Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
korvgubbe skrev:
jag är inte särskillt förvånad eller allt för "skrämd" av rapporten.....

Inte jag heller men jag söker efter en öppen (medial) debatt utan tabu där alla parter kan prata öppenhjärtligt inom toleransens gränser. Man kan inte lösa problem små eller stora om man inte kan prata om dem.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Markus skrev:

Därför att det är väldigt taskigt mot dom som sköter sig. Sverige borde bli bättre på att sålla bland de som skall in*, plus en fungerande integrationspolitik, plus bättre rättsväsende så att brott inte lönar sig, plus kasta ut dom som uppenbarligen inte har någon avsikt att sköta sig. Osv.

* Tex inte ta in fd torterare från Irak som söker asyl i sv och får det för att de riskerar dödsstraff i Irak :crash
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Håller med

korvgubbe skrev:
Jag anser ändå att det är värt "kultrurkrockar" att ha en human invandringspolitik... Jag vill inte stänga några gränser och stänga ut de som behöver vårt beskydd för att en liten del av dessa är idioter...

Jag håller med. Det är trots allt individer som begår brotten inte någon av de grupper h*n kan tänkas tillhöra som tex chilenare, aik, Stockholm osv.

En annan frågeställning vore om det spelar någon roll om gruppen det handlar om bor på en liten ort med få invånare eller om det handlar om grupper som bor i stora getton där de inte umgås med personer ur andra grupper.

Sen såg jag inte hela statistiken men är det inte så att MÄNNEN är väldigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är kanske dags att utrusta ALLA MÄN med fotboja och låsa fast dem med kettingar så att de håller sig på sin plats. Eller ska vi skicka tillbaka dem till grottorna eller någon kolgruva.

Fast jag gillar fortfarnde män trots att de är ett brottsbenäget kön. Undrar varför?

En annan tanke som slog mig var om man jämfört testosteronvärdena hos de olika grupperna. Är det inte så att tex japaner har lägre testosteronvärde än Finländska män?
 

Dr.Bike

Guest
korvgubbe skrev:
Olika nationalliteter är olika överrrepresenterade i olika typer av brott... Det är väl förfan rätt självklart...

Nej det är det inte. Det är inte ALLS självklart att nåt land SKA vara "naturligt" överrepresenterade. DET är däremot ett rasistiskt påstående från dig.
Att det sen finns en statistisk varians inom vilket det givetvis alltid finns länder som "leder" statistiken är självklart som du säger.
Men inte som nu: Men flera hundra procent!
Sans och balans. ta inte tag i halmstrån för att gjuta olja på vågorna. Håll dig till fakta.
fakta rules.


Det finns 243 länder i världen. Det är ju rätt statistiskt osannolikt att det alltid finns några nationaliteter som sticker ut i olika typer av brott...

Nja, sant, men du själv sa NYSS härovan att det JU var naturligt. hur ska du ha det?


....och på 243 länder så borde ju Sverige alltså vara underrepresenterat i 242 brott... Vilket gör att fi faen:
- Invandrarna är överrepresenterade i 242 av 243 brott, fattar ni hur mycket de är.. de är helt fördjävliga!

Lek med siffror duger inte. Det där är falsk matematik. Du blandar äpplen (lländer) och päron (brott).

...eller hur var det nu, var alla de där 243 nationaliteterna en enda homogen grupp/kultur...

Jag hade som sagt protesterat en aning om jag bodde i låt säga i USA och klumpades ihop med Finnar eller koreaner eller Kineser eller ens Danskar för jag ser det som att vi är fem olika kulturer och inte en homogen kultur som flyttat till den amerikanska kulturen.

Vad är skillnaden? Varför kan du tänka dig denna skillnad i just DET fallet?


Gränser skall vara öppna. Men vi skall oxå SÄTTA gränser.
Det skall banne mig inte tolereras någon som helst ökad brottslighet och kriminalitet bara för att man kommer från landet si, eller så.
Det är ingen kulturgärning att begå våldtäkt eller hedersmord.
Acceptans för andra kulturer skall vara stor, men inbegriper INTE brott.
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
DN skrev:
Det är dessutom det enda sättet att sluta tala om alla invandrare som om de vore en och samma grupp. Vi måste sluta tala i generaliserande termer och ta avsteg från påståenden som drar alla invandrare över en kam. Sanningen är att invandrade personer från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar medan invandrare från andra länder gör det i mycket stor omfattning.

Det är just den här biten i DN-artikeln som gör det hela intressant. Den öppnar tex INTE för "alla muslimer är onda".

Edit/ Däremot tycker jag att det visar att problemet är j-t komplext.

DESSUTOM kan vi ju leka med ett Sverige helt utan invandrare. I det landet skulle vi kunna visa att vissa landskap är överrepresenterade inom viss brotts-statistik. Vad skulle vi göra då?
 
Last edited:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Fluffig skrev:
Fast jag gillar fortfarnde män trots att de är ett brottsbenäget kön. Undrar varför?

Kanske för att de har en del positiva sidor också.

Jag har frågat efter de positiva konsekvenserna av muslimsk invandring men ingen har kunnat svara.

Chrille skrev:
Det är just den här biten i DN-artikeln som gör det hela intressant. Den öppnar tex INTE för "alla muslimer är onda".


Det går dock alltid bra att kalla kritiker för en och samma sak.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Dr.Bike skrev:

Gränser skall vara öppna. Men vi skall oxå SÄTTA gränser.
Det skall banne mig inte tolereras någon som helst ökad brottslighet och kriminalitet bara för att man kommer från landet si, eller så.
Det är ingen kulturgärning att begå våldtäkt eller hedersmord.
Acceptans för andra kulturer skall vara stor, men inbegriper INTE brott.

Helt rätt! Noll tolerans mot brott!
Det unyttjas fruktansvärt att vissa brott skulle vara kulturella och därmed "måste" man ha förståelse för dem. Tyvärr är det dessa personer som ger andra muslimer (och invandrare) dåligt rykte. Noll tolerans för sånna as tycker jag och utvisning kanske borde användas i större utsträckning (?) i dessa fall.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
AH, vill du bli ännu argare så kan man ju lägga till att man döms för en mycket liten del av alla brott man begår. Alltså är siffrorna begågna brott mkt högre än de för dömda. (Ja, jag vet att det är "fel" att tänka så.)

Ordet ras har använts på många sätt här, vad menas? Hudfärg eller föräldrarnas födelseort?
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Nursey skrev:
Helt rätt! Noll tolerans mot brott!
Det unyttjas fruktansvärt att vissa brott skulle vara kulturella och därmed "måste" man ha förståelse för dem. Tyvärr är det dessa personer som ger andra muslimer (och invandrare) dåligt rykte. Noll tolerans för sånna as tycker jag och utvisning kanske borde användas i större utsträckning (?) i dessa fall.

Vilket parti tycker du representerar en sådan hållning?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
ah17 skrev:
Jag har frågat efter de positiva konsekvenserna av muslimsk invandring men ingen har kunnat svara.


Exponentiellt antal växande mini-livs med arabisk matkultur i?

Explosionartad försäljning på parabol-paket?

30% ökning av tobaksförsäljningen över en 20-årsperiod??
 

Dr.Bike

Guest
FUBAR skrev:
Tog det 10 år att lista ut samma sak som jag gjorde efter 1 avsnitt "efterlyst"?! :lol

Humor!

Skillnaden är att DU är rasist om du säger nåt sånt, som tar tio år för vetenskapsmän och utredare att fästa på papper.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
ah17 skrev:
Jag har frågat efter de positiva konsekvenserna av muslimsk invandring men ingen har kunnat svara.

VADDÅ MUSLIMSK invandring?!
Muslimer är inte en död homogen massa. De är individer som kristna! :fatta!

Ädit: jag menade bara att muslimer är inte någon ras, muslimer tillhör en religon som missrepresenteras av människor som väljer att tolka religionen till sina sjuka fördelar. Men ni kan ju för fan inte bara gruppera ihop en massa människor med helt olika kulturer och traditioner och säga 'muslimerna'
 
Last edited by a moderator:

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Positivt med musliner

ah17 skrev:
Jag har frågat efter de positiva konsekvenserna av muslimsk invandring men ingen har kunnat svara.

En positiv sak med muslimerna och vissa andra grupper är faktiskt att de flesta har en familjekänsla som jag tror många Svenska familjer är avundsjuka på.
Vissa grupper tar hand om sina sjuka familjemedlemmar på ett sätt som jag blir avundsjuk på. De sitter aldrig ensamma på akuten och väntar osv.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Fluffig skrev:
En positiv sak med muslimerna och vissa andra grupper är faktiskt att de flesta har en familjekänsla som jag tror många Svenska familjer är avundsjuka på.
Vissa grupper tar hand om sina sjuka familjemedlemmar på ett sätt som jag blir avundsjuk på. De sitter aldrig ensamma på akuten och väntar osv.
Nä det e klart, hade jag också varit arbetslös så hade jag också hunnit sitta och slöa på ett sjukhus hela dagarna :3freak
 

Dr.Bike

Guest
Fluffig skrev:
En positiv sak med muslimerna och vissa andra grupper är faktiskt att de flesta har en familjekänsla som jag tror många Svenska familjer är avundsjuka på.
Vissa grupper tar hand om sina sjuka familjemedlemmar på ett sätt som jag blir avundsjuk på. De sitter aldrig ensamma på akuten och väntar osv.

Det är HELT riktigt!
Jag jobbar själv ofta i muslimska länder och vore hälften sant som folk här hemma antar och ttror vore det hemskt.
Men nu är det inte så, trots att även DE länderna och människorna har SINA fel och brister.
Men på det hela taget är jag mycket positivt överraskad hur varmt mottagen jag alltid blir och hur alla mina tidigare farhågor kommit på skam.

Att kriminella invandrare dessvärre kastar en skugga över sina landsmän, vilket land och religion de än må komma ifrån är bara FÖR tragiskt.

Vi människor är så begränsade och gör det alltid så lätt för oss genom att kategorisera.
Är EN invandrare från ett land kriminell, är alla det osv.
Livet blir enkelt och vi slipper tänka.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top