Red Bull U.S. Grand Prix July 18 - 20 2008

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Det är inte så troligt att Rossi "satte upp en bromsfälla". Det vore helt idiotiskt med tanke på att Stoner var mycket nära att dra med sig Rossi i fallet. Jag tror inte att Rossi medvetet skulle riskera en kollision när han leder racet. Casey har själv sagt att hela skulden låg på honom själv. Han tappade koncentrationen och bromsade på sig.

Nja, naturligtvis gissar jag bara (den enda som vet är ju Rossi), men ditt inlägg tillför inget nytt. Rossi riskerade kollisioner mest hela tiden, allt för chansen att vinna. Hur nära Casey var att bränna in i honom visste han inte förren efter racet. Däremot visste han hela tiden att Casey INTE skulle försöka ramma honom.
Att Casey säger att hela skulden ligger på honom är naturligt, det gör den ju. Men det jag menar är att han grämer sig inte bara över skulden att ha kört av, utan även att ha blivit LURAD, och det är då han blir grinig...

Det är ju som sagt bara spekulationer, men tanken slog mig i samma stund jag såg det, varför bromsar han på sig där?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Mycket tråkigt att han skadade sig. Det är givetvis inte det som det hela handlar om.

Vad handlar det om då? Kalla michelindäck handlade det väl ändå mest om?
TC'n fixar ju inte allt och är väl dessutom inställbar?
Såna highsiders som Lorenzo gjorde i söndags är ju numer väldigt sällsynta, på grund av TC och snällare leverans av effekten.
Kan inte heller påminna mig om att Lorenzo skulle dragit en massa kommentarer om hur lättkört motogp är? Är väl inte det diskussionen gällt heller?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tror att det var Toby Moody som kommenterade under de sista varven att Stoner tidigare snackat med Rossi om tajta omkörningar. Rossi hade småskrattat och lovat att inte göra om det sålänge stoner inte blåste om honom på en raksträcka.
 

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
aprilia
Men var är alla som i höstas och i våras spydde ut att Rossi var slut, skrev man nåt positivt om Rossi då blev man halvt lynchad. Själv har ja inte missat många race Rossi kört sen han började i 125 o kan väl säga att han mycket väl kan ha bromsat några meter tidigare för att provocera fram ett misstag. Sen ska jag inte säga att det var så men det är fullt möjligt. Rossi har gnällt ett par gånger på Elias, men med all rätt, mannen har ju inte lika mycket koll när han överkör. Dock var det inte något gnäll när Elias snodde segern med nårga tusendelar. Rossi uttalade sig bara med fakta: He rode like the Devil, o inget mer med det. Tyvärr ser man inte Rossi köra så här förutom i hemma GP eller när ett längre uppehåll är på G. Självklart för att han växt upp o tänker på hela säsongen
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad handlar det om då? Kalla michelindäck handlade det väl ändå mest om?
TC'n fixar ju inte allt och är väl dessutom inställbar?
Såna highsiders som Lorenzo gjorde i söndags är ju numer väldigt sällsynta, på grund av TC och snällare leverans av effekten.
Kan inte heller påminna mig om att Lorenzo skulle dragit en massa kommentarer om hur lättkört motogp är? Är väl inte det diskussionen gällt heller?
Kalla däck hade väl alla i första kurvorna? Lorenzo Lamas uttalade sig tidigt på säsongen hur han kunde öppna upp trotteln fullt ut ur kurvorna. Hojen skötte resten, och om han hade gjort det på en 250 så hade det gjort ont och bla bla bla.

Förstår inte vart alla 500-fantaster, som vill ha hojar som straffar förarna, har tagit vägen?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kalla däck hade väl alla i första kurvorna? Lorenzo Lamas uttalade sig tidigt på säsongen hur han kunde öppna upp trotteln fullt ut ur kurvorna. Hojen skötte resten, och om han hade gjort det på en 250 så hade det gjort ont och bla bla bla.

Förstår inte vart alla 500-fantaster, som vill ha hojar som straffar förarna, har tagit vägen?

Var inte det Dovi? Rookien på en fjolårshoj som körde i mål framför Hayden med fabrikare samt på sin favoritbana :tungan

Michelin hade väl lite extra problem med kalla däck i helgen? Hayden sades ju inte få ner knät i backen förrän på varv sju på någon träning.

Highsiderstatistiken har sjunkit dramatiskt sen fyrtaktarnas intåg, helt borta är de inte, men det är sällan man ser dem numer. Iofs är det ju inte så många på banan längre som kan vurpa. Det blev iofs färre och färra redan under 500-tiden på grund av bredare register och snällare/bättre däck.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Omkörning.

Casey är inte sur på Vale när det gäller bromsningen utan körningen uppe i korkskruven varv tre tror jag det var..där det blev mer motorcross än snygg körning.
Hade inte Casey lyft på rullen hade båda crashat där...
Jag hoppas verkligen att formen håller i sig för båda efter sommaruppehållet nu!
:) :tummenupp
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Casey är inte sur på Vale när det gäller bromsningen utan körningen uppe i korkskruven varv tre tror jag det var..där det blev mer motorcross än snygg körning.
Hade inte Casey lyft på rullen hade båda crashat där...
Jag hoppas verkligen att formen håller i sig för båda efter sommaruppehållet nu!
:) :tummenupp

Bägge gjorde misstag under racet, rossi var ju mer passagerare ut på asfalten än förare vid den fadäsen på varv 3. Men inte fan släpar du på gasen när du väl är ute på asfalten igen? Hade rossi gjort det hade de ju definitivt smällt..
Dessutom var omkörningarna inte så hårda att man skulle vara sur för dem.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Bägge gjorde misstag under racet, rossi var ju mer passagerare ut på asfalten än förare vid den fadäsen på varv 3. Men inte fan släpar du på gasen när du väl är ute på asfalten igen? Hade rossi gjort det hade de ju definitivt smällt..
Dessutom var omkörningarna inte så hårda att man skulle vara sur för dem.

Först kom Rossi på insidan och körde förbi Stoner som måste först släppa av där annars hade båda tvingats ut rakt fram = Crash..
Problem nummer två blev när Stoner tvingades ta en omväg långt ut på vänstern när motocrossraketen kom utfarandes igen..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stoner hade bättre varvtider än Rossi, men Rossi blockade och höll tätt tills Stoner kastade sig i sanden.

Klart att Stoner blev sur när det ligger en stoppkloss ivägen och bromsar ner racingtempot.

I övrigt körde Hemulen kanonbra :tummenupp
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det blev iofs färre och färra redan under 500-tiden på grund av bredare register och snällare/bättre däck.

När ska folk lära sig skillnaden mellan "på grund av" och "tack vare"? Jag vill inte att hojarna ska bli mer lättkörda, men att de klotar och därmed slår sig mer sällan är tack vare snällare material. På dig låter det som att du saknar skadorna...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Stoner hade bättre varvtider än Rossi, men Rossi blockade och höll tätt tills Stoner kastade sig i sanden.

Klart att Stoner blev sur när det ligger en stoppkloss ivägen och bromsar ner racingtempot.

I övrigt körde Hemulen kanonbra :tummenupp

Då kunde ju stoner passat på och dra när han var förbi rossi då? ;)
Så mycket skiljde det inte i tid och de var snabba på olika ställen på banan.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Här tex. Vill du se fler sådana vurpor?

Nej det vill du såklart inte!:tummenupp

Nej, vill inte se fler såna vurpor, däremot vill jag inte att det ska finnas livräddningssystem som gör förarna till passagerare.
Men det behöver ju inte bli gladiatorspel för det.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Först kom Rossi på insidan och körde förbi Stoner som måste först släppa av där annars hade båda tvingats ut rakt fram = Crash..
Problem nummer två blev när Stoner tvingades ta en omväg långt ut på vänstern när motocrossraketen kom utfarandes igen..
In i kurvan var det knappast några problem. Så långt var det en perfekt omkörning. Rossi hade spåret och låg före när de vek in i kurvan. Tyvärr fick han ju köra 30cm in på gruset, men så är det ibland. Det fanns ju inte så mycket annat att göra än att hålla hårt i styret och åka med när han väl var ute på gruset. Ett misstag som kunde gått illa, precis som Stoners misstag in i kurva 11 när han nästan drog med sig Rossi ut i gruset.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top