Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Vilken enormt tråd detta blivit, går ju inte att kommi ikapp.

AH, du länkade tidigare till en Somalisk kvinna som sade "Umgås inte med svenskarna dom är si och så".
Du sade också att Balkankrigen orsakades av etniska motsättningar. (Håller med om att det spelade stor roll men inte om att det var orsaken)

Vad säger du,
om jag säger att 1 du är den svenske motsvarigheten till den somaliska kvinnan samt 2 balkankrigen flippade ur ordentligt pga resonemang liknande dina. Va va va va??? va?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SSB skrev:
T.ex. Aborginer som fick uppleva en europeisk massinvandring.

Påminner mig om ett kul gammalt 80-talsklistermärke. :)
Korvgubbe, frågan var ju riktad till dig - du vet, jag bad kommu-jenget titta bort?
Beträffande Chicano-Gustavos fråga till mig:
Vilka värderingar som ska gälla är svårt för mig att svara på, hur ska man sammanfatta det? Ge mig gärna ett exempel, uppgiften är för svår för mig., uppenbarligen.
men, jag kan säga dig vad som inte ska råda enligt mitt tycke: medeltida t.ex.

EDIT:
SSB's inlägg var bra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Markus skrev:
Beträffande Chicano-Gustavos fråga till mig:
Vilka värderingar som ska gälla är svårt för mig att svara på, hur ska man sammanfatta det? Ge mig gärna ett exempel, uppgiften är för svår för mig., uppenbarligen.
men, jag kan säga dig vad som inte ska råda enligt mitt tycke: medeltida t.ex.
Eftersom du verkade så säker när du tog upp värderingarna så trodde jag du visste vad du ville eller tyckte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gustav O skrev:
Eftersom du verkade så säker när du tog upp värderingarna så trodde jag du visste vad du ville eller tyckte.

Vanligt missförstånd, jag vet bara vad jag inte vill - inte vad jag vill. Okej? :mad:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Faktum är, och hur svårt detta än är för mig, att jag delvis vill stötta Markus ett litet tag. Givetvis är värderingar viktiga för vad som sker i samhället, speciellt om vi tar med SSB:s resonemang om normförskjutningar. Fast jag tycker att det blir lite tomt utan att komplettera det med tolerans och acceptans.
Skillnaden mellan mig och Markus är kanske att jag inte tror att skilda värderingar I SIG är ett problem utan att problemet uppstår när man börjar se en del värderingar som mer värda eller mer rätt och riktiga än andra. Jag tycker det skall mycket till innan man kan påstå att de värderingar man själv har på något vis är universiella. Man kan ju också undra vilka värderingar man står för om man trots allt hävdar detta. :confused:

Det är just lite detta jag en gång var inne på då jag hävdar att vi alla har ett viss, om än kanske litet, ansvar för kriminaliteten i Sverige. Om detta sedan är att vi köpt stulna motorer eller cyklar eller bara lastat ned filmer från Internett så handlar det ju om en grund värdering om att kunna välja vilka lagar och relger man behöver följa. Vilket nog bidrar minst lika mycket till detfina begreppet moralupplösning som att det skulle finnas flera olika normsystem i ett land.
men som sagt: Här är väl öppet för olika synsätt misstänker jag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny skrev:
...och hur svårt detta än är för mig...
:rofl :tummenupp

Men allvarligt nu, visst är det så - att säga att min och bara min värdering är rätt och bra är ju inte bara trångsynt utan också ganska ointelligent. Men... att säga att vissa värderingar är sämre än andra är väl inget fel eller konstigt eller svårt logiskt?
Jag kan med lätthet, för att vara überpedagogisk nu då, säga att Liberala värderingar är bättre än Nazistiska. Håller du med om det? (Jag gissar att du gör det). Om du håller med om det, måste du väl också inse att pedagogiken är applicerbar på andra områden än liberalism och nazism?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Markus skrev:
:rofl :tummenupp

Men allvarligt nu, visst är det så - att säga att min och bara min värdering är rätt och bra är ju inte bara trångsynt utan också ganska ointelligent. Men... att säga att vissa värderingar är sämre än andra är väl inget fel eller konstigt eller svårt logiskt?
Jag kan med lätthet, för att vara überpedagogisk nu då, säga att Liberala värderingar är bättre än Nazistiska. Håller du med om det? (Jag gissar att du gör det). Om du håller med om det, måste du väl också inse att pedagogiken är applicerbar på andra områden än liberalism och nazism?
:huvet
Nu gjorde du mitt liv ännu svårare för nu måste jag åter vara enig med dig!
Men för att inte helt mista mitt rykte som obstinat så har du helt rätt i att pedagogiken om olika ideologiers fördelar skriver jag under på, men jag gör ju å andra sidan det utifrån MINA värderingar, jag tror inte att en nazist skulle hålla med mig. Med stor säkerhet skulle han kunna komma med ett par goda argument där nazismen kan vara "bättre" än liberalismen. Och även om han inte kan det så har han fortfarande rätten att ha sin värdering, den är nog den mest logiska utifrån hans perspektiv.
Samma resonemang har jag kring t.ex. demokrati vs. diktatur för de som nu vill ha något att klaga på. Eller för den delen olika religioner...
Jag tror att alla ideologier har uppstått för att dem vid den tiden och i den kulturen fungerade, sedan har jag en personlig åsikt att de kanske inte alltid har hängt med i samhällsutvecklingen eller "interagerar" så bra med dagens kultur.

jag tror verkligen på att folk ska få ha vilka värderingar som de önskar och tycker att det är illa att vi i Sverige vill strypa vissa ideologiers rätt att ytta sig eller marknadsföra sig. Även om en del kanske har fått det för sig så har jag inga problem med om en person är rasist, muslim, kommunist eller något annat. Jag tycker också att ALLA har rätten att värderas som individer och efter sina handlingar och inte efter vilken gruppering vi vill placera dem i.
Sedan anser jag att ingen ideologi kan försvara bruk av våld mot någon person. Inte ens de som kör Harley...
Undrar om det är fredag idag? :confused:
Förlåt att mina svar alltid blir så långa!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror SR Stockholm nu intervjuat 10 personer som alal tycker att det inte "spelar någon roll varifrån bråtslingen koMmEr i FrÅn *tIhIhiHi*".
Konstigt att de alltid hittar minoritetstyckare att intervjua. :va

bonny skrev:
Jag tycker också att ALLA har rätten att värderas som individer och efter sina handlingar och inte efter vilken gruppering vi vill placera dem i.!

Det håller jag till fullo med om men samtidigt får man acceptera att man blir behandlad utefter vad man påstår sig vara. Detta gäller religiösa, kriminella, politiker, sexuellt avvikande, utövare av olika aktiviteter, yrkesgrupper etc etc.
Att någon har rätt att vara nazist eller muslim är ju självklart, men det är inte samma sak som att man behöver välkomna nazister eller islamister i skolor och på gator och torg.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Markus skrev:
Jag tror SR Stockholm nu intervjuat 10 personer som alal tycker att det inte "spelar någon roll varifrån bråtslingen koMmEr i FrÅn *tIhIhiHi*".
Konstigt att de alltid hittar minoritetstyckare att intervjua. :va
Underförstått: Det spelar ingen roll om brottslingen kommer från Serbien eller Syrien? Som man frågar får man svar brukar det heta.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Någon som kan utläsa ur rapporten ifrån vilka länder de värsta förbrytarna kommer?

I måndags var detta som sagt det vi alla ville veta mer om.

Eller skall vi fortsätta bunta ihop och slå ihjäl? :7peta

För övrigt är det roligt om hur man raljerar och talar om mediakonspirationen.
Underförstått "media överlag vinklar absolut inte händelser åt vänster"

Sedan när man väl postar en länk till denna fria oberoende pressen ja då är det helt plötsligt fel.

Kul eller hur Mackan?

Last edited:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
från sidan 37.

ursprung överrepresentation
Östasiater: 0,8
Övriga Afrika: 4,2

En faktor 5,25 dem emellan således.

Hoppla. Värderingar någon?

Andra mönsterinvandrare kommer från Kanada, Nya Zeeland, Australien och USA.

Vilket jag blev häcklad för innan.....
****tillägg1****

man skall också tänka på att man ej tittar på åldrarna under 15år. Så mycket av ungdomsrånen syns ej. Hepp.

*****tillägg2*********

Man skriver att 300.000 invandrare tillkommit under en period då antalet PUT är uppe i 700.000 och att det är främst flyktingar.
Sanningen är väl att de flesta är anhöriginvandrare...

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
ah17 skrev:
Någon som kan utläsa ur rapporten ifrån vilka länder de värsta förbrytarna kommer?

I måndags var detta som sagt det vi alla ville veta mer om.

Eller skall vi fortsätta bunta ihop och slå ihjäl? :7peta

För övrigt är det roligt om hur man raljerar och talar om mediakonspirationen.
Underförstått "media överlag vinklar absolut inte händelser åt vänster"

Sedan när man väl postar en länk till denna fria oberoende pressen ja då är det helt plötsligt fel.

Kul eller hur Mackan?

Ja. De lägsta socialklasserna. Jag ställde en fråga om just detta ett par inlägg upp, känn dig fri att svara när det passar.

Raljerandet blir roligt just för att du verkar hitta precis hur mycket du vill, trots konspirationen och marginaliserandet av dig och dina gelikar. Och hur var det nu, rapporten är ju skriven av akademiker, var akademiker något att ha eller inte?

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
nu har jag inte orkat läsa hela tråden. men är det sant vad jag har hört att svenska inte ska bli det officiela (stavning) språket i sverige för att det kunde va stötande mot invandrare?

(Å jag tror att dom nya polisbilarna kommer kallas rasistbilar snart eftersom dom är blåa å gula)

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
r matte skrev:
nu har jag inte orkat läsa hela tråden. men är det sant vad jag har hört att svenska inte ska bli det officiela (stavning) språket i sverige för att det kunde va stötande mot invandrare?
Nej det stämmer.

De nya språken kommer att vara:
Hebreiska
Mandarin
Flamländska
Samiska

Svenska kommer endast att undervisas som hemspråk i skolorna

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...