Rasistpollen

Vad tror ni?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
fart freak skrev:
Enligt DN idag: "Kulturarv ligger bakom invandrarnas brottslighet"

Visst är det spännande! ...
Det som är så otroligt facinerande är att vi egentligen bara har två kulturer i världen.
Den svenska kulturen och Invandrarnas kultur.
Den sistnämna kallas ibland för den "muslimska kulturen" och är den som ställer till alla problem som existerar i samhället. Hedersmord, gröna t-banelinjens förseningar, datorvirus, sur mjölk och kärvande handbromsar på bilen....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undanförklaring #1:
Chrille skrev:
Men det här är ju en rasist-poll dvs inte kultur - RAS.

korvgubbe skrev:
Det som är så otroligt facinerande är att vi egentligen bara har två kulturer i världen.

Du läste inte artikeln va? I så fall ter sig din slutsats jättejättemärklig. :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hur många % av "araberna" är muslimer? Ifall det är 100% så skulle man faktiskt kunna räkna religion som ras. Men är det som att säga att sverige är kristet bara för att jävligt många är döpta och med i kyrkan så funkar det ju självklart inte.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
Det som är så otroligt facinerande är att vi egentligen bara har två kulturer i världen.Den svenska kulturen och Invandrarnas kultur.
...

Sjävlklart.
I afrika omskärs ibland kvinnor = Alla invandrare är kvinnostympare
I Jugoslavien finns det maffia = Alla invandrare är våldsbenägna
I vissa arabländer hanteras kvinnor som skit= Alla invandrare är kvinnomisshandlare.

Är det inte den här rapporten som stött på patrull för att dess resonemang glömt bort den enorma mängden finnar i statistiken? Visserligen bara en vag aning om att jag hört det nämnas och alla vet ju vad finnar är för kniv-viftande spritsvampar....

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
korvgubbe skrev:
Den sistnämna kallas ibland för den "muslimska kulturen" och är den som ställer till alla problem som existerar i samhället. Hedersmord, gröna t-banelinjens förseningar, datorvirus, sur mjölk och kärvande handbromsar på bilen....

Läs artikeln igen! I sverige kan bara nationer ha positiva egenskaper, allt annat är rasism. Men, om japaner är relativt flitiga och laglydiga så måste det finnas andra nationaliteter som inte är det.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
General E skrev:
Läs artikeln igen! I sverige kan bara nationer ha positiva egenskaper, allt annat är rasism. Men, om japaner är relativt flitiga och laglydiga så måste det finnas andra nationaliteter som inte är det.

Jajemensan. Nästan alla som försökt jobba med norrmän är rörande överens om att de är hopplöst lata.

Nationalitet och ras är inte samma sak. Det är det som är värt att komma ihåg när såna här rapporter dyker upp.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allvarligt, kan ingen på det här forumet läsa artiklar som inte är skrivna i typsnitt Times New Roman på Aftonbladet?
Ingen har ju ens läst artikeln verkar det som. :lol

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Korvgubbe, ditt "bästa" argument visade sig visst vara värdelöst. Ja det gäller väl även Bonny mfl.

Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."

:7peta

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Ingen har ju ens läst artikeln verkar det som. :lol

Jodå, jag har läst den... jag bara väntar på att "ut med packarna" eller valfri "myrstackspetare" ska börja använda den på allvar som flamebait... Antar att tvåbokstavsförkortningarna tagit sovmorgon....

Edit1:
....någon hade tydligen ringt å väckt honom! :rolleyes:

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Det ena efter det andra av PK:iternas-argumentet sågas ett efter ett.

Inte heller kan diskriminering eller "rasism" vara en avgörande förklaringsfaktor eftersom det då vore mycket svårt att förstå varför chilenarna enligt samma studie uppvisar en betydligt högre brottsöverrepresentation än exempelvis etiopierna och andra grupper från Afrika söder om Sahara, eller varför personer från Mellanöstern skulle ha dubbelt så hög brottsbelastning jämfört med indier och vietnameser.

Lägg härtill rapporten från förra veckan som visar att chilenare är bland de grupper som är mest sysselsatta i arbeta.

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
ah17 skrev:
Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer "

Nu myser du va?

-Har inte tid att ge mig in i diskussionen på allvar, tenta och flytt på g. Lever den till helgen skall jag tycka massor!

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Markus skrev:
Har han fel, Rojas?

Det var längesedan Korvgubbe höll sig till vad som är rätt eller fel. För honom handlar bara om att föra ut rätt budskap och alltmer om att bearbeta chocken över att bli så totalt förnedrad av de alltmer påträngande obehagliga fakta som tränger sig på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah17 skrev:
Lägg härtill rapporten från förra veckan som visar att chilenare är bland de grupper som är mest sysselsatta i arbeta.

I och för sig så har chilenarna som kommit till sverige kommit under Juntatiden så de har haft mycket längre tid på sig, det som vore intressant är ju att se hur väl integrerade chilenarna som kom 1980 var t.ex. 1985 med hur väl integrerade 2000 års invandrare var år 2005.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Har han fel, Rojas?

Man får väl hoppas att Rojas har mer på fötterna än jag. Jag har ingen debattartikel ute på DN och har heller inte fått ta del av deras rapport...

Jag har iofs sagt tidigare att kulturell bakgrund kan vara en bidragande del i olika typer av brottslighet men till skillnad från vissa klumpar jag inte ihop invandrare som en grupp och svenskar som den enda andra gruppen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Jag har iofs sagt tidigare att kulturell bakgrund kan vara en bidragande del i olika typer av brottslighet men till skillnad från vissa klumpar jag inte ihop invandrare som en grupp och svenskar som den enda andra gruppen...

Så vissa invandrare är mer svårintegrerade i sverige? Okej, det är det jag alltid sagt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ah17 skrev:
För honom handlar bara om att föra ut rätt budskap och alltmer om att bearbeta chocken över att bli så totalt förnedrad av de alltmer påträngande obehagliga fakta som tränger sig på.

Du blir allt mer en parodi på dig själv...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024