Rebuild, en trimsaga
Då återupptas sagan som började här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46269
Här om dagen, eller möjligtvis igår (onsdag) så kom en trevlig ung man från UPS och knackade på min lilla dörr. I handen hade han ett paket som har vandrat över hav och slätter, ända från te-sörplarnas och kiltarnas land till vårat gamla kära brännsvinslands stränder.
Saker som jag hade beställt var:
Kolvar x2
Kolvbultar x2
Packboxar x1
Komplett renoveringssats för hela motorn x1
kolvringar x2
Och ALLT kom fram i tid! Dessutom var det delar till en kostnad som bara motsvarade momsen på samma sak i Sverige!
Så nu inväntas bara helg så jag kan börja skruva ihop skiten. Eftersom jag jobbar precis som farsan så är det ingen som orkar mecka på kvällarna i veckan men imorron då ska det skruvas för på söndag kommer det bli fint väder och då ska jag ut och köra hoj!
20mil varierande inkörning är planerad. Andra saker som är ändrat på hojen är att jag har byggt om ett par avgas system till en (enligt mig) häftig variant, bilder kommer så fort autosolen har svalnat ( ). Andra munstycken har monteras för att möta upp det kommande suget från motorn och de nya öppnare piporna (sedan tidigare öppna filter på fuggarna). Toppen är planad och jag ska slipa in ventilerna så fort jag har tid (imorron alltså).
Fakta
Original borr----44mm
Original slag----41mm
=124.5cc
Ooriginal borr---47.75mm
Original slag----41mm
=147.8cc
Bilder:
1. Original kolven först, skuren och ful. Sen dyker mina andra lite större kolv upp, med de kolvarna så kan de lovas att det rycker i gashanden i tid å otid!
2. Honda Genuine Parts! LYX Både packningar, kolvbultar, kolvar, kolvringar och allt annat jag beställde är original prylar. (host, host.. kolvarna är till en Honda 350four)
Då återupptas sagan som började här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=46269
Här om dagen, eller möjligtvis igår (onsdag) så kom en trevlig ung man från UPS och knackade på min lilla dörr. I handen hade han ett paket som har vandrat över hav och slätter, ända från te-sörplarnas och kiltarnas land till vårat gamla kära brännsvinslands stränder.
Saker som jag hade beställt var:
Kolvar x2
Kolvbultar x2
Packboxar x1
Komplett renoveringssats för hela motorn x1
kolvringar x2
Och ALLT kom fram i tid! Dessutom var det delar till en kostnad som bara motsvarade momsen på samma sak i Sverige!
Så nu inväntas bara helg så jag kan börja skruva ihop skiten. Eftersom jag jobbar precis som farsan så är det ingen som orkar mecka på kvällarna i veckan men imorron då ska det skruvas för på söndag kommer det bli fint väder och då ska jag ut och köra hoj!
20mil varierande inkörning är planerad. Andra saker som är ändrat på hojen är att jag har byggt om ett par avgas system till en (enligt mig) häftig variant, bilder kommer så fort autosolen har svalnat ( ). Andra munstycken har monteras för att möta upp det kommande suget från motorn och de nya öppnare piporna (sedan tidigare öppna filter på fuggarna). Toppen är planad och jag ska slipa in ventilerna så fort jag har tid (imorron alltså).
Fakta
Original borr----44mm
Original slag----41mm
=124.5cc
Ooriginal borr---47.75mm
Original slag----41mm
=147.8cc
Bilder:
1. Original kolven först, skuren och ful. Sen dyker mina andra lite större kolv upp, med de kolvarna så kan de lovas att det rycker i gashanden i tid å otid!
2. Honda Genuine Parts! LYX Både packningar, kolvbultar, kolvar, kolvringar och allt annat jag beställde är original prylar. (host, host.. kolvarna är till en Honda 350four)