Ratsit har börjat lista vilka fordon folk äger!! Va fan...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
De borde införa en sökfunktion där man tex kan söka på Cayman så att man sen snabbt och smidigt får upp alla adresser där det står en sån.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vill man sno feta bilar åker man väl till nån träff eller kryssar runt i Djursholm och noterar regnr och tar fram ägarens adress den vägen.

Bor man i Hallonbergen och äger en Ferrari så står den knappast i garaget under huset...

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Mig hade de koll på de jävlarna... hmmm

KTM 0000 Motorcykel
HONDA 1997 Motorcykel
JAGUAR 2004 Personbil
CITROEN 2006 Lastbil
KTM 2013 Motorcykel
KTM 2013 Motorcykel

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
mycket läskigt sida!

men nu fick jag reda på att en bekant i övre åldern har en bmw mc från 2002 =) Kanske skall knacka på och fråga om han vill åka en tur någon dag :tummenupp

Tjita1

Guest
På mig står det BMW från 2001, dvs rätt och riktigt. Finns det nån lite dyrbarare modell av BMW som gjordes 2001?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hitta och Eniro talar om din 6 första siffror i person numret,,,,, vem har sagt okey till sådana register?

Tjita1

Guest
Personnumret (hela) är om jag inte är fel på det offentlig handling.. Borde inte vara dock..

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Men vilken panik det blev här då, det är aningen lättare genom den nya funktionen på ratsit. Annars är det bara att slå transportstyrelsen en signal för att höra vad personen äger för fordon.

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Inga fordon på min adress. Har 6 st fordon.
2 st Bilar.
3 st MC.
1 st Släpkärra.

Daniel_S

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
gsxr 600 k8 banhoj
Tanken med offentlighetsprincipen är att myndigheter ska kunna övervakas, inte att folk i stugorna skall stalka varandra. Ratsit och Hitta verkar ju vara Svensk Damtidning v. 2.0, men om din egen bekantskapskrets.

Finska register får inte läggas ut i sin helhet och sökningarna är begränsade, vilket är mycket bättre:
-Vi kan kolla en reg.nummer, men inte söka på person och få listor på vilka fordon någon äger.
-Man kan söka på ett namn, och se adressen, men inte söka på en adress för att se namn
-Födelsedatum är inte offentliga
-Man kan hemlighålla sina uppgifter, så att de inte ges ut till tredje part (eniro och co.)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
När jag kollar polarna så är det många som det står "0 fordon" på - Men det tar kanske ett tag innan allt är registrerat. På mig stämmer dock antalet fordon.

I övrigt så är det både heaven och hell att kunna kolla allt om alla på ett par sekunder.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Haha, jag skulle vilja se minen på den skurk som med hjälp av Ratsits uppgifter ger sig på mitt garage i tron om att de ska scora en 2004 Triumph, när den i själva verket är en 2002. :D

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Aftonbladet brukar ju köra sina drive:ar, "De har dyrast bil i din kommun!" , "De köpte dyrast hus i din kommun!", "De tjänar bäst i din kommun!", fan jag är aldrig med i dom där listorna :rofl

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Oj jag hade rätt många fordon, totalt 18st :yoparty alltid sticker det i någons öga hehe.
Ser inte detta som ett stort problem, för min del är allt larmat och försäkrat och står inte på min hem adress.
gsm-larm is the shit.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fan jag tjänar tydligen mer än typ 75% av alla andra i kommunen. Måste vara fattiga människor med tanke på att jag är student :p

Kul ändå att klicka in på listan över högst inkomst tills min ser att nummer 1 på listan äger 1 volkswagen från 2010. Han måste ha helt fel prioriteringar :p

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!