Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
korvgubbe skrev:
In your dreams....

Den stora massan håller käften... det är ju det riktigt sorgliga faktumet.. Oavsett om det gäller diskusisonen med "utmedpackarna" eller annars...

Martin Luther King uttryckte det allt för väl:
"Det är inte de få människornas ondska som är det största problemet utan den stora massans tystnad och likgiltighet"!

:klappar
Det var det smartaste jag hört på länge, och det gäller i princip allt faktiskt.

För övrigt är det som vanligt det är dräget som förstör för resten.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
...
Den stora massan håller käften... det är ju det riktigt sorgliga faktumet.. Oavsett om det gäller diskusisonen med "utmedpackarna" eller annars...
...

Det är det folk i gemene man vägrar att förstå. Att hålla käft är att hålla med!

Att inte säga emot rasister, rattfyllon, moderater och så vidare innebär att man godkänner deras åsikter.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
In your dreams....

Martin Luther King uttryckte det allt för väl:
"Det är inte de få människornas ondska som är det största problemet utan den stora massans tystnad och likgiltighet"!
Det här är internet, här finns inga stora massor. Vanliga människor är rädda för konfrontationer men de reglerna gäller inte på internet för det blir inga konsekvenser av ens handlande på ett internetforum. Ser ingen anledning varför större procent rasister skulle gå in än icke rasister.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag måste säga att resultatet av pollen är faktiskt oroande. Mycket white trash här visserligen men hallå?
Varför har ingen rasist skrivit i tråden förresten?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
Det här är internet, här finns inga stora massor.

Inga stora massor? Det är 536 användare inloggade men jag ser knappast så många här... Väldigt många orkar inte bry sig oavsett vad för skit folk vräker ur sig....

Det gäller när utmedpackarna drar igång här på sh, då kniper huvuddelen käft.. När folk på arbetsplatserna drar grymt provocerande rasistiska skämt, då håller de övriga käfte eller garvar med för att inte hamna på kant med de andra...
När fotbollsklackar gör apljud när svarta motståndare får bollen.. då garvar de övriga neanderthalarna bara med....

Men visst.. situationen gäller inte bara när det rör sig om nazism... det gäller även situationer när t.ex muslimska ledare/förespråkare hyllar terror, då är det nog många som håller tyst i de egna leden...
....eller när Åke Green spyr galla över homosexuella i sin församling... Då satt 50 vuxna människor och bara svalde...

Det är ett djävligt beklagligt faktum... Folk håller käft.

Markus skrev:
Varför har ingen rasist skrivit i tråden förresten?

Därför att det krävs mer mental kapacitet att skriva ut och argumentera för sina åsikter än att klicka i en kryssruta och sen "rösta"...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag sa inte heller att du va rasist. Reagerade på dina 90%.
Du kan inte gå runt o känna så för de e helt fel. Ville bara påpeka att alla e inte så. Dom som slog dig utan som helst orsak det var 5st av dina 90% utgör dom 0,2% eru me?

Du sa att du stod i ett kö. Va fan gjorde folk runtomkring flytta på sig för att ge mer utrymme eller.
I sverige vågar dom flesta inte stå på sig som du gjorde . Hur många fler sa att dom inte ska tränga sig.

Ahh det var jag missuppfattade. :) Med 90% mennade jag inte att 90 var farliga utan att 90% skrämmer mig.

Nej i kön började dom puttas å tjafsa då flytta alla sig bara. sen drog en vakt ut mig för att det va lättare än att dra ut dom.
Sen gick jag och pissa innan jag stälde mig i kön igen, så det var på väg till backa till kön dom hoppa på mig.
Men det var säkert över 100 pers som såg det, men alla tittade bara på, ingen som nte hade betalt för att bry sig lyfte ett finger. Problemet var att jag kom ifrån mina kompisar när dom som hoppa på mig började tränga sig, annars hde jag kanske inte varit ett lika frestande mål.

Så igentligen borde jag vara rädd för lamma svenskar istället. :gnissla

Det var ingen annan som klaga, jag är sån idiot som har svårt att klara av att hålla tyst.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
korvgubbe skrev:
Inga stora massor? Det är 536 användare inloggade men jag ser knappast så många här... Väldigt många orkar inte bry sig oavsett vad för skit folk vräker ur sig....

Det gäller när utmedpackarna drar igång här på sh, då kniper huvuddelen käft.. När folk på arbetsplatserna drar grymt provocerande rasistiska skämt, då håller de övriga käfte eller garvar med för att inte hamna på kant med de andra...
När fotbollsklackar gör apljud när svarta motståndare får bollen.. då garvar de övriga neanderthalarna bara med....

Men visst.. situationen gäller inte bara när det rör sig om nazism... det gäller även situationer när t.ex muslimska ledare/förespråkare hyllar terror, då är det nog många som håller tyst i de egna leden...
....eller när Åke Green spyr galla över homosexuella i sin församling... Då satt 50 vuxna människor och bara svalde...

Det är ett djävligt beklagligt faktum... Folk håller käft.

Därför att det krävs mer mental kapacitet att skriva ut och argumentera för sina åsikter än att klicka i en kryssruta och sen "rösta"...

Men ibland håller man käft för att det helt enkelt inte är lönt att försöka övertyga utmedpackarna™ att de har fel. De tror ju sig alltid veta bäst endå.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skyller på HipHopen, den är roten till att folk ser ut som - och beter sig som i följande citat... :hihi

All Hail Metal! :yoparty

SSB skrev:
en grupp med moppemuschar, kepsar, säckiga kläder som hojtar "Abooo ey svennefitta va glooru pa, fattaru ja svär, ja svär!".

Jag gick förövrigt förbi en kille som passade bra in på ovanstående stereotyp som stod och kysstes med en tös i samma ålder. Helt plötsligt slår han till tjejen och hade det inte varit för att han var så snabb under fötterna (och hon också för den delen...) hade nog jag åkt dit för misshandel... Jag kan ju inte påstå att dessa "män" ger en bra bild av sina likar, särskilt inte när de kommer i gäng och SÄRSKILT inte när man jobbar med deras landsmän som fäller mer rasistiska kommentarer om dem än vad som har hänt i nån tråd jag har läst här...

Synd om dem...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Chrille skrev:
Det är det folk i gemene man vägrar att förstå. Att hålla käft är att hålla med!

Att inte säga emot rasister, rattfyllon, sossar och så vidare innebär att man godkänner deras åsikter.

Så nu stämmer sitt citat bättre med verkligheten. Jag kan ingen politik men jag kan ju inte tycka att sossarna gör ett bra jobb direkt. om det beror på att måste sammsas med andra ska ja inte säga något om. Eller om det beror på att min far är egen företagare kanske? :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Men ibland håller man käft för att det helt enkelt inte är lönt att försöka övertyga utmedpackarna™ att de har fel. De tror ju sig alltid veta bäst endå.

Jag förstår din hållning men att det är dött lopp med ut med packarna som håller på här på SH har jag insett för länge sedan. De är tillräckligt fulla med hat för att du ska kunna argumentera livet av dig själv innan de viker en tum...

Anledningen till att debatten är så viktig och att det är så viktigt att protestera och käfta emot är ju för att visa de övriga......

Hur mycket värre tror du inte det skulle se ut om utmedpackarna konstant fick stå oemotsagda...?!

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Markus skrev:
Om man inte tror sig veta vad man pratar om gör man bäst i att vara tyst.

Det är precis därför jag inte förstår varför du alltid ska spamma sönder alla vettiga trådar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
Väldigt många orkar inte bry sig oavsett vad för skit folk vräker ur sig....
Möjligt att du har rätt men hursomhelst så menar jag att ingen har varit rädd för att stöta sig med någon eller säga till på ett internet forum. Finns det ett stavfel i en tråd så är det någon jävel som börjar klaga. Finns en tråd som gjordes idag angående tyska polisen och han använde ordet nazi ganska löst mest för att skämta och göra gällande at than inte gillar poliser (som jag förstod det) och det tog inte lång tid innan det kom kommentarer om det hela. Finns inget känsligare ställe än internet för folk här är inte rädda för att gnälla. Jag vet själv eftersom jag inte är den som är politiskt korrekt någonstans alls utan kan använda uttryck som "ett jävla cp" och liknande som någon också blev förbannad över att jag skrev för att det verkade som att jag ogillade cp skadade människor.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
korvgubbe skrev:
Jag förstår din hållning men att det är dött lopp med ut med packarna som håller på här på SH har jag insett för länge sedan. De är tillräckligt fulla med hat för att du ska kunna argumentera livet av dig själv innan de viker en tum...

Anledningen till att debatten är så viktig och att det är så viktigt att protestera och käfta emot är ju för att visa de övriga......

Hur mycket värre tror du inte det skulle se ut om utmedpackarna konstant fick stå oemotsagda...?!

Jo, du har rätt men något säger mig att det inte ger ett skit att övertyga utmedpackarna via SH. Jag önskar att jag har fel, men kontinuerligt ser man motsatsen här på SH.

honkiie skrev:
Möjligt att du har rätt men hursomhelst så menar jag att ingen har varit rädd för att stöta sig med någon eller säga till på ett internet forum. Finns det ett stavfel i en tråd så är det någon jävel som börjar klaga. Finns en tråd som gjordes idag angående tyska polisen och han använde ordet nazi ganska löst mest för att skämta och göra gällande at than inte gillar poliser (som jag förstod det) och det tog inte lång tid innan det kom kommentarer om det hela. Finns inget känsligare ställe än internet för folk här är inte rädda för att gnälla. Jag vet själv eftersom jag inte är den som är politiskt korrekt någonstans alls utan kan använda uttryck som "ett jävla cp" och liknande som någon också blev förbannad över att jag skrev för att det verkade som att jag ogillade cp skadade människor.

Markus gillar inte när man använder uttryck som CP och likn. Man kan undra varför? :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
Möjligt att du har rätt men hursomhelst så menar jag att ingen har varit rädd för att stöta sig med någon eller säga till på ett internet forum. Finns det ett stavfel i en tråd så är det någon jävel som börjar klaga.

Ja, men att en, två eller ens fem bryr sig är väl egentligen inte något särskillt gott betyg om det samtidigt sitter ett femtiotal å håller käften?

Det verkar som att enda gången de flesta kostar på sig sitt deltagande är när det gäller att tävla i nakcskåtsvarianter när en pedofil varit framme...

...För mig är det nästan viktigare att käfta emot alla hatiska djävlar... För mig är det så fullkomligt självklart att avsky pedofilbrott...

Att däremot se mellan fingrarna när folk spyr galla över alla andra som inte serut eller är som sig själva enbart baserat på utseende, bakgrund verkar fullkomligt accepterat hos allt för många...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Markus skrev:
Om man inte tror sig veta vad man pratar om gör man bäst i att vara tyst.
Jag vet att jag inte vet ( :va ) bäst jämt (rätt sällan faktiskt :hihi ). Men jag har både släkt som är muslimsk och helylle svensk och har insyn i situationen från båda sidorna. Och skall man diskutera detta så kan man ju iallafall ha rätt terminologi och inte bara dra över alla med en kam (som ah17 gjorde i sitt uttalande om muslimsk invandring).

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
korvgubbe skrev:

Det finns ut med packare som det är livsfarligt att säga emot. Nsu:are är hjärndöda, våldamma och många så dom ger jag fan i..

Det roliga är att den ända nsu:are ja känner, (observera känner som i gått i paralel klassen och bråkat några gånger) har en rysk flickvän som är komunist. :lol

Svenskar måste sluta vara så mesiga, låt folk förstå vad ni står för.

Det finns inte äns ett ord för någon som tycker invandrare är mäniskor som alla andra. Fast det kanske tyder på att det är så normalt att det inte behövs ett ord?

Sen en sak folk inte verkar fatta är att det är skillnad på skämt och handling. Jag kan dra många dryga skämt om invandrare och använder fraser som "klämma en neger" det gör många jag känner men ingen mennar något illa. Att man skämtar om invandrare kan ha sin grund i att folk är rädda för dom, folk försöker alltid lätta på trycket genom skämt, som efter 11/9 (911) så började alla skämta om talibaner.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Zee skrev:
Jo, du har rätt men något säger mig att det inte ger ett skit att övertyga utmedpackarna via SH.

Som jag försökte säga med mitt svar:
- att käfta med utmedpackarna är dött lopp... Det är den tysta massan jag hoppas kunna påverka en aning... de som inte riktigt bestämt sig. Övertygade hatare lär man knappast kunna ändra på... de som däremot står å väger är de jag hoppas kan få att tänka en gång till innan de går på all simpel och hatisk propaganda..

prulle skrev:
Det finns ut med packare som det är livsfarligt att säga emot. Nsu:are är hjärndöda, våldamma och många så dom ger jag fan i..

Jo, det finns sådana inom de flesta politiska fallanger. AFA är ju tyvär ett lika "bra" exempel....

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Jag är ingen rasist, det är inget fel på andra människor det är kulturen det är fel på.

För att inte vara dum och blåögd så passar jag mig för invandrargäng för att dom i regel alltid beter sig som idioter... Jag lägger då alla invandrare (läs muslimska ungdommar) i samma fack just in case...

Jag känner knappt en enda människa som är uppväxt på samma område som mig som ärligt säger att dom inte tycker det är något fel på invandrare...

:näsblod

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
prulle skrev:
Så nu stämmer sitt citat bättre med verkligheten. Jag kan ingen politik ..... något om. Eller om det beror på att min far är egen företagare kanske? :va

aha. Ful-citat!! :fatta!

Vad säger att man måste vara moderat bara för att man är egenföretagare??
Det är fullt möjligt att vara sosse och företagare, det är bara lite jobbigare.

korvgubbe skrev:
...Det är den tysta massan jag hoppas kunna påverka en aning... de som inte riktigt bestämt sig. .......

Det är ju de som är viktiga att nå. Folket som kanske väljer att tro på hatiska miffon med välsmort munläder annars....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024