Jag åkte till Hallstahammar och tog superintensiv utbildning hos Körkortexpress
och måste säga att jag ger dom en stor 10:a!
Paketet kostade 6.900kr och då ingår boende, dock hade vi lite otur att dom stamrenoverade precis då... Så vi fyra som gick utbildningen tog in på hotell istället men fick rabatt för att vi kom från Körkortexpress... Teorin måste man ha klarat av innan.
Vi startade Onsdag morgon och vart uppdelade mellan två lärare, jag och en tjej fick Elina som lärare och dom andra två fick Magnus.
Man varvade att köra två timmar var hela dagen med avbrott för lunch, när man inte körde så stannade vi kvar och tittade på den andra och lärde sig av dennes misstag också, det var valfritt men helt klart nyttigt… Samma sak under torsdagen från morgon till kväll... Totalt på dom två dagarna körde jag fyra stycken två timmars lektioner och måste nog säga att jag hade tur med dom andra tre eleverna som var mycket trevliga prickar och vi hjälpte och stöttade varandra hela tiden... Det vart ganska sena kvällar som vi satt och diskuterade vad vi gjorde rätt och fel…
En stor fördel som jag kände var att lärarna hade bara en elev att koncentrera sig på åt gången och gav snabb och bra feedback och var mycket professionella!
När Fredagen kom så startade vi tidigt och körde in till Västerås där vi skulle göra provet, vi var där i god tid och fick träna på den banan som provet var på och fick några sista goda råd.
Vid lunchtid hade samtliga fyra elever gjort uppkörningen och alla klarade provet!
Det som man kan reflektera på är att vi fyra som körde hade helt olika bakgrunder var det gäller körning av mc tidigare, en hade övat privat och en annan gått på andra trafikskolor och jag som knappt kört någonting alls innan jag åkte dit, vilket jag inte rekommenderar för det är inte bara att köra… Det som räddade mig var nog att man har kört moppe, 125:a, cross och hyrt mc utomlands samt många timmar på vägen överhuvudtaget…
Ett stort tack till Körkortexpress och jag kommer att rekommendera dom till alla jag stöter på som vill ta mc-kort!
Over and out
// Magnus
Körde ett lite annorlunda paket på Körkortexpress, körde en 5-dagars intensiv med både teori och körning. Också det får en 10:a!
Betalade 15.000:- i somras. Boende, böcker, körning, risk-2, uppskrivning ingår.
Man varvade hela dagarna med teori på datorer och körning, körde med Krister, väldigt pedagogisk och sådär torrt rolig.
Efter de här fem dagarna som avslutades med risk-tvåan kände jag mig redo för uppskrivningen som redan var bokad (av skolan) på måndagen därpå. Gick toppen och ringde direkt till skolan som bokade uppkörning och en uppvärmningslektion kvällen innan. Åkte dit, nailade det och har kört sen dess.
+ Trevliga, hela bunten.
Smidigt.
Du lär känna andra som är i samma situation, Hallsta är så sjukt jävla tråkigt att du inte fokuserar på något annat än teori och körning, vilket är ett stort plus.
- Möjligen priset som jag antar inte är billigast i Sverige.