Red Bull U.S. Grand Prix July 18 - 20 2008

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj

Som sagt är det inte frågan om glädjen att han skadar sig, tycker självklart det är tråkigt med förare som skadar sig, och allra helst de som åker på såna skador gång på gång som lorenzo utsatts för på sistone. Jag ser gärna ett komplett startfält med friska och sugna förare!:tummenupp

Men sen att man ogillar Lorenzo som förare i ren allmänhet är sin sak.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Som sagt är det inte frågan om glädjen att han skadar sig, tycker självklart det är tråkigt med förare som skadar sig, och allra helst de som åker på såna skador gång på gång som lorenzo utsatts för på sistone. Jag ser gärna ett komplett startfält med friska och sugna förare!:tummenupp

Men sen att man ogillar Lorenzo som förare i ren allmänhet är sin sak.

då kan man väl avhålla sig från kommentarer som denna:
Skönt att man slipper se honom med den där klubbjävlen i munnen på podiet och i parc ferme. apropå att han gjort en jätte-highsider och skadat sig igen.

Sen kan du förklara vilka kvaliteter som förare du ogillar hos honom,
han kör ganska rent och snyggt jämfört med många andra IMHO.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Var det inte Stoner som körde in i Rossi vid en omkörning? :va


Innan dom tas bort.
[YOUTUBE-ID]yiEJzgv0lzg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]syhVhfdg68Y[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Shit vad tråkig actionen blev med Rossi o Stoner när det las på en överspelad rocklåt... Ylande motorer blir Sååå mycket bättre.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
vad ska west ta sej till när gubben hacking kommer in till racet och bajsar på han.. kör ifrån han iaf..

och vad händer med melandri efter en bedrövlig säsong speciellt när stoner visar hur fort det går att köra med duccen.

hayden, tror inte han får en pallplats i år, men han verkar har många förklaringar till det hela.

kul race iaf, gott att få se en riktig fajt.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Vet inte om det skall uppfattas som att han vägrar skaka hand. Han pekar på sig själv och säger något i stil med:
- No, I made the mistake.

Nja, Rossi klappar han på axeln och säger "It's racing" och då replikerar Stoner med "Oh yeah? we'll see"

Jävligt svårt att höra vad det är han säger först dock. Men han ser inte direkt nöjd ut.
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
Stoner hade bättre varvtider än Rossi, men Rossi blockade och höll tätt tills Stoner kastade sig i sanden.

Klart att Stoner blev sur när det ligger en stoppkloss ivägen och bromsar ner racingtempot.

I övrigt körde Hemulen kanonbra :tummenupp


Stoppkloss?? :va
De delade på ganska lika på varvtiderna.
Stoner hade bästa hastighet på målrakan första halvan av loppet sen tog yaman över.
När man såg loppet kändes det som gammla goda tider med Max, Sete och Capirex fajtades.

Ang bromsfällan som togs upp, kan ha varit så,
kommer ihåg då rossi inte kunde skaka sig loss från Hayden och drog av på farten några varv och lockade in fler förare till fajt om en toppplats gjorde ett hysteriskt ryck och körde ifrån alla. Hayden stod i parc ferme som ett frågetecken och undrade vad som hänt, han fick frågan av en reporter som hade en teori om rossi lurat hayden, då gick det upp för han.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Många synpunkter på att Rossi skulle kört fult. Det tyckte i vart fall inte Chaz Davies och Hopper som intervjuades under racet på MotoGP.com. Enligt dessa båda var det en helt "fair fight".
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Rätt skön bild :)

_BEE2324.JPG

A 'that's just racing' slap on the butt from Rossi probably didn't do much to quell Stoner?s ire.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Påminner lite om racet där Doohan blev hårt utmanad och besegrad av Crivillé. Kung Mick var inte heller glad att få stryk.. skillnaden är att Crivillé nog inte vågade garva åt gnället. :arsele
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Stoner
"I also think that even if he rode a great race, some of Valentino's moves early in the race were too aggressive."

Stoners chef
"For sure if Casey had not shown a tremendous coolness and maturity, there would have been at least a few occasions in which they both could have crashed as a result of manoeuvres which, in our opinion, were a bit over the limit on Vale's part."

Rossi
"About the passes, I am sorry that Casey thinks some of them were a bit strong but I really don't agree; I passed only on the brakes, I braked in the same places every time and we never touched. Of course this was an aggressive race, but it was definitely a fair one."

Rossi 2
"I really only made one mistake, at the corkscrew when I went a bit wide but in fact the dirt had quite good grip also!"

:rofl
 

Dr.Bike

Guest
Har inte hunnit läsa tråden, men det är ju skönt att se, att fler upptäckte hur fult Rossi trängde Stoner, och valde ett "onödigt" brett spår in i kurvan vilket inte lämnade Stoner nån plats att lägga ner på.
Rossi hade givetvis koll på det här, och eftersom jag ägnat delar av semestern åt att läsa just Rossis självbiografi, så ser jag oxå att EXAKT dena manöver var en av dem "fula trix# han lärde sig av en av sina största rivaler "once upon a time".
: Lär känna din fiendes spårval, varv efter varv, därefter gör en oväntd manöver när du "vet" var han är, och han faller garanterat i "fällan.

Elegant. Fult. Men fortfarande inte mot reglerna.
Oetiskt skulle man kunna säga.
Men som alla mafiosoitalienare slår han ut med armarna och säger: "Vaaa, jag inte visste om att HAN var DÄääär ju... mig sorry, men det var inte min mening..."

Shit-snack.
Än en gång har man fått belägg för att Rossi kör fult när det behövs.
Han hade inte alls för fem öre behövt hålla ut så långt.

Likafullt - är han en gudabenådad förare.

Men Italienare. Dvs gipskatt och inte renhårig sportsman.
En sån som gärna vinglar över hela banan för att stängas och trängas.
Den som hyllar sån körning hyllar dirty tricks.
Biaggi är f.ö likadan.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har inte hunnit läsa tråden, men det är ju skönt att se, att fler upptäckte hur fult Rossi trängde Stoner, och valde ett "onödigt" brett spår in i kurvan vilket inte lämnade Stoner nån plats att lägga ner på.
Rossi hade givetvis koll på det här, och eftersom jag ägnat delar av semestern åt att läsa just Rossis självbiografi, så ser jag oxå att EXAKT dena manöver var en av dem "fula trix# han lärde sig av en av sina största rivaler "once upon a time".
: Lär känna din fiendes spårval, varv efter varv, därefter gör en oväntd manöver när du "vet" var han är, och han faller garanterat i "fällan.

Elegant. Fult. Men fortfarande inte mot reglerna.
Oetiskt skulle man kunna säga.
Men som alla mafiosoitalienare slår han ut med armarna och säger: "Vaaa, jag inte visste om att HAN var DÄääär ju... mig sorry, men det var inte min mening..."

Shit-snack.
Än en gång har man fått belägg för att Rossi kör fult när det behövs.
Han hade inte alls för fem öre behövt hålla ut så långt.

Likafullt - är han en gudabenådad förare.

Men Italienare. Dvs gipskatt och inte renhårig sportsman.
En sån som gärna vinglar över hela banan för att stängas och trängas.
Den som hyllar sån körning hyllar dirty tricks.
Biaggi är f.ö likadan.
Vilket märkligt inlägg. Gipskatt. Maffia. :va

Att den som leder ett GP-race försvarar sin placering genom att köra defensiva spår är något som alla förare - självklart - gör. Roadracing är ingen veloursport. Den som vill vinna får kämpa!
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
....
Men Italienare. Dvs gipskatt och inte renhårig sportsman.
En sån som gärna vinglar över hela banan för att stängas och trängas.
Den som hyllar sån körning hyllar dirty tricks.
Biaggi är f.ö likadan.

Oj vad det osar fördomar och journalistik från sensationerna i kvällspress. Har man lite vettiga fakta inser man vad luftigt sensationsmakeri det där är.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top