rätten att /.../ sortera vilken fakta man vill förhålla sig till.

Menar du som flertalet av dina groupies förhåller sig till t.ex. göteborgska lektorers påstådda fakta eller menar du på något annat sätt? För du menar väl inte generellt? ;)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
...allt hånande ...

Jo, det enkelspåriga malandet om hur akademiker inte kan se de mest enkla och självklara sanningar och avfärdas regelmässigt som några mindre vetande då de inte befinner sig i "verkligheten" är tröttsamt som fan.

Bra att du tog upp det.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
t-rex skrev:
Jo, det enkelspåriga malandet om hur akademiker inte kan se de mest enkla och självklara sanningar och avfärdas regelmässigt som några mindre vetande då de inte befinner sig i "verkligheten" är tröttsamt som fan.

Bra att du tog upp det.

Ja just det.

Sociologen
Finnen
Lektorn
och en drös andra som bara håller käft.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
svarade nej i pollen, för man kan inte säga att alla är det men min erfarenhet säger att "de" är mer våldsbenägna och bråttsliga än medelsvensson.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
kajlyl skrev:
svarade nej i pollen, för man kan inte säga att alla är det men min erfarenhet säger att "de" är mer våldsbenägna och bråttsliga än medelsvensson.

Vietnamveteraner har en överrisk som är mer än 3 när det gäller våldsbrott i USA...(invandrarna i Sverige har en överrisk på 2)

Varför är vietnamveteranerna våldsammare än den övriga befolkningen?

:va
Markus och ah17 som båda hyllar USA i sina avatarer får gärna förklara varför veteranerna gör som de gör. Har de bytt kultur helt plötsligt och blivit muslimer i Vietnam?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...