Recensera din trafikskola!

absolutpadda

För evigt, För alltid Björklöven
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Umeå
Hoj
08 kawasaki er6f
Centrala trafikskolan Umeå :yoparty

Pris: 500kr/40min
De kör med dubbla lektioner 1000kr/80 min
riktigt bra lärare(robert)
Jag fick köra med lärare bak på hoj,själv med lärare på hoj bakom och nån gång med lärare med bil bakom. bra med variation. De hadde 2 st elever som inte klarade uppkörningen på första försöket på hela säsongen
Tog körkortet iår
Priset är väll inte det skönaste
Betyg 9
 
Last edited:

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Västerås bil&mc, kanon bra intensivkurs på en vecka:D kosta ca:9500:- kan rekomendera!! dom har boende har ja för mig!
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tog ca 25-30 lektioner på Jarla MC i Stockholm och avråder starkt från att gå på den skolan.

Fick tyvärr bara 1-2 gårdslektioner med geniet Ola, resten var med andra lärare.

Svårt som tusan att få tider under våren/sommaren.

De kunde inte uppskatta antalet lektioner jag behövde utan fick svaret att boka upp mig för 5-6 lektioner till hela tiden, vilket gjorde att jag aldrig såg något slut på lektionerna och ej heller kände att det var en kul grej (som jag kände i början av säsongen).
Kändes som jag bara kastade pengar på lektioner som inte gav något.

Pedagogiken var otroligt seg. Först missade man något, då fick man direktiv att köra tillbaks samma vända igen för att läraren skulle se om man såg det andra gången. Om man missade det också så blev det en tredje gång varpå läraren berättar vad man missade. Förmodligen bra sätt men inte så smart när man bara har 1 timme av körtid på sig.

Gick så pass att jag tappade suget och funderade på att lägga ner mcutbildningen.

Men som tur var slutade jag inte och bytte skola till http://www.vasterasbilmcskola.se , körde upp samma vecka och fick kortet! Rekommenderar dem varmt!

Fan vad skönt att höra, trist för dig och mig. Detta betyder att jag inte är nån idiot, kände precis samma sak. Tog drygt 20 lektioner där och när jag frågade hur jag låg till sa det genomgående svagt. Fast de hade sagt att jag nästa var klar efter 12 st. Byte till Lötsjö schyssta som fan fick uppkörningstid efter en provlektion. Man kör på tok för mycket trafik på helt fel ställen "Sumpan" det är bättre att träna på enklare ställen.

Körde du där i somras?

//Dafe
 

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster
Yes tog kortet i höstas, hade hört bra saker om Jarla MC och så låg det nära jobbet så det var därför det blev dem. Tyvärr tog de in för många elever så det blev riktigt svårt att få lediga tider.

Fan vad skönt att höra, trist för dig och mig. Detta betyder att jag inte är nån idiot, kände precis samma sak. Tog drygt 20 lektioner där och när jag frågade hur jag låg till sa det genomgående svagt. Fast de hade sagt att jag nästa var klar efter 12 st. Byte till Lötsjö schyssta som fan fick uppkörningstid efter en provlektion. Man kör på tok för mycket trafik på helt fel ställen "Sumpan" det är bättre att träna på enklare ställen.

Körde du där i somras?

//Dafe
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Hursomhelst, efter min dåliga introduktion till MC-världen hos Tule Trafikskola bokade jag in intensivdagar hos Rörbergs MC/Trafikskola i Gävle och mc-lärare Kenneth.

MC-lokalerna ligger i samma byggnad som ett flygfält, suveräna övningsmöjligheter och övningsbana precis utanför dörren.
Trevlig lärare, bra hojar och tja..har inget att klaga på faktiskt.

10/10 får Rörbergs MC av mig! :tummenupp :tummenupp
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
Yes tog kortet i höstas, hade hört bra saker om Jarla MC och så låg det nära jobbet så det var därför det blev dem. Tyvärr tog de in för många elever så det blev riktigt svårt att få lediga tider.


Också hört samma sak om Jarla. Svårt att få tider, lite uppmärksamhet när man väl är där m.m. Sen verkar de ha en överambitiös överinlärningsfilosofi (läs:vill tjäna mer pengar på vår bekostnad:huvet ) som säkert är jättebra om man har obegränsat med tid och pengar. Nu gäller ju inte det de flesta av oss vanliga dödliga så välj en annan trafikskola om du vill ha kortet inom en vettig tid och för en rimlig peng. :)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag åkte till Hallstahammar och tog superintensiv utbildning hos Körkortexpress
och måste säga att jag ger dom en stor 10:a! :tummenupp

Paketet kostade 6.900kr och då ingår boende, dock hade vi lite otur att dom stamrenoverade precis då... Så vi fyra som gick utbildningen tog in på hotell istället men fick rabatt för att vi kom från Körkortexpress... Teorin måste man ha klarat av innan.

Vi startade Onsdag morgon och vart uppdelade mellan två lärare, jag och en tjej fick Elina som lärare och dom andra två fick Magnus.
Man varvade att köra två timmar var hela dagen med avbrott för lunch, när man inte körde så stannade vi kvar och tittade på den andra och lärde sig av dennes misstag också, det var valfritt men helt klart nyttigt… Samma sak under torsdagen från morgon till kväll... Totalt på dom två dagarna körde jag fyra stycken två timmars lektioner och måste nog säga att jag hade tur med dom andra tre eleverna som var mycket trevliga prickar och vi hjälpte och stöttade varandra hela tiden... Det vart ganska sena kvällar som vi satt och diskuterade vad vi gjorde rätt och fel…
En stor fördel som jag kände var att lärarna hade bara en elev att koncentrera sig på åt gången och gav snabb och bra feedback och var mycket professionella!
När Fredagen kom så startade vi tidigt och körde in till Västerås där vi skulle göra provet, vi var där i god tid och fick träna på den banan som provet var på och fick några sista goda råd.
Vid lunchtid hade samtliga fyra elever gjort uppkörningen och alla klarade provet! :squid

Det som man kan reflektera på är att vi fyra som körde hade helt olika bakgrunder var det gäller körning av mc tidigare, en hade övat privat och en annan gått på andra trafikskolor och jag som knappt kört någonting alls innan jag åkte dit, vilket jag inte rekommenderar för det är inte bara att köra… Det som räddade mig var nog att man har kört moppe, 125:a, cross och hyrt mc utomlands samt många timmar på vägen överhuvudtaget…

Ett stort tack till Körkortexpress och jag kommer att rekommendera dom till alla jag stöter på som vill ta mc-kort! :klappar

Over and out

// Magnus

:tummenupp Håller med jag var där förra sommaren och ångrar inte att jag tog intensiv kurs hos dom 2 dubbel lektioner / dag när de var som varmast men kul hade jag trotts värmen :)
Priset på min vart 10200:- men så var jag där i 5 dagar också :D
Lugn och trevlig personal som är mån om sina elever.
Boendet var bra då man bara var där för att sova och äta :)

Kan säga att de var 1 kille där från norr som tog sitt lasbilssläpp kort där när jag var där och körde :)
Men som sakt dom har elever från kiruna i norr till malmö i söder, vilket jag anser bra då dom är bra :)
 
Last edited:

Saittam

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2007
Ort
Järfälla
Hoj
ingen än
Tule Bilskola

Tog körkort nu i September efter många års längtan. Vill starkt rekomendera Tule. Carolina och Sune var super. Fick också hjälp av Tobbe. Alla var perfekta:tummenupp .

Inget strul med tider. Fick dock vara ute i god tid.

Lycka till alla ni andra som inte har lappen än- ta steget -08:yoparty .:yoparty
 

Vargasisarocker

Barnslig
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Stockholm, västerort!
Hoj
KTM Duke 2
Körde oxå på västeråsbilochmc eller vad det nu heter :p Var i somras och det var tokvarmt och så, ena läraren försökte lära ut med lunginflamation. Låter som starten på dåligt betyg. Men jag var skitnöjd. Man kunde bo där, men pendlade från stockholm varje dag vilket funkade rätt helt ok. De har ett pris för kursen men alla på min kurs tog extra lektioner vilket gör att kortet blir aningen dyrare än vad kursen går på.

Alla som gick kursen klarade sig dock, vi var väl 7-8 personer. Var allt från en tjej som aldrig kört ens moppe till folk som mig som hade övningskört innan. Jag hade redan min hoj innan så jag var ute på parkeringar och så innan.

Ett tips jag kan ge för folk som kör upp i andra städer är att ta ut bilen i ormådet. Om man nu har bil+bilkörkort. En stor del av stadskörningen handlar ju om att hitta där man åker om man redan har trafikvana. Man ska aldrig betala för sånt du kan lära dig själv tycker jag :p
 

0scar

Guest
Karl-Eriks i Helsingborg

Helt ok priser, trevliga lärare och dom lyckades faktiskt med att få mig att ta kortet på första försöket. (Jag trodde jag var ett hopplöst fall, men de stod med mig på banan i gassande solsken och regn...)

Lätt att få tider, jag bokade i god tid men de ringde mig också när de hade avbokningar. De erbjöd mig också en extra-lektion på helgen då de varit tvungna att avboka min lektion en gång pga sjukdom. Lån av hoj vid uppkörning (mot avgift), uppvärmning.

Mycket nöjd kund! :yoparty
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
tog min lapp hos Centrala Trafikskolan i Norrköping, finns väl inget att klaga på mer än deras aningen dåliga lokal men det är väl inte där man ska spendera tiden, eller hur? ;)
Körde med Jajje, och tog 9 dubbellektioner á 980kr. Förmodligen inte det billigaste i stan men jag hamnade där av en slump. 1vecka innan min uppkörning körde jag med en annan lärare på en annan skola för att få en objektiv bild av mina kunskaper. Det enda denne lärare påpekade var att jag (enligt honnom) växlade som en kärring och skulle förlora nästan 2sekunder 0-100 på dette sätt.
Jag ger Centrala och Jajje 9hojjar av 10möjliga.
Deras övningscykel var en Intruder 800
 

pjl

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Norrland
Hoj
utan mc just nu
Hursomhelst, efter min dåliga introduktion till MC-världen hos Tule Trafikskola bokade jag in intensivdagar hos Rörbergs MC/Trafikskola i Gävle och mc-lärare Kenneth.

MC-lokalerna ligger i samma byggnad som ett flygfält, suveräna övningsmöjligheter och övningsbana precis utanför dörren.
Trevlig lärare, bra hojar och tja..har inget att klaga på faktiskt.

10/10 får Rörbergs MC av mig! :tummenupp :tummenupp


Kan bara hålla med om att Peter,Kenneth och Tobbe på Rörberg (Lovens Trafikskola) är kanonbra.:tummenupp
Rekommenderar dem absolut
 

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Täby
Hoj
CBR600RR -04
Tibble trafikskola

1150 kr för 2 timmar bana..

10/10.. skitbra service, skitbra och skitsköna lärare.

kan bara instämma i det som står här, tog kortet under sommaren 2006 och är hur nöjd som helst! Hade lektioner med båda lärarna som fanns/finns där och dom kan sina saker kan man lugnt säga :)

Lötsjö trafikskola hade en kampanj att man fick ett startpaket 2*120min för priset av 1*120min, så jag provade på det innan jag började hos tibble, bara för att det var billigt och det var rätt skönt att övningsköra på barkaby flygfält, för där får man ju köra upp sen = van vid stället som någon annan också nämnde här.

Dock så måste jag säga att tibble är helt klart bättre. Tycker att dom hojarna som tibble har, Kawasaki zr7, är bra mycket mer lättkörda än dom Lötsjö har, Honda CB750.
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Artrec i Bromma kan ja rekommendera starkt! 700kr/70min och då får DU köra varje minut du betalar för.
Proffsiga och trevliga lärare (pia & thomas) ochskolan ligger bara 20 meter från övningsbanan, invid bromma flygplats.
Ta tuben till brommaplan bara!
Har även tagit lektioner på Södermalms trafikskola,
Bana:1155kr/120 min Trafik: 1500kr/2 tim
OBS!!! du får bara 60 min körtid, 60 minuter "går bort" då man måste åka fr söder till bromma och tillbaxs.. Känns lite ruttet att pröjsa 2 tim, o bara få köra en, och sen sitta i bilköer bakom läraren i en timma av lektionen (o pröjsa för detta). Var svårt att få lektioner dessutom, överbokat och en lärare!
En lärare som kan ta max 2 elever åt gången + massa transporttid..
På Artrec slipper du detta, två lärare som tar 2 elever per timme= lättare att boka in lektioner..
På söder fick man ibland vänta 1-2 veckor tills nästa lektion.. :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top