Brandmännen orsakar fuktskador...Masonit skrev:Kan någon förklara för mig vad som är tanken bakom att kasta sten på en brandbil som släcker eld i ens bostad?
\Masonit
Brandmännen orsakar fuktskador...Masonit skrev:Kan någon förklara för mig vad som är tanken bakom att kasta sten på en brandbil som släcker eld i ens bostad?
\Masonit
General E skrev:Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".
Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.
Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.
Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.
Masonit skrev:Kan någon förklara för mig vad som är tanken bakom att kasta sten på en brandbil som släcker eld i ens bostad?
\Masonit
honkiie skrev:Ny idé.
Markus skrev:Bedrägeri på en barnvagn? Skulle i och för sig inte förvåna mig.
Jag såg slutet på en dokumentär om Israels problem igår, en del tillvägagångssätt skulle klart kunna tillämpas i sverige.
Markus skrev:är din poäng att man ska mörka ännu mer än man redan gör för att bibehålla lugnet?
Herkules skrev:Jag kommer från Bosien är muslim och är uppvuxen i Malmö (rosengård området) Bott i Sverige 13 år...
Jag ser ganska svensk ut. Mörkblond, blåa ögon, rakad skägg oftast.
Gått ut gymnasiet, lumpen som GB, sökt till Polisskolan klarat testerna men är för ung så jag får vänta 1-2 år.
Ja som ni ser så e jag ganska vanlig, undviker bråk, har inte haft me polisen att göra alls,
MEN ändå när jag går ut på stan så ser jag blickarna från folk. Hur dom tittar på mig. Dom känner det på sig luktar tills sig en blatte/invandrare.
Du råkar ta bort för mycket när du editerar, det är en en ] för lite. Men du verkar fatta hur jag menade iafGeneral E skrev:två citat
Markus skrev:Känner igen attityden på något sätt.
korvgubbe skrev:Gör du? Har du bott länge på ockuperat område?
Chris Ash skrev:Det måste vara paradiset på jorden.
General E skrev:Min poäng är att posta enskilda brott kan på sikt skapa ännu fler brott.
Markus skrev:Vad har det med min bostadsort att göra?
Chris Ash skrev:Ja Israel är ju kända för att ha skapat en lugn och harmonisk stämning. Det måste vara paradiset på jorden.
Summan av snacket i forumet, på gymmet, i skolan, under fikaraster, på krogen, på stan, spelar roll.Markus skrev:Jag tror du överdriver forumets betydelse en aning...
korvgubbe skrev:Kanske bara jag som fått för mig att benägenheten att kasta sten och spränga sig själv i luften hade ökat på Östermalm om östermalm varit avspärrat från övriga sammhället, omgivet av vägspärrar, saknat de flesta moderna bekvämligheter och med jämna mellanrum utsatts för raketangrepp om någon som bor nått kvarter bort fått för sig att skjuta över avspärrningarna ner mot Norrmalm...
Markus skrev:Helt klart en aspirant.
Chris Ash skrev:Vilka tillvägagångssätt menar du och på vilket sätt skulle det göra tex Rosengård till en trevligare plats?
ah17 skrev:så borde det inte vara så svårt för rättstaten Sverige att låsa in/kasta ut dem, kan man tycka.
Markus skrev:Chris:
Fatta, jag kommer inte envägskommunicera med dig mer, om du vill debattera så har du ett hundratal frågor som du bör besvara först.
Markus skrev:Kom så sjunger vi.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |