Recensera din trafikskola!

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Tule trafikskola i sundbyberg.
En 70min lektion kostade 700kr vill jag minnas. Såg att det kostar 750kr nu.

Tony Meijer som lärare, och vad kan man säga om det? Den snubben missar ingenting. Han såg allt man gjorde fel, och rätt. Dessutom jävligt grym att köra båge.

Jag körde inget privat, och han tog mig från noll till körkort på första försöket.

Kan varmt rekommenderas !

Jaha.. kan bara instämma..inte.

Läraren var sen till varenda lektion jag tog av honom, 4-5 min är ganska mkt om man pröjsar 10kr i minuten.
"Övningsbanan" bestod av ojämn pundarparkering i Hallonberg med glassplitter och övergivna fordon som sällskap.
Övningshojarna var vrak och halvdagen ute på Gillinge var mest ett stort skämt, vi som var där fick köra omkring i duggregnet och mest sköta oss själva medan de ansvarige stod o gullade med sina hundar.
Lektionerna övergick sedan till lektioner med dubbla elever vilket innebar halva lektionen sitta bakpå..kanske givande på ett sätt men inte direkt prisvärt.
Sa upp mig från skolan och bokade in 4 dagars intensiv uppe i landet, Tule gav mig föga hopp att jag skulle klara det.

4 dagar i Gävle med GRYM lärare och övningsområde senare så fixar jag lappen klockrent, kändes jävligt bra.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jaha.. kan bara instämma..inte.

(Först, snygg cykel du har. Jävligt sugen på en sådan.)

Det var verkligen tråkigt att höra.
Vad olika det kan vara.

Men, jo, det hände någon gång det att dom "naggade" några minuter på lektionen, men det inte alls vanligt förekommande.

Hade faktiskt bara tre lektioner när vi var två elever, och jag tyckte faktiskt dom var väldigt givande. Lärde mig massor på det.

Speciellt på landsvägsövningen kring Täby kyrkby när jag fick se hur det andra klantarslet skötte sig (hoppas han läser) :)
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jag åkte till Hallstahammar och tog superintensiv utbildning hos Körkortexpress
och måste säga att jag ger dom en stor 10:a! :tummenupp

Paketet kostade 6.900kr och då ingår boende, dock hade vi lite otur att dom stamrenoverade precis då... Så vi fyra som gick utbildningen tog in på hotell istället men fick rabatt för att vi kom från Körkortexpress... Teorin måste man ha klarat av innan.

Vi startade Onsdag morgon och vart uppdelade mellan två lärare, jag och en tjej fick Elina som lärare och dom andra två fick Magnus.
Man varvade att köra två timmar var hela dagen med avbrott för lunch, när man inte körde så stannade vi kvar och tittade på den andra och lärde sig av dennes misstag också, det var valfritt men helt klart nyttigt… Samma sak under torsdagen från morgon till kväll... Totalt på dom två dagarna körde jag fyra stycken två timmars lektioner och måste nog säga att jag hade tur med dom andra tre eleverna som var mycket trevliga prickar och vi hjälpte och stöttade varandra hela tiden... Det vart ganska sena kvällar som vi satt och diskuterade vad vi gjorde rätt och fel…
En stor fördel som jag kände var att lärarna hade bara en elev att koncentrera sig på åt gången och gav snabb och bra feedback och var mycket professionella!
När Fredagen kom så startade vi tidigt och körde in till Västerås där vi skulle göra provet, vi var där i god tid och fick träna på den banan som provet var på och fick några sista goda råd.
Vid lunchtid hade samtliga fyra elever gjort uppkörningen och alla klarade provet! :squid

Det som man kan reflektera på är att vi fyra som körde hade helt olika bakgrunder var det gäller körning av mc tidigare, en hade övat privat och en annan gått på andra trafikskolor och jag som knappt kört någonting alls innan jag åkte dit, vilket jag inte rekommenderar för det är inte bara att köra… Det som räddade mig var nog att man har kört moppe, 125:a, cross och hyrt mc utomlands samt många timmar på vägen överhuvudtaget…

Ett stort tack till Körkortexpress och jag kommer att rekommendera dom till alla jag stöter på som vill ta mc-kort! :klappar

Over and out

// Magnus

Elina är helt enkelt suverän. Hon är precis lika knasig som jag så vi kom riktigt bra överens förutom att hon är en riktigt jäkla bra lärare.
Jag o mitt bihang (sambon) åkte till Hallstahammar för en superintensiv i augusti.
Som du skrev så kan man haka på den andres lektion o på det sättet få extra input i hur man ska sköta sig. En grej som först vart knas men som faktiskt till slut var till vår fördel var att våran andra hoj gick sönder så vi hade en hoj o en bil. :p
Det innebar att när sambon hade lektion satt jag i en bil med AC (med tanke på att det var 32 grader ute tål detta understrykas) o hörde varenda ord som Elina sa till honom. Det innebar att jag inte bara såg vad som hände utan hörde. Om jag suttit bak på henne hade jag inte kunnat höra henne. :D

Tre dagar senare hade vi båda kortet i handen o lyckliga leenden i ansikten. Hihi

Dock så hade vi båda tagit lite lektioner innan då ingen av oss kört moppe ens. :p
Mina första letkioner vart på Jarla med Ola som är en underbar lärare och sedan efter flytt till fel sida om stan blev det lite mer lektioner på Huddinge trafikskola med Micke.

På båda de skolorna var väl priset ca 600:- timmen tror jag. Huddinge har dock bara dubbellektioner så det vart 1100:- per gång.
O Hallstahammars pris var ju 6900:- inkl boende. :D
 

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
#1, att hänga ut en kass trafikskola är HELT rätt. Kan de inte leverera till kunderna har de inget på marknaden att göra.

#2. Jag betalade åtti spänn för en timme, körde tio lektioner och skolan (som inte finns längre) låg i Partille.
 

holman85

Honda CBR 600 RR - movistar
Gick med
2 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600RR Movistar
väsby trafikskolan, magnus är riktigt bra! bokade uppkörning privat eftersom att gå genom körskolan skulle ta längre tid men efter första lektionen så sa han att ja kunde avboka min tid 21/9- 06 och fick istället den 6/9-06!

har är bra på att lära ut! är mitt tycke iallafall!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag körde på Upplands Trafikskola i Uppsala. Johannes var kort och gott suverän enligt min mening. Jag hade inte kört något innan (förutom några provkörningar av 125:a och en 900 i unga år) och jag tror att det blev 7 lektioner totalt. Då körde jag ändå någon extra precis före uppkörningen för finslipning eftersom jag hellre ville vara säker på att klara uppkörningen än att chansa och få göra om. Det blev ju lite väntetid mellan han bedömde mig som färdig och det gick att få en tid.
Priserna är ganska precis samma som övriga i stan. 950kr / 80 min. Dom har paketpriser också om man vill komma lite billigare undan genom att köpa flera lektioner på en gång. Man sparar väl någon hundring på det.
Jag ger dom 6 rattar och det är en ratt mer än man kan få. Det tycker jag är bra.

Jag kan varmt rekommendera dom
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
(Först, snygg cykel du har. Jävligt sugen på en sådan.)

Det var verkligen tråkigt att höra.
Vad olika det kan vara.

Men, jo, det hände någon gång det att dom "naggade" några minuter på lektionen, men det inte alls vanligt förekommande.

Hade faktiskt bara tre lektioner när vi var två elever, och jag tyckte faktiskt dom var väldigt givande. Lärde mig massor på det.

Speciellt på landsvägsövningen kring Täby kyrkby när jag fick se hur det andra klantarslet skötte sig (hoppas han läser) :)

Det är väl så det är, är väl en hel del som ska klaffa mellan lärare och elev, inte minst personkemin, vilket den inte gjorde i mitt fall.
Är dock inte ute efter att kasta skit på Tule och dess lärare utan kritiken jag framförde anser jag mig ha mer än fog för. Men hursomhelst är hela trafiskolebranschen rutten på ett eller annat sätt.

Sen vet jag ärligt talat inte, då detta är sporthoj.com, om du är total-dissande mot min fina pendlarmotard eller om du menar att du faktiskt skulle vilja ha en xtx själv? Var du inte ironiskt så kan jag rekommendera denna supermaskin :yoparty I annat fall så tycker jag du är lite tråkig :tummenupp
 
Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Farsta Trafikskola och Rasmus..

fem :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

av fem möjliga..

edit: glömde priserna..

1200 kr för 3 timmar körning..bana/trafik

Hade samma skola.

Tycker Farsta Trafiksola får 9 av 10

Det är en bra skola där dem inte försöker "suga" ut pengar, då dem är väldigt ärliga.

Det enda problemet jag hade var att jag var tvungen att tjata på dem rätt länge om att få pengar tillbakas från en körlektion som jag inte tog. Men det löst sig till slut.

Priserna va grymt bra enligt mig 1200 för 3 timmar och man lärs sig mycekt på dem 3 timmar.

Jag tog ett körkortspaket på 5 lektioner + böcker för 6900

Till mig sa dem att jag var redo för en uppkörning efter 3 lektionen, vilket jag tyckte va bra då dem som sagt inte försöker suga ut pengar.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Sen vet jag ärligt talat inte, då detta är sporthoj.com, om du är total-dissande mot min fina pendlarmotard eller om du menar att du faktiskt skulle vilja ha en xtx själv? Var du inte ironiskt så kan jag rekommendera denna supermaskin :yoparty I annat fall så tycker jag du är lite tråkig :tummenupp

Issåfall är jag inte tråkig.
Har kollat på en såndär vid flera tillfällen. Tycker dom verkar riktigt trevliga.
 

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Lunda
Hoj
CBR 1000rr -08
Tre dagar senare hade vi båda kortet i handen o lyckliga leenden i ansikten. Hihi

Jo... det finns en anledning till att folk från hela landet åker dit... Hörde att dom har haft folk från skåne ända upp till Kiruna... Men leverarar man kvalitet så går ryktena... Hoppas att dom fortsätter så för då kommer dom att gå långt...
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Issåfall är jag inte tråkig.
Har kollat på en såndär vid flera tillfällen. Tycker dom verkar riktigt trevliga.

Bra där! :tummenupp :tummenupp

Har haft min i dryga året nu, inte ett endaste fel eller bekymmer någonsin förutom TPS-sensorn som byttes ut på garanti (fabriksfel).

Skall lackas svart och mera slick bakdel skall monteras under vintern, sen så!

Billiga i försäkring, inköp, reservdelar och ägande, lättkörd, sitter som en jävla kung! Ja du hör ju själv! :pannkyss
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Well, Svenssons i Lund var min andra trafikskola och jag tyckte han var jättebra. :tummenupp

Hoppas jag inte har alltför tokig bromsteknik nu då bara. :gnissla

Jag körde me handär skäggiga gubben. Det var ett jävla strul, förseningar och intercommen strula som fan och snubben löper på fika mitt i min lektion och sen när jag tror jag kan köra och ska köra upp så visar det sej att jag inte ens kan bromsa.... hur fan kan man missa det som trafiklärare? nä det blir :tummenner

Det blev ett helvite när jag reklamerade. STR sa att jag skulle hålla inne med resterande betalning tills reklamationen var överstökad. Men icke de skickade intrum justitia på mej trots att vi hade muntlig överenskommelse att jag kunde få betala till hösten. Man kan ju börja med att skicka en hederlig räkning före man skickar inkassokrav, men... Polaren gick där också men bytte också trafikskola.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jo... det finns en anledning till att folk från hela landet åker dit... Hörde att dom har haft folk från skåne ända upp till Kiruna... Men leverarar man kvalitet så går ryktena... Hoppas att dom fortsätter så för då kommer dom att gå långt...

Jepp. De har verkligen folk från hela landet där.
De är suveräna o boendet ingår så det gör ju sitt. :)

Vet iofs oxå att det finns folk som inte klarat sitt kort där men å andra sidan var en av dem en person som aldrig ens cyklat o var i typ 60-årsåldern o tyckte att vadå det ska väl funka??? HAha.
Han hade nog inte ens körkort för bil om jag minns rätt. Elina var rätt förvirrad av den snubben. Hur trodde han själv att det skulle funka??? *asg*

Men men... Såna finns det överallt. O många av dem verkar hitta sitt körkort i kelloggspaketet till slut. :(
 

torbjorn_75

Prospect
Gick med
12 May 2007
Ort
.
Hoj
.
... sen när jag tror jag kan köra och ska köra upp så visar det sej att jag inte ens kan bromsa.... hur fan kan man missa det som trafiklärare? nä det blir :tummenner

... Polaren gick där också men bytte också trafikskola.

Ingen aning. Det var inte förarprövaren som var ovanligt skarpsinnig som upptäckte fel bromsteknik då? På vilket sätt bromsade du fel?

Jag tyckte i alla fall det var cool snubbe. Tror bara det är en som lär ut mc där. Men man ska ju gå där man trivs bra själv så klart.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag körde me handär skäggiga gubben. Det var ett jävla strul, förseningar och intercommen strula som fan och snubben löper på fika mitt i min lektion och sen när jag tror jag kan köra och ska köra upp så visar det sej att jag inte ens kan bromsa.... hur fan kan man missa det som trafiklärare? nä det blir :tummenner

Det blev ett helvite när jag reklamerade. STR sa att jag skulle hålla inne med resterande betalning tills reklamationen var överstökad. Men icke de skickade intrum justitia på mej trots att vi hade muntlig överenskommelse att jag kunde få betala till hösten. Man kan ju börja med att skicka en hederlig räkning före man skickar inkassokrav, men... Polaren gick där också men bytte också trafikskola.

Får alla som går på Svenssons en dålig utbildning eller är det bara du och dina kompisar?
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Ingen aning. Det var inte förarprövaren som var ovanligt skarpsinnig som upptäckte fel bromsteknik då? På vilket sätt bromsade du fel?

Jag tyckte i alla fall det var cool snubbe. Tror bara det är en som lär ut mc där. Men man ska ju gå där man trivs bra själv så klart.

haha lite pinsamt nu men med inga bikers i familjen visste jag bara att MC de har två hjul och motor o låter brumbrum innan jag köpte min första så (faktiskt lite pga jag är så helvetes dålig på att fickparkera)... men jag hade ingen aning om att man skulle använda både fot- och handbroms ÄVEN när man inte tokbromsar. Så hade med lärarens goda minnen gått igenom 10 dubbelektioner med bara handbromsen. Fattade inte varför provförättaren körde på min högra sida jämt, men tänkte skitsamma de går ju bra. När vi kommer tillbaka efter uppkörningen sa provgubben bara "alltså Maria du gjorde alla dina 66 inbromsningar när vi var ute fel, vet du hur man bromsar?" och det var det körde jag på.

SÅ bytte jag körskola till en där läraren körde på mejj bakifrån. Håhåjaja.

Får alla som går på Svenssons en dålig utbildning eller är det bara du och dina kompisar?

vet inte det kan ju bara ha råkat sej så. Reklamerade och fick rätt.:tummenupp
 
Last edited:

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster
Jarla MC

Tog ca 25-30 lektioner på Jarla MC i Stockholm och avråder starkt från att gå på den skolan.

Fick tyvärr bara 1-2 gårdslektioner med geniet Ola, resten var med andra lärare.

Svårt som tusan att få tider under våren/sommaren.

De kunde inte uppskatta antalet lektioner jag behövde utan fick svaret att boka upp mig för 5-6 lektioner till hela tiden, vilket gjorde att jag aldrig såg något slut på lektionerna och ej heller kände att det var en kul grej (som jag kände i början av säsongen).
Kändes som jag bara kastade pengar på lektioner som inte gav något.

Pedagogiken var otroligt seg. Först missade man något, då fick man direktiv att köra tillbaks samma vända igen för att läraren skulle se om man såg det andra gången. Om man missade det också så blev det en tredje gång varpå läraren berättar vad man missade. Förmodligen bra sätt men inte så smart när man bara har 1 timme av körtid på sig.

Gick så pass att jag tappade suget och funderade på att lägga ner mcutbildningen.

Men som tur var slutade jag inte och bytte skola till http://www.vasterasbilmcskola.se , körde upp samma vecka och fick kortet! Rekommenderar dem varmt!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top