t-rex skrev:Inläggen fortsätter men diskussionen tvärdog. Så... oväntat...
Eller inte...
ah17 skrev:Javisst är det berikande.
Markus skrev:
JoUh skrev:"Nästa vecka inleder brandkåren i Malmö ett försök med så kallade brobyggare. Fyra personer med invandrarbakgrund som bor i Rosengård kommer att tjänstgöra på brandstationen vid Jägersro. De ska följa med på utryckningar till sin stadsdel för att försöka dämpa eventuellt heta känslor."
Markus skrev:Haha, det är så svagt, svenskt och fånigt så jag kan egentligen inte annat än att garva åt brandmännen som får stenar på sig. De kanske förtjänar det?
Om jag hade ett mongo som kastade sten på mig på min arbetsplats och min chef anställde seniormongon för att medla så skulle jag...öh....eh...byta jobb.
JoUh skrev:" De ska följa med på utryckningar till sin stadsdel för att försöka dämpa eventuellt heta känslor."
General E skrev:AH17 -Svara på mitt inlägg på sid 24 omedelbums!
General E skrev:Hörde en debat på radion där mr Jercy S var med. Har läst en bok av honom som var hyfs och han verkade bright ända tills han började prata.
Markus skrev:Haha, det är så svagt, svenskt och fånigt så jag kan egentligen inte annat än att garva åt brandmännen som får stenar på sig. De kanske förtjänar det?
Om jag hade ett mongo som kastade sten på mig på min arbetsplats och min chef anställde seniormongon för att medla så skulle jag...öh....eh...byta jobb.
Chris Ash skrev:Vad ska de göra tycker du?
ah17 skrev:Försök omformulera den då jag inte är med på hur jag skall tolka den.
General E skrev:Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".
Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.
Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.
Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.
Tack!Herkules skrev:Smart jäkel du e
Dr.Bike skrev:
Gränser skall vara öppna. Men vi skall oxå SÄTTA gränser.
Det skall banne mig inte tolereras någon som helst ökad brottslighet och kriminalitet bara för att man kommer från landet si, eller så.
Det är ingen kulturgärning att begå våldtäkt eller hedersmord.
Acceptans för andra kulturer skall vara stor, men inbegriper INTE brott.
General E skrev:Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".
Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.
Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.
Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.
Markus skrev:
Masonit skrev:Kan någon förklara för mig vad som är tanken bakom att kasta sten på en brandbil som släcker eld i ens bostad?
\Masonit
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |