Björk
Socio #3561
Jag är så elak att jag alltid gör en omkörning vid plåtpoliserna, jag har fått det att blixtra 1 gång. Undrar fortfarande vad bilisten tänkte.
Samma här, har kört där alla tider på dygnet flera ggr per dag sedan den öppnades, har aldrig sett ett blixljus.
Lite OT eftersom de testar kamerorna med bilar men myten om att man kan köra så fort att de inte reagerar verkar ju stämma
Bara att gassa tillräckligt
http://www.youtube.com/watch?v=ph-qv4gYAE8
EDIT: 172 MPH är cirka 277KM/H
Magnetslingor kan ni glömma, det är 70-talsteknik. Som någon sade så har man idag mycket billigare sätt att trigga en mätning eller något annat.
Jag har också åkt där en hel del och ofta för fort som sagt, jag har aldrig sett en enda blixt faktiskt..
Jag trodde dom (iaf nyare kameror) har IR-blixtar (ej synligt för mänskliga ögat) precis som trängselkamerorna i tokholm, men det kanske beror på ljusförhållandena, Man kanske skulle undersöka ett sånt där skåp nogrannare. =)
När jag blev fotad på hojen så va blixten gul
Reagerar inte de nya fartkamerorna på en hoj?
Jag blev fotad på hojen på e20 mellan Lugnås och Mariestad för 2 veckor sedan. Du lär som sagt se när det händer.
Mr. Mike.
Det verkar lite märkligt om kamerorna registrerar hastigheten 100-150m bort och sen tar kortet när man är 15m ifrån kameran. Mycket kan hända under dessa 135m (150-15) och det borde inte vara juridiskt möjligt att göra på det sättet heller. Bilden ska ju tas när brottet begås för att verkligen bevisa något.
/Magnus
Om man nu får för sig att undersöka skåpen...finns det någon sensor ett nått som gör att dom fotar saker som kommer för nära för att typ förebygga sabotage ?
Bara en tankte som slagit mig...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |