CDI boxen brukar kunna balla ur på dessa, (verkar vara dåliga lödningar inuti boxen som gör det) kolla så att hojen startar och så. Vet inte om man kan kolla CDI'n mer ingående än så faktiskt..
Kolla så det inte är en massa rost på de inre gaffelbenen, dessa är ju rätt gamla nu så man finner ofta rostpluttar på dem, speciellt mellan styrkronorna. (Fast där är det ju ingen fara, värre om det är rostigt där packboxarna glider över!)
Är vänster omkopplare på styret okej? Dessa går ju fan alltid sönder! Folk som kör RD verkar vurpa oftare åt vänster haha.. Jag har iofs gjort samma sak..
Kolla om tanken är fräsch inuti, ta med en bra ficklampa så du kan lysa in i den. RD tankar är ofta rostiga och förhållandevis svåra att komma över i OK skick.
Är motorblocket helt ovanför framdrevet? Ibland hoppar kedjan och smäller av en stor bit av blocket så det ser fult ut. Om det är trasigt, fråga om han har kvar biten som satt där, den kan gå att svetsa dit igen.
Kommer inte på nåt mer nu, förutom det vanliga då - däck, drivpaket, styrlager och svinglager osv. Sånt kommer kosta skjortan om det är mycket på en gång.
Angående svingen så finns det, vad jag vet, ingen som passar som smäck utan modifikationer. Oftast får man fräsa av svingen i sidorna, eller bredda ramen. Sen kan man behöva ett offset framdrev.
Folk brukar stoppa i RGV 250 sving/bakhjul men har sett lite andra också, fast jag kommer inte på vad de heter. MEN, om du endast är ute efter ett bredare bakdäck så kan du ju hitta lite bredare till RD fälgen, tror Avon Roadrider är 130mm brett, men då vore det nog vist att även gå upp någon storlek eller två fram.
Finns annars en fälg från Fz 750 (tror jag det var) som är 2,75 bred, blir liiiiiite bredare, men själv tycker jag inte det är värt jobbet eftersom det bara skiljer drygt 6-8mm i bredd. Om det inte är snudd på "bolt on" då, då kan det ju vara värt ett försök kanske..
Dessutom har jag ingen aning om hur brett FZ hjulet är där den går in i svingen, kanske blir tight i en RD sving? Men jag har sett en RGV 250 fälg i en RD sving förr, så de är inte så smala som man kan tro.