Ratsit har börjat lista vilka fordon folk äger!! Va fan...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fan jag tjänar tydligen mer än typ 75% av alla andra i kommunen. Måste vara fattiga människor med tanke på att jag är student :p

Kul ändå att klicka in på listan över högst inkomst tills min ser att nummer 1 på listan äger 1 volkswagen från 2010. Han måste ha helt fel prioriteringar :p

Eller tjänstebil? :tungan

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Kan inte en buse beställa hem regpapper för ett gäng olika ägare med värdefulla fordon, och sen vittja postlådorna? Och sen skriva över fordonet på någon annan, med diverse kvitton. Blir det inte jobbigt för det riktiga ägaren då?

Har såklart gått att göra så hela tiden, men att ringa 100-tals gånger för att hitta feta fordon lär ingen ge sig på. Nu kan man enklare reka och planera.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kan inte en buse beställa hem regpapper för ett gäng olika ägare med värdefulla fordon, och sen vittja postlådorna? Och sen skriva över fordonet på någon annan, med diverse kvitton. Blir det inte jobbigt för det riktiga ägaren då?

Har såklart gått att göra så hela tiden, men att ringa 100-tals gånger för att hitta feta fordon lär ingen ge sig på. Nu kan man enklare reka och planera.

Förslagsvis på någon av grundarna till Ratsit? Eller valfri hög politiker.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Absolut, han behöver bara ett falskleg i varje offers namn först - http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Registreringsskylt-och-bevis/

jetson

Guest
Vilken tur att man fick sin identitet kapad i fjol :D.. klickar man på mitt namn får man bara detta felmeddelande. Så man får bara veta min adress i sökresultat.. illa nog förvisso.

Ett fel har uppstått. Personen har förlorat sin ID-handling och anmält detta till Business Check i Sverige AB.

Sen att man är spärrad för kreditupplysningar=inte kan ta lån utan lite pappersjobb, får man ta.
Håller med om att sånt här är för jävligt. Det enda man borde se på såna här sidor är namn och ort.

Sen alla ni som tror att ert personnummer m.m. är något hemligt är bara för gulliga :fakta

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Gillar att den inte hanterar lite ovanligare mcmärken, jag har 3st som står ÖVRIGA 19XX Motorcykel:banana

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Bra tjänst :rolleyes:

Söker på mig själv på addressen jag bor

Hittar 0 träffar

Söker på mig själv och persnummer

Antal fordon 0

Trots det är jag extreeeemt emot databaser som i princip automatiskt lagrar mängder af personlig information. Det innebär ju att det inte finns någon personlig integritet längre.

Och hur kul på en skala 1-10 är det när det smyger in sig ett fel ?

Jag vet hur det kan bli.

Hösten 2010 satt antagligen tre fjuniga experter med näsan djupt nere i en hög koks på någon innekrog, en från kommunen, en från posten och en från skattemyndigheten. Tillsammans kläckte dom den lysande ideen att alla måste ha en gatuadress.

Sagt och gjort. Dom bestämde sig snabbt att detta även skulle gälla människor som bor där det inte finns några vägar, tex en enskilld ö i stockholms skärgård, på toppen av Kebnekajse, botten av Marianergraven, ........ etc

För att "underlätta" :rolleyes: tog dom in en överbetald IT-expert (också denna fjunig) som för endast 2400:-/timme tyckte att det var en kanon ide att återanvända ett postnummer som gällt för något helt annat sen elden frös i spisen och vikingarna svor över fogden.

Resultat = jag fick ingen post under sådär 1,5år. Alla skyllde på varandra, ingen kunde hjälpa mig och ingen hade en aning om var min post hamnade.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Jag har tydligen inga fordon registrerade på mig:va Jag har ju ivf tre. Undrar vad de faktiskt söker på eftersom det verkar stämma för några av er och inte på mig.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu verkar alla skenförsäkrarna krypa fram här.....

(eller så har uppgifterna hos Ratsit inte varit helt korrekta. Kan tänka mig att vissa saker i Transportstyrelsens databas inte är samma som i adressdatabasen Ratsit använder och därav att vissas fordon inte syns)

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Nu verkar alla skenförsäkrarna krypa fram här.....

(eller så har uppgifterna hos Ratsit inte varit helt korrekta. Kan tänka mig att vissa saker i Transportstyrelsens databas inte är samma som i adressdatabasen Ratsit använder och därav att vissas fordon inte syns)

Lite det jag funderar över. Det är ju uppenbarligen inte Transportstyrelsens uppgifter, eller mer riktigt deras aktuella uppgifter. Jag har haft mina fordon i minimum tre år. Att urtankning av uppgifterna inte hunnit bli korrekt på tre år är ju lite knepigt.
Och jo, jag både skattar och försäkrar fordonen:rock

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju vara så enkelt att i ena databasen så står det "Stora gatan 37, lgh 1101" medans den andra listar bara "Stora gatan 37" eller att någon bokstav skiljer någonstans.
Typ "Stora gatan 37" eller "Storagatan 37".

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Detta är ju såklart jävligt dåligt. Men vem är förvånad när vi har NSA & FRA som vet allt vi gör. Är jävligt nöjd med att jag har tjänstebil och företagsabbonemang på mobilen. Då kan man iaf inte lika lätt spåra det till mig.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Vad blir skillnaden mot att se regplåten på ett "värdefullt fordon" och kolla upp ägaren den vägen?

Det känns ju t om smidigare än att på måfå knappa in namn/personnummer och hoppas att någon äger nåt ballt.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
På mig står inga fordon registrerade alls :va
Och ja jag står som ägare på dom .

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
12 personer på adressen, 0 fordon...
Inte många rätt där.

Det är jag, sambon och hennes två barn som bor där egentligen. Fordonsparken behöver man väl inte gå in närmare på, men den är större än 0 iaf. ;)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Vill man få ut noggrannare uppgifter från Vägverket måste man väl lämna något i utbyte? Har för mig att man måste uppge ett telefonnummer eller liknande? Ratsit är lite för slentrian för att kännas bra.

Dessutom som någon sa: det är hushållets samlade park som listas och vi ha tre körkortsinnehavare under taket.
Det här var lite to much för min smak.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...