Recensera din trafikskola!

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Jag åkte till Hallstahammar och tog superintensiv utbildning hos Körkortexpress
och måste säga att jag ger dom en stor 10:a! :tummenupp

Paketet kostade 6.900kr och då ingår boende, dock hade vi lite otur att dom stamrenoverade precis då... Så vi fyra som gick utbildningen tog in på hotell istället men fick rabatt för att vi kom från Körkortexpress... Teorin måste man ha klarat av innan.

Vi startade Onsdag morgon och vart uppdelade mellan två lärare, jag och en tjej fick Elina som lärare och dom andra två fick Magnus.
Man varvade att köra två timmar var hela dagen med avbrott för lunch, när man inte körde så stannade vi kvar och tittade på den andra och lärde sig av dennes misstag också, det var valfritt men helt klart nyttigt… Samma sak under torsdagen från morgon till kväll... Totalt på dom två dagarna körde jag fyra stycken två timmars lektioner och måste nog säga att jag hade tur med dom andra tre eleverna som var mycket trevliga prickar och vi hjälpte och stöttade varandra hela tiden... Det vart ganska sena kvällar som vi satt och diskuterade vad vi gjorde rätt och fel…
En stor fördel som jag kände var att lärarna hade bara en elev att koncentrera sig på åt gången och gav snabb och bra feedback och var mycket professionella!
När Fredagen kom så startade vi tidigt och körde in till Västerås där vi skulle göra provet, vi var där i god tid och fick träna på den banan som provet var på och fick några sista goda råd.
Vid lunchtid hade samtliga fyra elever gjort uppkörningen och alla klarade provet! :squid

Det som man kan reflektera på är att vi fyra som körde hade helt olika bakgrunder var det gäller körning av mc tidigare, en hade övat privat och en annan gått på andra trafikskolor och jag som knappt kört någonting alls innan jag åkte dit, vilket jag inte rekommenderar för det är inte bara att köra… Det som räddade mig var nog att man har kört moppe, 125:a, cross och hyrt mc utomlands samt många timmar på vägen överhuvudtaget…

Ett stort tack till Körkortexpress och jag kommer att rekommendera dom till alla jag stöter på som vill ta mc-kort! :klappar

Over and out

// Magnus



Körde ett lite annorlunda paket på Körkortexpress, körde en 5-dagars intensiv med både teori och körning. Också det får en 10:a!
Betalade 15.000:- i somras. Boende, böcker, körning, risk-2, uppskrivning ingår.

Man varvade hela dagarna med teori på datorer och körning, körde med Krister, väldigt pedagogisk och sådär torrt rolig.

Efter de här fem dagarna som avslutades med risk-tvåan kände jag mig redo för uppskrivningen som redan var bokad (av skolan) på måndagen därpå. Gick toppen och ringde direkt till skolan som bokade uppkörning och en uppvärmningslektion kvällen innan. Åkte dit, nailade det och har kört sen dess.

+ Trevliga, hela bunten.
Smidigt.
Du lär känna andra som är i samma situation, Hallsta är så sjukt jävla tråkigt att du inte fokuserar på något annat än teori och körning, vilket är ett stort plus.

- Möjligen priset som jag antar inte är billigast i Sverige.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Kalmar trafikskola i, ja gissa :)

Klarade mig på i runda slängar 15000 kr för allt, och hade aldrig suttit på en motorcykel, bara provkört en 125cc cross, och kört många tusen mil moped med manuell växel. Gjorde teorin privat.

Kompetent, trevlig och välutbildad personal med otroligt bra tålamod.
Lyfter fram motivationen igen på ett otroligt sätt om det går dåligt, och inte bara näta samma sak gång på gång tills det sitter, utan omväxling med lite ladsväg på fina vägar, sen på momentet igen när koncentrationen är uppe igen.

Största nackdelen va att det var svårt att få tider för körning.
Dock en sak som det arbetades på när jag gick där.

En 80 minuterslektion kostade då 1100, men det verkar ha höjts idag till 1200.

Får 7/10 av mig, p.g.a svårigheterna med tider.

Då körde dom BMW F650 och F800 GS, men dom har fler hojar nu.
 

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
Arres körskola i Norrköping

Grym service! :tummenupp


Jag gjorde kunskapsprov själv i april 2008, tog min första körlektion i början av juli 2008 och hade kortet i handen i slutet av augusti 2008. Kom sent under sommaren till Arres och trots att det var ont om tider fixade det sig alltid!

Har aldrig kört en motorcykel innan min första lektion och körde ingenting privat. (Körde moped en gång ca 75 meter 6 år tidigare).

Bra lärare, bra cykel att lära sig på och samma övningsbanor som uppkörningen.

10/10!
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Arres körskola i Norrköping

Grym service! :tummenupp


Jag gjorde kunskapsprov själv i april 2008, tog min första körlektion i början av juli 2008 och hade kortet i handen i slutet av augusti 2008. Kom sent under sommaren till Arres och trots att det var ont om tider fixade det sig alltid!

Har aldrig kört en motorcykel innan min första lektion och körde ingenting privat. (Körde moped en gång ca 75 meter 6 år tidigare).

Bra lärare, bra cykel att lära sig på och samma övningsbanor som uppkörningen.

10/10!

Jag har helt annan uppfattnin om honom. Samma med flera i min närhet, både mc och bil.

Han lovar en sak och glömmder det 5 min senare. Svår att få tag på, bryr sig inte om vad du gör utan bara står o snackar i sin telefon.
Ljuger o säger att man behöver betydlig fler lektioner än vad som är sant.

Av mig får kära arres trafikskola i norrköping 1/10

Kortet fick jag iaf men det hade jag att tacka han som jag körde privat med!
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Dalens trafikskola, Stockholm
Körlektioner på 150 min kostar 1875:-
Kört mest för Tomas som var väldigt duktig och tålmodig och kunde förklara varför och vad som är fel på ett sätt som var väldigt bra för mig. Sen att jag inte har balanssinne, aldrig kört moppe, inte kan cykla och aldrig ens suttit bakpå en hoj... ja då tar det lite längre tid. 21 lektioner total summa för mitt körkort: 41.255:-

För mig var dock inte priset det avgörande, att få en körlärare som har förmågan att lära ut, visar respekt och kan förklara utan att man känner sig dum var viktigare. Har dåliga erfarenheter från bilkörkortet. Jag känner att jag fått en bra grundutbildning, finns ju massor kvar att lära men jag är mycket nöjd och tacksam för en bra start på hojåkat.

10 av 10 möjliga
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top