Rebuild, en trimsaga

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gradda skrev:
hehe, du har ju inte skreve nå på ett tag så då tar vi ju chansen! :hihi
Om du får tag på allt du ska ha, hur lång tid tar det tror du innan du blir klar? du borde hinna få han klar så du kan ta en kvällstur iaf va?

Om jag inte stöter på några fler problem (har redan funderat ut möjliga kommande problem och försöker förutse dem... svårt) Men jag börjar jobba tidigt som fasiken imorrn så längre än till 10 i kväll kan jag inte skruva... men de ska fan räcka med lite medvind. :gnissla :)

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Henkka skrev:
Om jag inte stöter på några fler problem (har redan funderat ut möjliga kommande problem och försöker förutse dem... svårt) Men jag börjar jobba tidigt som fasiken imorrn så längre än till 10 i kväll kan jag inte skruva... men de ska fan räcka med lite medvind. :gnissla :)

ok... hoppas du slipper mer bekymmer nu! du måste ju få igång den så du kan ut å åka pöjk! :tummenupp det är väll över en månad sen den packade ihop nu? håller tummarna för att du får igång den ikväll iaf! :banana

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Åskan hänger i luften och är nyss hemkommen från stan. Grabben i kassan slog in fel nummer så jag tjänade 12 kronor, är på barnsligt bra humör! :D

Vänta nu, varför gick jag och satte mig vid datorn istället för att gå ut å skruva? :3freak

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gradda skrev:
ok... hoppas du slipper mer bekymmer nu! du måste ju få igång den så du kan ut å åka pöjk! :tummenupp det är väll över en månad sen den packade ihop nu? håller tummarna för att du får igång den ikväll iaf! :banana

Hoppas jag med, saknar hojåkandet som... ja, obeskrivligt!

Jepp, 1 månad och 1 dag sen....

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
cRoC skrev:

[Dålig bortförklaring mode= ON]
Hmmm... Ja, minneskortet till kameran är fullt med :tuttar -bilder sen helgen! :D Måste ladda in alla dessa bilder och redigera lite innan jag kan gå över till hoj bilder. :gnissla :rolleyes:
[/Dålig bortförklaring mode]

[Bra bortförklaring mode= ON]
Inte mycket att fotografera 2 lådor, en ram och en motor på bänken.
[/Bra bortförklaring mode]

Ja ja, en ca 2 veckor gammal bild på blocken under återuppbyggnad följer med:

Bifogat

• motornpåbänken.jpg
    motornpåbänken.jpg
    74.6 KB · Visningar: 87

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Hoppas jag med, saknar hojåkandet som... ja, obeskrivligt!

Jepp, 1 månad och 1 dag sen....

dålit jobbigt att inte kunnar köra på den tiden! men nu börjar det ju bli riktigt spännande om det kommer kunna ske en liten provtur ikväll kanske om det går som de ska? :banana

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
nu jävlar skruvar henkaa, han har inte ens tid att spamma lite i sin egen tråd :p :arsele

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
nu jävlar skruvar henkaa, han har inte ens tid att spamma lite i sin egen tråd :p :arsele

Jag tar mig tid för allt... :tuttar :D Synd bara att man jobbar, orkar fan inte skruva mycket sen på kvällen...

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Jag tar mig tid för allt... :tuttar :D Synd bara att man jobbar, orkar fan inte skruva mycket sen på kvällen...

hur går det för våran mästare?? :Bugar slutputsningen kvar eller? :tummenupp

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Idag har jag kommit på de lilla missödet att ha mätt några mått fel så 3-4 timmars jobb med att tillverka fästen och distanser är slängda i sjön! :mad: :huvet (För att inte glömma vad det kostade att köpa materialet)

Imorrn ska jag ta fram slipstift satsen och modda kolvtopparna för att passa bättre mot toppen och förbränningsrummet... Sen ska det provas fram hur tjock cylinderfotsaluminiumpackning jag ska fräsa fram utan att kamkdejan mm strejkar!

:arsele

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Om vi säger så här: Jag har köpt frysta pizzor, värmeskåp finns i garaget. Kaffet är kokat och allt som ska fixas i motorn kan jag nog KANSKE bli klar med imorrn eller i övermorgon (optimist idag :banana )

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Ja ja... 5 veckor senare fick jag äntligen min efterlängtade kvällstur....

Igår (söndag) vid 21.40 tiden var ALLT ihop skruvat och jag stampade igång hojen.... vilken brutal gång på motorn, vilket ljud.... :tuttar :banana :fyllisar :yoparty ALLT var i extras igår kväll... Blev bara en 3 mil lång tur igår pågrund av att jag jobar idag å var tvungen att sova några timmar iallafall...

Nu ska jag till rörken och glo lite! Har ju inte tid att sitta vid datorn när man äntligen får köra hoj igen!!

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Ja ja... 5 veckor senare fick jag äntligen min efterlängtade kvällstur....

Igår (söndag) vid 21.40 tiden var ALLT ihop skruvat och jag stampade igång hojen.... vilken brutal gång på motorn, vilket ljud.... :tuttar :banana :fyllisar :yoparty ALLT var i extras igår kväll... Blev bara en 3 mil lång tur igår pågrund av att jag jobar idag å var tvungen att sova några timmar iallafall...

Nu ska jag till rörken och glo lite! Har ju inte tid att sitta vid datorn när man äntligen får köra hoj igen!!

fan va bra henkka!! nu är det bara att köra så de ryker!! :yoparty

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:

haha.. skumt, kan inte se alla inlägg förän ja skrivit nåt på detta inlägg... :tungan

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Buzz skrev:
Vart det några mer bilder? Hur ser den ut klar? Kom igen...vill se.

Är det "väcka-gamla-trådar-som-sover-klubben?"

Den e ful som skit å så jävla slö att jag inte vill se den... den står å möglar längst in i garaget å ska säljas så fort jag har tid.... :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...