Reclaim the city?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Gixxer-Anders skrev:
Visst, du har helt rätt...
MEN:
Den som försöker skada eller döda en polisman ska inte sitta på TV och böla i efterhand.....
"ååå det e så synd om mej asså... om slog mig här på tån. Å jag som bara ville röka lite B å kasta sten... POLISSTAT!!" :gråta :gråta

*GÄSP*

My $0.001

Äntligen ett bud som går åt rätt håll :rolleyes:

Felet med det som du beskriver är nog varken polisens eller Hannes Westerholms. Att offret för skjutningen i detta fallet väljer att ställa upp på intervjuer ser jag snarare som något fullt naturligt för att stärka sin sak och skaffa sympati hos allmänheten.
Problemet ligger snarare hos mediasamhället. Den sk undersökande journalistiken har med några få undantag förvandlats till en soffmys journalistik utan all form utav relevans, källkritik eller grävande ambitioner.

gladh

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag säger bara stackars poliser. Måste vara rätt hopplöst att stå där och veta att enda sättet att stoppa denna typen av "aktioner" är att sätta hårt mot hårt, men gör dom det så är de fiiiiina medborgarvittnena / någon sensationskåt reporter där och lyckas vinkla det till att det var ju så synd gossen och polisen använde minsann övervåld. Det finns ju något som heter att man inte skall använda mer våld än nöden kräver (åtminstonde i civila fall) och jag vet att i en situation där det står en snubbe och kastar sten på mig, så skulle jag se till att använda mesta möjliga våld för att få stopp på honom så fort som möjligt. Missförstå mig inte nu, utan det jag menar är om valet står mellan att prata med gossen och riskera att få en gatsten i huvudet, eller att snabbt och smidigt sänka honom, så vet jag vad jag väljer.

Fram för mer befogenheter / vapen (vattenkanoner / tårgas / el vapen) åt våra vänner i de blå / vita fordonen.

Våga krama en polis, det är en fin slogan!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Sergeant skrev:
Förlåt :gråta .

*Räcker över en påse med $100 000"

:hej

Jippi, då kan jag köpa en R1 i varje färgkombination ochengixxerochenninjaochenbladeochen...........

Snap out of it :fatta!

(aj)

Men tack i alla fall :hej

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
loser skrev:

Fram för mer befogenheter / vapen (vattenkanoner / tårgas / el vapen) åt våra vänner i de blå / vita fordonen.

Kan ju passa på att ge dem befogenheter att slänga spanska ryttare framför fortkörare, preja MC av vägen som kör vårdslöst etc.

Men jag kramar gärna polisen, även trafikpolisen.

gladh

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
gladh skrev:
Äntligen ett bud som går åt rätt håll :rolleyes:

Felet med det som du beskriver är nog varken polisens eller Hannes Westerholms. Att offret för skjutningen i detta fallet väljer att ställa upp på intervjuer ser jag snarare som något fullt naturligt för att stärka sin sak och skaffa sympati hos allmänheten.
Problemet ligger snarare hos mediasamhället. Den sk undersökande journalistiken har med några få undantag förvandlats till en soffmys journalistik utan all form utav relevans, källkritik eller grävande ambitioner.

gladh

Du ser! vi tycker ju egentligen samma sak... typ.. :D

Problemet är att vandalerna får mer och mer mediatid, medans polisen tvingas ställa upp som hackkyckligar i diverse "debatt"-program, för att över huvud taget få en chans att förklara hur dom upplevde situationen.
Detta bidrar ju på sikt till att legitimera upplopp (så länge de sker i kommunismens namn, naturligtvis).....

tragiskt....

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
gladh skrev:
Kan ju passa på att ge dem befogenheter att slänga spanska ryttare framför fortkörare, preja MC av vägen som kör vårdslöst etc.

Men jag kramar gärna polisen, även trafikpolisen.

gladh

Du sade det, inte jag. Men det finns en gammal ramsa som säger att ger man sig in i leken får man leken tåla. Jag lever efter det och utgår alltid ifrån att det värsta kan hända om jag utmanar farbror blå, eller någon annan för den delen. Sedan får var och en göra bedömningen om det är värt det.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Nää...utrusta snuten med vattenkanoner laddade med svinpiss som stått o dragit i några veckor... ladda sen upp trycket så det räcker för att spola skitungarna långt ut i skärgården! Inte nog med att de kommer stinka fan, det svider nog rätt bra i alla fina skrubbsår de ådragit sig under forsränningen med! :fakta :crash

Fan, jävla pack att gömma sig bakom politiska åsikter, oavsett vilka dessa kan tänkas vara. :mad:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DreeTman skrev:
Nää...utrusta snuten med vattenkanoner laddade med svinpiss som stått o dragit i några veckor... ladda sen upp trycket så det räcker för att spola skitungarna långt ut i skärgården! Inte nog med att de kommer stinka fan, det svider nog rätt bra i alla fina skrubbsår de ådragit sig under forsränningen med! :fakta :crash

Fan, jävla pack att gömma sig bakom politiska åsikter, oavsett vilka dessa kan tänkas vara. :mad:

Vilka politiska åsikter? Har dom ens några. Blir dom upphetsade av att förstöra..Hörde nyss på radion att dom skulle skicka räkningen till dom inblandades föräldrar. Synd att ungarna inte kan få ta o betala själva..Man kan ju hoppas att dom får betala tillbaka till sina föräldrar

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
DreeTman skrev:

HA HA :D :tummenupp :D :tummenupp

Nu börjar vi närma oss rätt nivå igen..

Världsklass :tummenupp

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
loser skrev:
Jag säger bara stackars poliser. Måste vara rätt hopplöst att stå där och veta att enda sättet att stoppa denna typen av "aktioner" är att sätta hårt mot hårt, men gör dom det så är de fiiiiina medborgarvittnena / någon sensationskåt reporter där och lyckas vinkla det till att det var ju så synd gossen och polisen använde minsann övervåld. Det finns ju något som heter att man inte skall använda mer våld än nöden kräver (åtminstonde i civila fall) och jag vet att i en situation där det står en snubbe och kastar sten på mig, så skulle jag se till att använda mesta möjliga våld för att få stopp på honom så fort som möjligt. Missförstå mig inte nu, utan det jag menar är om valet står mellan att prata med gossen och riskera att få en gatsten i huvudet, eller att snabbt och smidigt sänka honom, så vet jag vad jag väljer.

Ja låt polisen agera nu, annars vet jag många med mig som kommer att göra det. Och då blir det hårt mot hårt..... :finger

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Bikerbitch skrev:
Vilka politiska åsikter? Har dom ens några. Blir dom upphetsade av att förstöra..Hörde nyss på radion att dom skulle skicka räkningen till dom inblandades föräldrar. Synd att ungarna inte kan få ta o betala själva..Man kan ju hoppas att dom får betala tillbaka till sina föräldrar

Så vitt jag vet iallafall så vänder sig Reclaim rörelsen till folk med vänstervridna åsikter, skulle dessutom gissa på att grupper som AFA även var inblandade... de har ju en förmåga att vara med o leka när det gäller... om detta var fallet igår vet jag iofs inte. Men detta är mest min egna uppfattning så vet någon bättre så lyssnar jag gärna. :)

BB...ska vi jämföra blinkers förresten? :rodnar

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Gixxer-Anders skrev:
HA HA :D :tummenupp :D :tummenupp

Nu börjar vi närma oss rätt nivå igen..

Världsklass :tummenupp

Hehe...måste erkänna att det är min kära styvfar, "livsfarliga LaserPekka" som kommit på det... Han är en av de sympatiska snutarna här i stan som gillar att jävlas med folk i bil o på båge. :gråta

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
DreeTman skrev:
Hehe...måste erkänna att det är min kära styvfar, "livsfarliga LaserPekka" som kommit på det... Han är en av de sympatiska snutarna här i stan som gillar att jävlas med folk i bil o på båge. :gråta

Det här blir ju bara bättre å bättre :D
Då vet jag vem jag ska PM:a när jag behöver få en böteslapp "fixad"... :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DreeTman skrev:
Så vitt jag vet iallafall så vänder sig Reclaim rörelsen till folk med vänstervridna åsikter, skulle dessutom gissa på att grupper som AFA även var inblandade... de har ju en förmåga att vara med o leka när det gäller... om detta var fallet igår vet jag iofs inte. Men detta är mest min egna uppfattning så vet någon bättre så lyssnar jag gärna. :)

BB...ska vi jämföra blinkers förresten? :rodnar

Jämföra blinkers. Javisst. Tid o Plats?
Jag tar nog hem blinkers tävlingen, men du vinner antal HK i motor tävlingen.. :gråta

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Gixxer-Anders skrev:
Det här blir ju bara bättre å bättre :D
Då vet jag vem jag ska PM:a när jag behöver få en böteslapp "fixad"... :tummenupp

*garvar*
hehe...det är som att krama vatten ur en sten! han har ögonen på sig så pass hårt så han skulle inte släppa mig heller, snarare :fatta! när jag kom hem... suck, livet är hårt ibland!
men det är ju bra att veta när han jobbar iaf! och när de har sina roliga kontroller! :fakta

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
det mest sjuka med denna händelse (tycker jag) är att det första som händer är att polisen får anmälningar på sig för övervåld, finns faan nästan inget övervåld i såna situationer... :mad:

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Om man maskerar sig, vandaliserar, klottrar och kastar sten mot polisen ska man ha stryk.

Självklart ska de ersätta alla utgifter för drabbade butiksägare. De kan även, under bevakning,
få städa upp och sanera allt klotter.

/A

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Bikerbitch skrev:
Jämföra blinkers. Javisst. Tid o Plats?
Jag tar nog hem blinkers tävlingen, men du vinner antal HK i motor tävlingen.. :gråta

hehe....njaaa...mina är allt bra stora! ;)
Hk vette fan... det är original uppgifterna, för 20 år sen så... :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...