korvgubbe skrev:Ge dig...!
Öm tå? Jag förstår varför.
Chrille skrev:Vad säger du? Hur skulle Mackan kunna synas utan det här tjatet?
Jag har varit borta i fem dagar och han mal fortfarande ....
Mycket upprepningar här idag.
korvgubbe skrev:Ge dig...!
Chrille skrev:Vad säger du? Hur skulle Mackan kunna synas utan det här tjatet?
Jag har varit borta i fem dagar och han mal fortfarande ....
Zee skrev:Ian Wachtmesiter
Det går ju dock att förknippa genetiska drag med vissa religioner..honkiie skrev:Religion är väl knappast nånting genetiskt?
IronMike skrev:Det går ju dock att förknippa genetiska drag med vissa religioner..
Ser ju ut som Hillary Clinton, en annan kroknäsa.. Sen nåra fler skönheterkorvgubbe skrev:Ja, fi faen.. blä..
IronMike skrev:Ser ju ut som Hillary Clinton, en annan kroknäsa.. Sen nåra fler skönheter
korvgubbe skrev:kristna ser rätt roliga ut de med:
Skysurfer skrev:"Kvinnor är ju fattigare och arbetslösare än män. Varför begår de då färre brott?"
korvgubbe skrev:Det kallas testosteron... Spendera ett par timmar på SH så kommer du få se fler effekter av detta manliga könshormons påverkan!
Jag läste också det inlägget och fudnerade på vad han egentligen ville ha sagt.Skysurfer skrev:Intressant läsning
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,750119,00.html
"Fast det är svårt att förena fattigdoms- och eländesteoremet med vetskapen om att det går 3,5 manliga brottsmisstänkta på en kvinnlig. Kvinnor är ju fattigare och arbetslösare än män. Varför begår de då färre brott? Och hur kommer det sig att utblottade flyktingar från Sydostasien är underrepresenterade i statistiken medan araber är överrepresenterade?"
Skysurfer skrev:Intressant läsning
ah17 skrev:Ja det var klantigt att citera just det stycket. Det hade räckt med sysostasiat vs arab. Då hade du varit svarslös.
bonny skrev:En liten undring är också varför det alltid skall fokuseras på varför en grupp är kriminella, är det inte LITE intressant varför folk, även de i "misär" väljer att inte vara kriminella? Kanske kunde vara lättare att finna en lösning där?
korvgubbe skrev:Och du fortsätter med dit östasiatexmpel.. Nyss gjordes ju en annan undersökning(en eller två veckor sedan) som visade att arbetslösheten bland afrikaner och araber var fyra gånger större än den bland vietnameser och thailändare bl.a. .... Du ser inte detta som någon socioekonomisk faktor som i sin tur kan leda till minskad brottsbenägenhet i den förstnämnda gruppen?.
Du har inte läst min kurslitteratur ser jag...ah17 skrev:Tja det är väl som i din kurslitteratur. Tusen och åter tusen sidor som beskriver olika former av trasiga människor. Ytterst få som handlar om fungerande människor.
bonny skrev:Du har inte läst min kurslitteratur ser jag...
Altså ärligt talat: Vad vet du om min kurslitteratur? OM du nu inte vet vad jag har läst så finns det väl ingen mening för dig att uttala dig om den?
Hur tror du att det kommer sig att jag är den ende (?) som har fört fram detta synsätt här?
Nej jag tycker faktsikt inte att jag är direkt otrevlig och jag kan inte se vad personangreppet skulle bestå i.Markus skrev:Sidospår:
bonny, ser du inte att du här drar nivån en del? Sedan kommer regelbundna klagomål på mina personangrepp, men ser du verkligen inte hur otrevlig du är i ovan inlägg?
Ingenting i ah17's inlägg är direkt otrevligt, beroende på om han har rätt eller fel om din litteratur så kan det eventuellt tolkas som okunnigt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|