Recensera din trafikskola!

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
KörkortXpress

Körkortexpress, I hallstahammar skulle jag tipsa om, deras intensivkurser där man bor på orten är kalas. Kursen jag tog kostade 6900kr, det räckte för att fixa körkortet.

Otroligt pedagogiska och duktiga lärare.

Rekommenderas STARKT!.
//Jocke.j
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld
kan bara instämma
toppbetyg åt Farsta Trafikskola

Farsta Trafikskola var grymt bra! Tog fyra lektioner á 3h. Lördag, söndag måndag, tisdag och körde upp idag på Tullinge, klarade det galant.
Hade mycket tider, samt att de inte är petnoga med tiderna, ska man köra en lektion från 10-13 så säger de inte till att man måste sluta kl 13.01. Utan man kan lätt hinna värma upp innan lektionen börjar samt avsluta i lugn o ro. Helt enkelt topp-betyg! 10 av 10 eller 5 av 5 hur ni nu vill ha det
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Järfälla
Hoj
S1000RR
Jaha.. kan bara instämma..inte.

Läraren var sen till varenda lektion jag tog av honom, 4-5 min är ganska mkt om man pröjsar 10kr i minuten.
"Övningsbanan" bestod av ojämn pundarparkering i Hallonberg med glassplitter och övergivna fordon som sällskap.
Övningshojarna var vrak och halvdagen ute på Gillinge var mest ett stort skämt, vi som var där fick köra omkring i duggregnet och mest sköta oss själva medan de ansvarige stod o gullade med sina hundar.
Lektionerna övergick sedan till lektioner med dubbla elever vilket innebar halva lektionen sitta bakpå..kanske givande på ett sätt men inte direkt prisvärt.
Sa upp mig från skolan och bokade in 4 dagars intensiv uppe i landet, Tule gav mig föga hopp att jag skulle klara det.

4 dagar i Gävle med GRYM lärare och övningsområde senare så fixar jag lappen klockrent, kändes jävligt bra.


Håller med fullständigt vad det gäller Tule, bortkastade pengar!
kommer också ihåg att man fick sköta sig själv, medan läraren var spårlöst borta, mestadels av tiden.

Gick över till Huddinge Trafikskola, som visade sig helt grymma!
på en lektion hade jag lärt mer än vad jag gjorde på 5 lektioner hos Tule.

Vill man lära sig åka hoj, är det Huddinge Trafikskola som rekomenderas!
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Hehe, kul å höra Idris, att Tule fortfarande håller samma "höga" klass som för snart två år sedan. :( Kan vara Stockholms sämsta trafikskola förmodligen i mitt tycke. Vet inte om jag nämnde det för två år sen men det som var droppen för mig hos Tule var när idiotläraren, vi kan kalla honom vid ett namn som börjar på T och slutar på -ony, ska visa mig var hjullagren fram sitter. Jag har ju ingen aning så jag tittar väl runt lite spånlöst där nere, varefter han tar tag i min nacke som på en jävla hundvalp och trycker ned mig mot där hjullagret sitter..bra lärare va? Hade jag haft mera insikt då hade jag polisanmält honom för misshandel. Jävla idiot.

Som sagt, tog lappen nån månad senare för Rörbergs Mc utanför Gävle och Kenneth där, toppbetyg till dom!
 

ZIP9999

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Ort
Bromma
Hoj
09 cb1000 RA
Hehe, kul å höra Idris, att Tule fortfarande håller samma "höga" klass som för snart två år sedan. :( Kan vara Stockholms sämsta trafikskola förmodligen i mitt tycke. Vet inte om jag nämnde det för två år sen men det som var droppen för mig hos Tule var när idiotläraren, vi kan kalla honom vid ett namn som börjar på T och slutar på -ony, ska visa mig var hjullagren fram sitter. Jag har ju ingen aning så jag tittar väl runt lite spånlöst där nere, varefter han tar tag i min nacke som på en jävla hundvalp och trycker ned mig mot där hjullagret sitter..bra lärare va? Hade jag haft mera insikt då hade jag polisanmält honom för misshandel. Jävla idiot.

Som sagt, tog lappen nån månad senare för Rörbergs Mc utanför Gävle och Kenneth där, toppbetyg till dom!


Jag slutade också köra på Tule pga T. Men han sitter visst bakom bom och lås i ca 2 år till.
 

Hansolof

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Ed
Hoj
2000 Yamaha xjr 1300
Traffic trafikskola i Karlstad tycker jag förtjänar ett gott omdöme. Bra och trevligt bemötande, hyfsade priser och en lugn och duktig körlärare på MC.
 

NOOBIE

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
.
Hoj
CBR 1000 RR -08
Väsby Trafikskola!

Många +++++ till dem. Härlig receptionist. PA och Magnus höjer ens självförtroende många ggr om. Lär ut det man skall lära sig. Lugna människor som inte stressar upp sig.
Var på Jarla tidigare. Aldrig mer! Ola på Jarla skall ha en eloge. Men sen fanns det riktigt obehagliga lärare som borde gå pedagogik utbildning och definitivt lära sig hur man behandlar andra människor som dessutom betalar deras lön.

Men Väsby Trafikskola har de absolut mysigaste människorna
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Lötsjö trafikskola

Lötsjö i Jakobsberg rekommenderas starkt!:tummenupp Bra service och trevlig samt lugn personal med stor portion tålamod och förståelse.
Hemmabanan är Barkaby, där även uppkörningen sker.
Det är maximerat till 3 elever åt gången (2 på landsvägs- och stadskörningen).
Jag kände att varje lektion gav mig mycket och min lärare Awetts röst ekade i huvudet under uppkörningen:
Dit du tittar, där hamnar du...
Pam pam pam - taktkänsla i snabba banan mellan konerna...
Använd utrymmet...
Planera...
:D
Enormt Tack till Jean, Awett och Birgitta! :krama
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Jaså? Är jag trögfattat eller menar du att han på riktigt sitter inne för nåt nu eller?
Ja.

Jag tog mitt kort på Tule och har inget dåligt att säga om dom. Kan bero på att jag hade en testlektion med Tony(som mest snackade i telefon). Sen fick jag en lärare som heter Sune(tror inte att han är kvar på Tule) som var toppen resten av min utbildning.
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
Lantz trafikskola helsingborg. 5 av 5 tog både mc och bil kortet via dem. 7 lektioner med mc aldrig kört mc innan, mycket lärofullt. 600kr tim men man kör 2 h åt gången hälften bana hälften trafik.
Läraren körde både bakom sidan om och framför för att visa bästa spårval när man möjligtvis kör med en person så ett plus i kanten för det :)
ett minus är som jag inte ska ta med i själva betyget var att kom radion funka ej vid vissa tillfällen så vi körde vår egna morsekod :D haha 2 klick höger 1 klick vänster stanna 3 klick. ahah värt att ta upp men detta var för två år sen så dem har nog skaffat nya :D
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Hur är det med Värnhems Trafikskola i Malmö då?? Jag håller på med teorin ännu så jag har inte kört någon lektion. Är dom bra eller är dom skit? Något man bör se upp med eller?

Btw, hur är det med garagevändningen och de andra momenten? Någon som kan svara till 400% säkert att den finns eller är bortttagen? Jag har fått höra båda alternativen av folk som nyligen tagit kortet och jag vill veta vem som yrar i mössan.

Berätta gärna också vilka andra moment som också finns.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Rolands trafikskola Bäckby, Västerås.

10/10

900kr för 90minuter.

Sjyssta hojar, suzuki gsz 750. Helt ok låneutrustning dock hade jag egen mest. Väldigt bra lärare, försökte inte mjölka en på pengar utan såg att man kunde köra så fick jag bara köra igenom momenten för att kolla allt innan uppkörning.
Hade Mats som lärare, han va grym körde själv hoj också gjorde inte saken sämre. Rekommenderas verkligen, Mats har inte haft en enda kuggning på MC i år berättade han, precis innan jag skulle köra upp aningen nervös man blev dårå :D

Jag körde med Mats jag med, han är verkligen klockren som lärare - lugn och trygg. :) Mig lämnade han solo med deras 750 tillsammans med kontrollanten "ta bågen till skolan när du är klar". :D

Rolands är en gammal skola, och verkar ha enormt bra resultat på godkända hojförare. :) Jag och ex-kollegan sparkade tag i det där i februari förra året, och var klara i maj - blev rekommenderade av polare som också körde via Rolands. :yoparty

/J
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Körde på Tettes mc-skola i ystad, samtliga tre lärare åker med om du e helt grön. Kan du köra lite så kör dom bakom med egen hoj. Dom har en helt nybyggd bana för lågfart, högfart och bromsning som vad jag vet e godkänd hos VV. Lärarna Jimmy, Tette och Lasse e fenomenala på att lära ut.

Priser kan jag ta reda på som e aktuella 2009 !
 

MC Doktorn

Guest
Hehe, kul å höra Idris, att Tule fortfarande håller samma "höga" klass som för snart två år sedan. :( Kan vara Stockholms sämsta trafikskola förmodligen i mitt tycke. Vet inte om jag nämnde det för två år sen men det som var droppen för mig hos Tule var när idiotläraren, vi kan kalla honom vid ett namn som börjar på T och slutar på -ony, ska visa mig var hjullagren fram sitter. Jag har ju ingen aning så jag tittar väl runt lite spånlöst där nere, varefter han tar tag i min nacke som på en jävla hundvalp och trycker ned mig mot där hjullagret sitter..bra lärare va? Hade jag haft mera insikt då hade jag polisanmält honom för misshandel. Jävla idiot.

Som sagt, tog lappen nån månad senare för Rörbergs Mc utanför Gävle och Kenneth där, toppbetyg till dom!
Han är tydligen inte helt normal
http://kriminellt.com/stockholms-lan/tony-meijer-sundbyberg/
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Rhodins Trafikskola i Kristianstad, 9 av 10 P. Sjukt duktiga.
Behövde "endast" 7 lektioner. 80 min per lektion kostade runt 1200kr.
Sammanlagt kostade kortet 13 000kr
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
Karlstadstrafikskola - klockren med bra lärare som lägger ner sig. Tex så sista veckan jobbade han övertid för att jag skulle få ihop mina lektioner och inte skulle behöva ta ledigt från skolan. :tummenupp 10/10
800kr/60min

Körkortsexperten karlskoga - enligt mig inge vidare då jag ej kopplade bra med läraren eller hans sett att lära. Fick ut många gånger mer kunskap från karlstad än från denna. Passar säkert vissa.
2/10
 

Raderad medlem 51742

Guest
Z Motor & Trafik, Göteborg
Blandade erfarenheter. De började med MC-utbildning i år så jag var en av de första eleverna. Var där och snackade med ägaren/mc-läraren i vintras och han gav ett väldigt seriöst intryck. Berättade om mina ambitioner att boka ett flertal lektioner under våren för att hinna ta kortet innan sommaren och även om han var enda mc-läraren lovade han att det inte skulle bli några problem att få tider då han skulle ta färre elever första året och prioritera dessa så de skulle hinna ta sina kort.

Läraren tyckte jag körde väldigt bra - han var trevlig och gav vad jag kunde bedöma bra råd. Efter att jag kört merparten av mina ca 10 bokade lektioner frågade jag hur det gick och om det började närma sig uppkörning. Han tyckte det såg bra ut så vi kom överens om att jag då kunde boka uppkörning via körskolan och att jag skulle ta ett par lektioner ytterligare innan uppkörningen, vilket jag gjorde.

Till saken hör att jag hade kört en hel del låg- och högfartsbana på lektionerna och blivit instruerad att köra undanmanöver åt höger. Frågade vid en lektion i början om jag inte skulle köra undanmanöver åt vänster också, varpå körläraren tyckte jag skulle fortsätta att köra åt höger om det kändes bra, då man ändå fick välja på uppkörningen. På sista lektionen innan uppkörningen frågade jag återigen läraren om han var säker på att man fick välja håll och om jag ändå inte skulle öva åt vänster också. Han tyckte då att det var för sent att börja ändra på övningen och man fick ju ändå välja håll på uppkörningen.

Det första jag ser när jag kommer till uppkörningen är att högfartsbanan står uppställd med undanmanöver åt vänster och att man inte får välja håll! Man blev ju inte direkt mindre nervös av detta och efter att ha touchat en kon i undanmanövern så att den vält två gånger i rad var den uppkörningen över och ett antal tusen för uppkörning och hyra av skolans mc var åt skogen...

Tar upp saken med min mc-lärare - att jag inte var nöjd med hans råd och föreslog att han åtminstone kunde bjuda på mc-hyran vid uppkörningen som kompensation. Det gick han inte med på men efter en massa tjat gick han till slut med på en betydligt mindre summa i rabatt om jag bokade nya lektioner. Har började nu hävda att jag aldrig varit redo för uppkörningen och att jag behövde fler lektioner på manöverbanorna. Jag insåg att en ny uppkörningstid låg minst en månad framåt i tiden och att jag såklart behövde öva under denna tidsperiod, men nu var det i princip omöjligt att få lektionstider - det hade kommit in många nya elever och det var fullbokat.

Till slut ringde mc-läraren upp mig och föreslog en lösning - min polares tjej gick på samma körskola och var i en liknande situation, men om vi kunde tänka oss att köra samtidigt (dvs att jag, hon och körläraren delade på 2 motorcyklar) och därmed delade på de lektioner vi redan bokat var för sig skulle vi båda kunna få lektioner så det räckte. Den rabatt vi skulle få var 100 kr per enkellektion - ingen jätterabatt med tanke på att körskolan (bortsett från rabatten) fick dubbla intäkter per lektion men med samma kostnader. Vi var lite osäkra på om detta var en bra lösning, men bestämde oss ändå för att boka upp ett par dubbellektioner på det här sättet då vi inte hade något annat alternativ. För att vi ändå skulle få en "egen" lektion var innan uppkörningen blev vi dessutom lovade att vi mot en extra kostnad kunde utöka en tidigare bokade dubbellektion (80 min) så att den blev 120 min och vi fick var sin 60-minuterslektion, då det fanns extra utrymme för bokning just där.

När det var dags för vår första gemensamma lektion och vi skulle betala våra bokningar mötte vi en stressad och otrevlig körlärare som nu inte mindes mycket av det vi bestämt per telefon. Den rabatt på 100 kr per enkellektion (dvs 200 kr/dubbel) vi fått löfte om för att vi körde 2 på samma lektion var nu istället 100 kr per dubbellektion. Dubbellektionen som gjorts om till 2x60 min fanns inte längre och nu hade en annan bokning klämts in som gjorde det upplägget omöjligt. Under tiden vi står och pratar börjar MC-läraren sudda ut våra bokningar i kalendern, beskylla oss för att vi själva skrivit in vissa av bokningarna (trots att vi bokat via telefon och inte varit där), hånleende hänvisa oss till att försöka fixa körkortet på annat sätt om det inte passar och dessutom spela ut mig och polarens tjej mot varandra som att det nog var ett kommunikationsproblem oss emellan. Då skall det sägas att jag tog noggranna anteckningar i telefonsamtalet med mc-läraren, bad honom bekräfta det jag uppfattat flera gånger och sen mailade mina anteckningar om upplägget till polarens tjej, så det fanns nog inte så mycket utrymme för kommunikationsmissar.

Ett antal frågor som i grunden kunde ha varit skitsaker om vi bara fått ett korrekt bemötande, upplevde vi nu istället som en riktigt obehaglig situation där vi lämnade körlektionen så kränkta och besvikna att vi valde att avboka våra lektioner och sedan aldrig mer ha med denna körskola att göra. Jag vet inte om ägaren/mc-läraren vid denna tid var så utarbetad eller vad det var som gjorde att han blev som förbytt och betedde sig som han gjorde, men hans beteende var i alla fall helt oacceptabelt, raserade fullständigt vårt förtroende för honom och gav hela introduktionen i mc-livet en bitter avsmak.

Jag lyckades till slut få tag på en privat handledare som jag var ute och körde med ett par gånger. Sedan fixade jag uppkörningen tre veckor senare utan körskolans hjälp.
 
Last edited by a moderator:

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Stackars Tony!

Tule trafikskola i sundbyberg.
En 70min lektion kostade 700kr vill jag minnas. Såg att det kostar 750kr nu.

Tony Meijer som lärare, och vad kan man säga om det? Den snubben missar ingenting. Han såg allt man gjorde fel, och rätt. Dessutom jävligt grym att köra båge.

Jag körde inget privat, och han tog mig från noll till körkort på första försöket.

Kan varmt rekommenderas !

bra på att köra hoj måhända, har dom släppt ut honom nu måntro?

Jag tog några överblivna bil lektioner som sedemera skulle bli hojkort ..trivdes bra med Thule, körde med Tony typ 1 gång ...sen låste dom in honom, så då blev det Jarla, grabbarna på körgården är kanon! Fredrik tror jag? minnet kan svikta ...sen kom besvikelsen, vad är det för sätt att köra dubbel lektion när man sitter halva tiden på bönpallen!?! klagade på det utan framgång ..sen vad heter han "janne" bra pilot men han borde gå en kurs i allmänt uppförande! Man säger inte till en elev .."du är inte klar, hoppas du sumpar uppkörningen" MEN dagen efter stod jag där med lappen i handen! Och minen när jag kom tillbaka till skolan ,,priceless:)
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top