Rebuild, en trimsaga

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
hehe, det är nog sant det :p, ska bli roligt att se bilder på dina piper

Så mycket är det inte att se faktist. Bara ett rör i röret å lite dämpull, inget mer... (ungefär så :va )

Men jag slänger väl upp nån bild sen.

[Rebuild mode =on]
Idag har jag slipat ventiler och gjort färdigt allt förjobb. Lekt putsbög med autosol, och black chrome mm... kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills jag får ut och köra.... :yoparty
[/Rebuild Mode]

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Positiv info:

Fick av ovan nämnda firma reda på att jag kan komma och hämta mina cyllar direkt efter jobbet på torsdag! :Bugar

Priset skulle vi diskutera på plats.... :gnissla

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Henkka skrev:
Positiv info:

Fick av ovan nämnda firma reda på att jag kan komma och hämta mina cyllar direkt efter jobbet på torsdag! :Bugar

Priset skulle vi diskutera på plats.... :gnissla

härligt härligt!

Det där med priser lät sämre ju! :D Säger dom sådär brukar det ju vara storasummor, hähäh! :D :arsele blir inte nervös nu! :hihi

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
uggla skrev:
härligt härligt!

Det där med priser lät sämre ju! :D Säger dom sådär brukar det ju vara storasummor, hähäh! :D :arsele blir inte nervös nu! :hihi

Jepp. Inplanerat tokmek hela kvällen/natten imorrn. :yoparty

Bara dom inte ska ha betalt i natura, jag tänder inte riktigt på blåställ. :hihi Nä då, runt 400kr +- en hundring är smärtgränsen.... men har fått jävligt bra priser där förr så det löser sig!

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
NSR_ERnsT skrev:
de mesta löser sig.... öka lite nu... snart midsommar...

Svårt att öka när man ändå måste vänta tills imorgon eftermiddag innan man kan fortsätta. :va

Att det snart är midsommar betyder två saker:

1. Jag har varit utan hoj i ca en månad.
2. Lär ju inte bli så mycket hoj körning den helgen, fast man får ju prioritera lite... :fyllisar :rolleyes:

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
hur fort tror du att den kommer till och gå nu med trimmet då ?, hur fort gick den före ?

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
hur fort tror du att den kommer till och gå nu med trimmet då ?, hur fort gick den före ?

Tidigare så slog varvstoppet i vid 299km/h, nu är den moddad för att kunna knäcka ljudvallen med lite hemlängtan.... :D

Solid snake

Guest
Henkka skrev:
Tidigare så slog varvstoppet i vid 299km/h, nu är den moddad för att kunna knäcka ljudvallen med lite hemlängtan.... :D

Okej, men min går i 299km/h innan jag petar i 2an. :tungan

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Solid snake skrev:
Okej, men min går i 299km/h innan jag petar i 2an. :tungan

De var varvstoppet på 1an jag menade... kanske ska nämna att jag har en wiiillliii-bar på 63m...

Näää, nu är det slut spammat i min tråd! :mattias

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
Henkka skrev:
De var varvstoppet på 1an jag menade... kanske ska nämna att jag har en wiiillliii-bar på 63m...

Näää, nu är det slut spammat i min tråd! :mattias

men var det som börja sväva på molnen kanske ?, jag ställde en ärlig fråga bara,. kan jag få ett svar ? :huvet

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
men var det som börja sväva på molnen kanske ?, jag ställde en ärlig fråga bara,. kan jag få ett svar ? :huvet

Ja käre pöjk, jag vet inte hur fort hojen kommer att tuffa fram FÖRE jag har kört den i kommande edition!

Tidigare så gick den mellan 120-130 beronde på var/hur vägen var... :gnissla Med andra ord, vindkänslig jävel!

Kanske ska tillägga att toppfart inte var målet, utan att få bättre klös nere i registret och mer stadsvänlig motor!

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Idag så var ÄNTLIGEN cylindrarna borrade och därmed har jag allt fixat för kvällens tokmek.

Priset som skulle diskuteras på plats följdes av en hård förhandling. Gubben slängde fram ett fantasi pris och jag kontrade med att erbjuda 20spänn och en ostmacka. Hur som hellst så slutade det på 600kr... ja ja, men 300kr per cylle är inte så farligt ändå. :gnissla

Så efter middagen idag ska jag gå ut i garaget och inte återvända förrän hojen är ute på vägen. :banana

Det var den 26 maj den skar, med lite tur så är den igång i natt den 25 juni. Faaaaan, en hel månad utan hoj.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Henkka skrev:
Idag så var ÄNTLIGEN cylindrarna borrade och därmed har jag allt fixat för kvällens tokmek.

Priset som skulle diskuteras på plats följdes av en hård förhandling. Gubben slängde fram ett fantasi pris och jag kontrade med att erbjuda 20spänn och en ostmacka. Hur som hellst så slutade det på 600kr... ja ja, men 300kr per cylle är inte så farligt ändå. :gnissla

Så efter middagen idag ska jag gå ut i garaget och inte återvända förrän hojen är ute på vägen. :banana

Det var den 26 maj den skar, med lite tur så är den igång i natt den 25 juni. Faaaaan, en hel månad utan hoj.

tog han inte ditt första erbjudande 20:- å en ostmacka?! sjuuukt... :kocko :hihi blire tok mek ikväll då? nu väntar nog jag och alla andra på att få se bilder och även få höra slutresultatet på projektet! :Bugar

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tyvärr så har kvällens tokmek avbrytits. Måste fixa fram en distans först.... Hoppas fan att nån järnhandel har öppet imorrn. :gnissla :3freak

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
n00blund skrev:
hur fort går din cbr 125 ?

håller med om att bilder vill vi ha ! :yoparty

max fart som jag vart uppe i är 140km/h på mätarn, men dock i nerförsbacke å vinden i ryggen :tummenupp men på en raka å om man inte har motvind så ligger man nånstans mellan 115-120km/h skulle jag tippa! när jag betalt av skulden på den till fadern, så ska jag nog dreva ner den ett snäpp så den blir starkare och eventuellt köpa ett micron system jag också! men ska se vad blueninja (stava?) säger om sitt system när det kommer :) tror man kan få hojjen att gå riktigt bra då *kanske inte så super snabbt, men kunna ligga på en 110-120 utan växla å mojja som en gnu :D 5:an och 6:an är egentligen överväxlar nu... men som sagt, dreva om och trimsystemet så tror jag hojjen kommer bli riktigt bra faktiskt! :fyllisar

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Tyvärr så har kvällens tokmek avbrytits. Måste fixa fram en distans först.... Hoppas fan att nån järnhandel har öppet imorrn. :gnissla :3freak

vi håller tummarna för dej!! det börjar ju bli dags att få igång hojjen nu! om dom inte har öppet så får du fixa dej en egen öppning till butiken ;) :hihi har du mycket skruvning kvar när du fått distansen?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...