Rasistpollen

Vad tror ni?


  • Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Så vissa invandrare är mer svårintegrerade i sverige? Okej, det är det jag alltid sagt.

Eh..?! Sa jag det?
Men att vi säkerligen snabbare skulle vara på banan om vi flyttade till norge än till t.ex. Kina är väl ingen orimlig gissning så självklart uppstår ju även det omvända...
Jag anser ändå att det är värt "kultrurkrockar" att ha en human invandringspolitik... Jag vill inte stänga några gränser och stänga ut de som behöver vårt beskydd för att en liten del av dessa är idioter...
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
...... men till skillnad från vissa klumpar jag inte ihop invandrare som en grupp och svenskar som den enda andra gruppen...

Du är duktig du. Är detta ett försök att insinuera att jag klumpar ihop? Ja men det verkar ju rimligt eftersom jag är sambo med en invandrare.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Du är duktig du. Är detta ett försök att insinuera att jag klumpar ihop? Ja men det verkar ju rimligt eftersom jag är sambo med en invandrare.

Ja, men hon är ju en sån där sund ickemuslim.... Då är det ju inga problem! :tummenupp
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
korvgubbe skrev:
Jag anser ändå att det är värt "kultrurkrockar" att ha en human invandringspolitik... Jag vill inte stänga några gränser och stänga ut de som behöver vårt beskydd för att en liten del av dessa är idioter...

Ja och vi som inte tycker att det är "värt det" är såklart inskränkta rasister.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Ja och vi som inte tycker att det är "värt det" är såklart inskränkta rasister.

Hur du stämplar dig själv är upp till dig. Självinsikt skadar aldrig så jag kan överlåta stämplandet till dig.... Du är fri att använda vilket begrepp du vill. Sen gissar jag väl att det blir något i stil med:

"Vi som lyckats bryta indoktrineringen och blivit fritt tänkande individer som upptäckt den fasansfulla PK-konspirationen och varnar för de hemska multikulti-konsekvenserna"....
 

Dr.Bike

Guest
Finns en färdig utredning gjord av BRÅ (Brottsförebyggande rådet) som läggs fram - idag faktiskt! - och gissa om de varit kissnödiga då det var tio år sedan en liknande rapport lades fram. Den har stötits och blötits men integrationsministern, Rojas, tvekar inte att lägga fram fakta:

- invandrare är 100% överrepresenterade i "vanlig" brottslighet
- invandrare är 2-400% överrepresenterade i våldsbrott, mord och våldtäkter.

Ord och inga visor!
Ord som INGEN politiker varken vill eller vågar stå bakom om de inte var överdrivet kontrollerade.

Saken var vidare att det var bara VISSA nationaliteter som var överrepresenterade. man kan alltså INTE dra slutsatsen att man bara för att man är invandrare, skulle vara brottslig.
Ej heller var det utredarnas mening att det bara var arbetslösa invandrare som begick brott. Det var inom gruppen fördelat på "sedvanligt" vis.

Slutsatsen var iaf att man "ärver" sitt sociokulturella (d-vla ord!) mönster i det land man kommer ifrån. Inget tydde på att dessa mönster uppstår i sverige.

Detta var alltså fakta ur den "verkliga verkligheten" och nu får vi väl SE och höra vad alla som vägrat tro på statistik och fakta tidigare har att säga om detta.

Artikeln i sin helhet finner du här:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previousRenderType=6
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Hur du stämplar dig själv är upp till dig.

Jag tror frågan var hur du stämplade honom.

Dr.Bike skrev:
... nu får vi väl SE och höra vad alla som vägrat tro på statistik och fakta tidigare har att säga om detta.

Nej, det kommer du inte få höra. Det kan jag lova.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Dr.Bike skrev:
.....
Slutsatsen var iaf att man "ärver" sitt sociokulturella (d-vla ord!) mönster i det land man kommer ifrån. Inget tydde på att dessa mönster uppstår i sverige.
...

Det är nu det kommer bli intressant att se vad som händer de nästa dagarna. Förhoppningsvis kommer kunnigt folk spalta upp statistiken bättre åt oss. För det här öppnar ju många frågeställningar utöver de som utmedpackarna kastar sig över.

- Är vietnameser de flitigaste människor som finns? Alla jag har träffat på och hört talas om jobbar som djur.
- Är norrmännen så lata som folk påstår? Till och med norrmännen själva vill ju hellre anställa svenskar.
- Är svenskar så flata som alla påstår? Vi knyter ju alltid näven i fickan.
- Gör verkligen finnarna inget annat än dricka sprit och bryta arm på fritiden.

Innan rapporten blivit öppnare vad gäller just nationaliteter ger den oss inte mycket att prata om. Är det dom där satans muslimerna som ställer till det igen? Jugoslaverna? Eller är det fortfarande ett stort problem med alla finnar på landets fängelser?

korvgubbe skrev:
....
"Vi som lyckats bryta indoktrineringen och blivit fritt tänkande individer som upptäckt den fasansfulla PK-konspirationen och varnar för de hemska multikulti-konsekvenserna"....

Tur att vi har dom killarna...
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Chrille skrev:
Det är nu det kommer bli intressant att se vad som händer de nästa dagarna. Förhoppningsvis kommer kunnigt folk spalta upp statistiken bättre åt oss. För det här öppnar ju många frågeställningar utöver de som utmedpackarna kastar sig över................


Hoppas på att det äntligen blir en debatt med fakta och reella förslag på lösningar för att motverka denna "snefördelning" utan personliga påhopp och häxjakt på "oliktänkande".
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
Hur liten är denna delen och hur stor tycker du att den kan få bli?

Ser ingen anledning i att försöka definiera några exakta gränser... Jag tycker nog vi klarar det rätt bra just nu hur mycket du än vill påvisa motsattsen.. Börjar lukta lite hassan-sketch från ditt håll nu..

"- Va, så du menar att det kan komma hit 10.000 tyska bögar?!.. men vaffan säger du?!... Min polare sa 1000 bögar men han verkar ju inte ha vetat vad han snackade om!?!?"
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
MagnusK skrev:
Hoppas på att det äntligen blir en debatt med fakta och reella förslag på lösningar för att motverka denna "snefördelning" utan personliga påhopp och häxjakt på "oliktänkande".

Ha inga stora förhoppningar. Rasistbeskyllningarna kommer garanterat att hagla måhända tacklar mottagarna det bättre.

Markus skrev:

Flummare vet inte ens vad gränser är för något.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
MagnusK skrev:
Hoppas på att det äntligen blir en debatt med fakta och reella förslag på lösningar för att motverka denna "snefördelning" utan personliga påhopp och häxjakt på "oliktänkande".


jag är inte särskillt förvånad eller allt för "skrämd" av rapporten. Olika nationalliteter är olika överrrepresenterade i olika typer av brott... Det är väl förfan rätt självklart... Det finns 243 länder i världen. Det är ju rätt statistiskt osannolikt att det inte skulle finnas några nationaliteter som sticker ut i olika typer av brott...

....och på 243 länder så borde ju Sverige alltså vara underrepresenterat i 242 brott... Vilket gör att fi faen:
- Invandrarna är överrepresenterade i 242 av 243 brott, fattar ni hur mycket de är.. de är helt fördjävliga!

...eller hur var det nu, var alla de där 243 nationaliteterna en enda homogen grupp/kultur...

Jag hade som sagt protesterat en aning om jag bodde i låt säga i USA och klumpades ihop med Finnar eller koreaner eller Kineser eller ens Danskar för jag ser det som att vi är fem olika kulturer och inte en homogen kultur som flyttat till den amerikanska kulturen.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Bra Chrille!

Spekulationer är av ondo, och givetvis är väl rapporten "friserad" då man antagligen (inte i det öppna materialet iaf) inte redovisar vilka nationaliteter det gäller.
Detta öppnar givetvis för spekulationer bland "förståsigpåare" och det är inte bra.

Alla "plattityder" du räknar upp i ditt humoristiska inlägg är givet vis sanna*! :hihi



*märkligt med halvsanningar! Alla känner till dem, och de blir nästan vedertagen praxis, men ingen vill stå för dem! :)

Skåningar är ju feta, det vat alla, Vi Dalkarlar dricker bara öl och åker raggarbil osv... :hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:

Varför skulle jag? Jag ägnar mig inte åt att säga exakt var promillegränsen bör gå eller på öret var vår skatt ska ligga. Jag bryr mig heller inte om hur många kilo kolväten din bil får släppa ut varje år. De exakta gränserna överlåter jag till de som är mer pålästa att reglera...

Däremot så ser jag inte 0-gränser som ett rimligt försök ens för muslimer som ah (och även du) säkerligen skulle förorda...

Markus och ah, hur många muslimer tycker ni att Sverige ska ta emot varje år?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top