Jimmye RD
Medlem
Kör castrols växellådsolja och Biltemas helsyntetiska två-takts olja för att jag kört den utan problem i mina andra två-takts maskiner.
hade du ett riktigt lager innan ? jag hade bara en massa lösa kulor i fett
Jag kommer inte ihåg vilken storlek som användes. Men det känns som om dejag håller på att byta styrlagret till koniska i stället för traditonella kullager
men när lagerbanan & lagret i både undre & övre styrkronan är på plats, samt tätning & lock, så finns det inga gängor att skruva kontramuttern ...
vad gör jag för fel ?
det gamla rullagret som satt på plats är slängt, så jag har inget att jämföra med.
vet bara att det övre lagret är 25x48x13 & undre är 30x48x13
Jag kommer inte ihåg vilken storlek som användes. Men det känns som om de
någonstans antingen är för breda (bygger höjd då de inte kommer ner i
lagerbanan ordentligt) eller är för för tjocka helt enkelt men 13mm verkar iofs
inte så tjockt.
Har du tagit bort eventuell färg i styrhuvudet?
det "måste" väl ändå sitta fel nånstans? lagren bygger inte så mycket. går det inte att "rucka" lite på gaffeln eller nåt? eller går inte kronan på ordentligt? lagren finns ju överallt på nätet s
Du har inte vänt på lagrena? Dom kanske inte är identiska utan ett ska vara uppe och det andra nere... Jag bytte på min cross på fyllan och fick den undre lagerbanan däruppe och den övre därnere och då räckte inte gängorna till när jag skulle montera dit styrkronan.... bara en idee!
Ja lagret ja men även lagerbanorna skiljer ju på det invändiga måttet, det va lagerbanorna jag satt fel och lagrena satt rätt på styrkronan. Ja annars har jag ingen aning =)
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|