Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
JoUh skrev:
"Nästa vecka inleder brandkåren i Malmö ett försök med så kallade brobyggare. Fyra personer med invandrarbakgrund som bor i Rosengård kommer att tjänstgöra på brandstationen vid Jägersro. De ska följa med på utryckningar till sin stadsdel för att försöka dämpa eventuellt heta känslor."

:huvet

Haha, det är så svagt, svenskt och fånigt så jag kan egentligen inte annat än att garva åt brandmännen som får stenar på sig. De kanske förtjänar det? :va
Om jag hade ett mongo som kastade sten på mig på min arbetsplats och min chef anställde seniormongon för att medla så skulle jag...öh....eh...byta jobb. :fakta
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Markus skrev:
Haha, det är så svagt, svenskt och fånigt så jag kan egentligen inte annat än att garva åt brandmännen som får stenar på sig. De kanske förtjänar det? :va
Om jag hade ett mongo som kastade sten på mig på min arbetsplats och min chef anställde seniormongon för att medla så skulle jag...öh....eh...byta jobb. :fakta

Jag hade nog låtit "skiten" brinna ner...... :brinnerup
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
JoUh skrev:
" De ska följa med på utryckningar till sin stadsdel för att försöka dämpa eventuellt heta känslor."

:huvet

Man skulle kunna skriva mycket men det är uppenbarligen inte bra på många sätt. Undrar om de inte tycker det är kul att se hur mycket man kan jävlas med myndigheter utan att något händer?

AH17 -Svara på mitt inlägg på sid 24 omedelbums!

Hörde en debat på radion där mr Jercy S var med. Har läst en bok av honom som var hyfs och han verkade bright ända tills han började prata. Ungefärlig konversation ang hedersmord:
Jercy -Det finns även svenskar som begått hedersmord, det finns ett fall 1920.
Sociolog -Men du kan ju inte mena på allvar att hedersmord är sannolikt i en vanlig svensk familj?
Jercy -Socioekonomiska faktorer bla bla.

Yeah right. Trolig koppling att man mördar en familjemedlem för att att man handlar mat på Liedl :rolleyes: 100 spänn på att han förklarar planeternas rörelse i solsystemet med socioek. Givetvis kan socioek förklara en del händelser men det finns liksom faktorer än inkomst och bostadsadress. :4skrika
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Angående konspirationen:

1) http://tt-kritik.blogspot.com/

2) "Exempelvis i diskussion mellan riksdagsman Johan Pehrson (fp) och Meryem Can från tidningen Gringo.

Pehrson poängterade arbete istället för bidrag. Meryem Can tycker inte att fakta ska publiceras som inte är politisk korrekt. Censur, alltså." Källa Erixon.com

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programID=1650 (se/hör torsdag morgon)

3) BRÅ-rapporten föregicks av att BRÅ fick många förfrågningar om just invandrares brottslighet. Istället för att fördomar skulle få florerera skulle nu BRÅ visa hur det ligger till. När väl rapporten kommer säger den ingenting om faktiska brott, bara misstanken om detsamma. Denna misstanke kan man sedan förklara bort med strukturell rasism eller lämplig annan PK-term.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Haha, det är så svagt, svenskt och fånigt så jag kan egentligen inte annat än att garva åt brandmännen som får stenar på sig. De kanske förtjänar det? :va
Om jag hade ett mongo som kastade sten på mig på min arbetsplats och min chef anställde seniormongon för att medla så skulle jag...öh....eh...byta jobb. :fakta

Vad ska de göra tycker du?
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
ah17 skrev:
Försök omformulera den då jag inte är med på hur jag skall tolka den.

Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".


Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.

Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.

Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
General E skrev:
Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".


Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.

Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.

Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.


Smart jäkel du e :Bugar
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Dr.Bike skrev:

Gränser skall vara öppna. Men vi skall oxå SÄTTA gränser.
Det skall banne mig inte tolereras någon som helst ökad brottslighet och kriminalitet bara för att man kommer från landet si, eller så.
Det är ingen kulturgärning att begå våldtäkt eller hedersmord.
Acceptans för andra kulturer skall vara stor, men inbegriper INTE brott.



Exakt! Men "problemet" är ju att man inte får tycka precis det du skrev utan att bli klassad som rasist.....?! :va
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
General E skrev:
Vad jag menar är att om man förstärker de gränser som redan finns, genom att t.ex. posta brott med invandrare, så riskerar man att bidra till den situation man vill undvika.
Dvs att svenskar ogillar vissa grupper och att de grupperna tycker det är ok att dumma sig "för vi är bara svartskallar".


Hmm, blir lite luddigt. En annan variant:
I forna Jugoslavien höll Tito ihop landet och kommunismen enade folk och etnicitet var mindre viktigt. Tito dör, kommunism blir omodernt och staten klappar ihop. Folk känner sig osäkra, kriminaliteten ökar.
Man söker trygghet i etnicitet och granngemenskap, slobodan åker runt på valturne med en följebuss med nationalister för att piska upp hatet på hans tal. Människorna i området börjar identifiera sig starkare som Serb (i betydelsen icke-Alban) istället för tex fotbollsspelare och hårdrockare. Dåliga bilder om den andre sprids och tankar om att rensa ut den andre börjar gry. Sedan ballar det ur.

Alternativet hade varit att sätta upp gemensama mål, stävja kriminaliteten och tona ned nationalismen. Att landet gick dåligt berodde på att de hade gammal teknologi, jobbade för få timmar, inte följde lag, ineffektivt jordbruk osv. När tankar om att gräset skulle bli grönare och kossan mjölka mer om grannens hus brann ned blev vanliga, då gick det åt skogen på riktigt. Nationalismen och etnicitet gjorde situationen värre.

Jaja, slut på predikan. Hoppas du fattar jag menar, i annat fall så är det lugnt ändå.

Och detta är bara ett exempel av många.

Man kan fråga sig hur mycket gott sådana här uppdelningar av "vi-duktiga" och "de-roten till allt ont" har fört med sig genom historien.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, för i juggo slavjen var det krig factist ock där för ska vi inte seja vilka som är krimminela i sverje. Det har min oä lärrare sackt. hon är folck partisst ,är det bra?

EDIT:
Förstår vad du menar, men förstår inte sambandet. är din poäng att man ska mörka ännu mer än man redan gör för att bibehålla lugnet?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Masonit skrev:
Kan någon förklara för mig vad som är tanken bakom att kasta sten på en brandbil som släcker eld i ens bostad?

\Masonit

Det jag läst i Sydsvenskan som är den politiskt korrekta förklaringen är att i deras hemländer (där de så klart förtryckts) så ses även brandförsvaret som en del av förtryckarregimen.

Naturligtvis är det inte individernas eget ansvar! :fatta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top