Rebuild, en trimsaga

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gradda skrev:
vi håller tummarna för dej!! det börjar ju bli dags att få igång hojjen nu! om dom inte har öppet så får du fixa dej en egen öppning till butiken ;) :hihi har du mycket skruvning kvar när du fått distansen?

Letade just rätt på en kofot, på nått vänster ska jag in! :D

När jag har den där jävla distansen så återstår det kanske 1-2 timmar i motorn och sen 1-2 timmar att montera allt på själva ramen. Runt lunchtid imorrn med lite tur alltså...

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Henkka skrev:
Letade just rätt på en kofot, på nått vänster ska jag in! :D

När jag har den där jävla distansen så återstår det kanske 1-2 timmar i motorn och sen 1-2 timmar att montera allt på själva ramen. Runt lunchtid imorrn med lite tur alltså...

säg till om du behöver hjälp! tror jag hade en eller flera dynamiter i garderoben nånstans :tummenupp men hoppas du får tag på grejjerna och att inget annat ska börja strula för dig! vore ju jäkligt surt ifall du inte får igång hojjen så du kan köra i helgen... förresten, hittade ett system på blocket.. du som är dukti på att skruva, tror du det finns en möjlighet att jag ska kunna få fast detta system på min?

http://www2.blocket.se/view/2644716.htm?l=0&c=1&city=0

Tror hojjen skulle gå "ganska" bra om man kunde få de att funka! :Bugar :hihi

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Gradda skrev:
säg till om du behöver hjälp! tror jag hade en eller flera dynamiter i garderoben nånstans :tummenupp men hoppas du får tag på grejjerna och att inget annat ska börja strula för dig! vore ju jäkligt surt ifall du inte får igång hojjen så du kan köra i helgen... förresten, hittade ett system på blocket.. du som är dukti på att skruva, tror du det finns en möjlighet att jag ska kunna få fast detta system på min?

HAHAHAHAHA
:rofl :rofl :rofl

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Gradda skrev:

20kus kanske :rofl ´25 med helsys. och förknasare

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:

vad är så lustigt? vafan, om de skulle kunna få de å funka så snackar vi ju en effektkurva som kan stiga med mer än 10ggr!! :tummenupp :hihi fan va njut de vore ändå... ligger å kör 100 me hojjen å så kommer en R1:a å man visar att man vill kappköra, å så trycker man på en liten knapp *efter att satt på sen 4-punktbälte och tage ett stadigt tag runt styret :hihi * å sen ser man inte ens R1:an pga all rök som ligger bakom en :D haha, nu ska jag sova, och jag vet ju vad jag ska drömma om nu i alla fall kan jag lova!! :hihi
lycka till med skruvandet imorrn! *ring om dom inte har öppet imorrn, för då kommer jag med dynamit och öppnar åt dej!* ;)

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Gradda skrev:
vi håller tummarna för dej!! det börjar ju bli dags att få igång hojjen nu! om dom inte har öppet så får du fixa dej en egen öppning till butiken ;) :hihi har du mycket skruvning kvar när du fått distansen?
kom ner till sundsvall nån dag så kan vi ta en tur, vi är ju några stycken här som kör 125:a.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Nykan skrev:
kom ner till sundsvall nån dag så kan vi ta en tur, vi är ju några stycken här som kör 125:a.

låter som en bra ideé!! :tummenupp ska bara ta kortet först.. :rolleyes: kuggade första gången, men nytt försök nu på tisdag! ;) har ju bara hunnit övningsköra runt 145mil me farsan... så är dags att man tar korte å får köra själv :D hur många är ni? vet du om den svarta cbr:en såldes till nån som bor i sundsvall? mc-butiken hade ju en svart cbr iaf som jag var på väg att köpa innan jag hittade den röda i ö-sund :tummenupp

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Gradda skrev:
låter som en bra ideé!! :tummenupp ska bara ta kortet först.. :rolleyes: kuggade första gången, men nytt försök nu på tisdag! ;) har ju bara hunnit övningsköra runt 145mil me farsan... så är dags att man tar korte å får köra själv :D hur många är ni? vet du om den svarta cbr:en såldes till nån som bor i sundsvall? mc-butiken hade ju en svart cbr iaf som jag var på väg att köpa innan jag hittade den röda i ö-sund :tummenupp
Jag har sett en svart cbr men vet inte vem det är. Dom ser ut att vara extremt liten iaf.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Gradda skrev:
vad är så lustigt? vafan, om de skulle kunna få de å funka så snackar vi ju en effektkurva som kan stiga med mer än 10ggr!! :tummenupp :hihi fan va njut de vore ändå... ligger å kör 100 me hojjen å så kommer en R1:a å man visar att man vill kappköra, å så trycker man på en liten knapp *efter att satt på sen 4-punktbälte och tage ett stadigt tag runt styret :hihi * å sen ser man inte ens R1:an pga all rök som ligger bakom en :D haha, nu ska jag sova, och jag vet ju vad jag ska drömma om nu i alla fall kan jag lova!! :hihi
lycka till med skruvandet imorrn! *ring om dom inte har öppet imorrn, för då kommer jag med dynamit och öppnar åt dej!* ;)

hahaha drömmare, du kan ju seriöst inte tro att effekten 10-dubblas av lustgas eller? :3freak

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Messiah skrev:
hahaha drömmare, du kan ju seriöst inte tro att effekten 10-dubblas av lustgas eller? :3freak

näjdå, men skulle va grymt om de gick! *va ju inget serriöst inlägg jag gjorde då precis* :rolleyes:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Nykan skrev:
Jag har sett en svart cbr men vet inte vem det är. Dom ser ut att vara extremt liten iaf.

hehe.. ok... jo, dom är små, men dom är ruggigt körvänliga och lätt hanterliga!! det är riktigt rolit med hojjen, man kan hantera den hursomhelst i princip :tummenupp

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
n00blund skrev:
finns det några uppgifter på hur snabbt den gör 0-100 ?? :va

nope... den acc. på riktigt bra till 70-80, men sen så börjar acc. kurvan avta mer eller mindre... så upp till 100 är den inte super snabb.. om man ska kappköra lite så hänger man på till 70 kan ja tänka mej, men sen är det 2-taktarna som lever på varven som tar över! *men man lär hänga på bättre när man har råd att beställa trimmet* ;)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nu har man vaknat efter midsommarhelgen...

Jäklar vad ni spammar! Skärpning! :mad:

Hur som hellst så ska jag återuppta skruvandet idag, ska bara orka cykla de 5-6km ner på stan och köpa lite skrot i Clas Ohlson prima butik. :)

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Nu har man vaknat efter midsommarhelgen...

Jäklar vad ni spammar! Skärpning! :mad:

Hur som hellst så ska jag återuppta skruvandet idag, ska bara orka cykla de 5-6km ner på stan och köpa lite skrot i Clas Ohlson prima butik. :)

hehe, du har ju inte skreve nå på ett tag så då tar vi ju chansen! :hihi
Om du får tag på allt du ska ha, hur lång tid tar det tror du innan du blir klar? du borde hinna få han klar så du kan ta en kvällstur iaf va?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...