prulle skrev:
Finns det någon som känner sig tryg i närheten av ett gäng invandrare?
.
Du kan inte mena allvar.
Så här ser jag det.
Jag kommer från Bosien är muslim och är uppvuxen i Malmö (rosengård området) Bott i Sverige 13 år...
Jag ser ganska svensk ut. Mörkblond, blåa ögon, rakad skägg oftast. Fan jag ser mer svensk ut än 70% av medlemmarna här som e svenska.
Gått ut gymnasiet, lumpen som GB, sökt till Polisskolan klarat testerna men är för ung så jag får vänta 1-2 år.
Ja som ni ser så e jag ganska vanlig, undviker bråk, har inte haft me polisen att göra alls,
MEN ändå när jag går ut på stan så ser jag blickarna från folk. Hur dom tittar på mig. Dom känner det på sig luktar tills sig en blatte/invandrare.
O varför e det så? Ju pga dom 2-3 ungdomsgängen som snor mc, rånar folk, misshandlar folk för att få respekt från sina "kompisar"
Så tror dom flesta att alla blattar e såna. Folk vet inte bättre. Det e enklast att bara peka och
.
Innan nämnde jag att jag var muslim.
Så här ser jag på den saken.
Min mamma går inte me nån jävla slöja och inte ber pappa till Allah 5 ggr om dan. Inte kör jag runt me min mc som nån tickande bomb.
Varför e det så? för att dom har jobb andra sysslor som folk inte hade innan. Man har inte tid. Sverige e inte anpassad till muslimer därför anpassar sig min familj till Sverige.
Finns så många olika muslimer och jag menar inte bara shia o sunni.
Olika kulturer, traditioner mm
Bosnien var i krig för några år sen men inte fan gick vi runt och sprängde oskyldiga för det.
Vad jag ville säga med detta var att man kan inte dra alla över en kant för det finns personer som verkligen försöker att bli bra medborgare.
Nån skrev att kvinnor behandlas illa. Ja det gör dom men av en liten del muslimer i nästan bara ett land. Folk använder religionen för att slippa förklara sina handlingar. Det står inte nånstans i kuranen att man ska slå kvinnor eller att dom måste bära slöja, bara när dom ber och e i muské.
Puuh tänkte skriva några rader men blev nästan en bok