Red Bull U.S. Grand Prix July 18 - 20 2008

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
I stark kontrast har vi Dani Pedrosa som inte tycks vara mycket av en fighter. Han nöjer sig gärna med en tredjeplats och slår av. Det är sjukt tråkigt att kolla på. Då tar jag hellre gipskatternas tjuv- och rackarspel any day.
 

Dr.Bike

Guest
Vilket märkligt inlägg. Gipskatt. Maffia. :va

Att den som leder ett GP-race försvarar sin placering genom att köra defensiva spår är något som alla förare - självklart - gör. Roadracing är ingen veloursport. Den som vill vinna får kämpa!

Haha. Sent ska syndar´n vakna. Det tog sin lilla tid innan du nappade! :)

Oj vad det osar fördomar och journalistik från sensationerna i kvällspress. Har man lite vettiga fakta inser man vad luftigt sensationsmakeri det där är.

Helt rätt! jag var mest uttråkad och fiskade lite med mitt "flam-bete" och se! Jag fick en ny teknik på kroken! :)
Nåja... vafasen, det är för lite debatter här!
Hursomhelst så var det den roligaste och mest gastkramande racingen i kungaklassen på år och dag innan Stoner valde att köra lite enduro. :tummenupp

I stark kontrast har vi Dani Pedrosa som inte tycks vara mycket av en fighter. Han nöjer sig gärna med en tredjeplats och slår av. Det är sjukt tråkigt att kolla på. Då tar jag hellre gipskatternas tjuv- och rackarspel any day.

Mycket sant... Dani har inte den rätta vinnarinstinkten eller fighterandan.
Ligger han först med "grabbarna med hår på bollarna" i häcken så bajsar han ju ner sig var gång verkar det som.
Inte en gång jag sett honom vinna ett Gp med fight, utan bara då han lyckats bygga upp en ointaglig lucka.
Helt klart rätt trist. ja.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest

Nja, ok du har rätt, För visst överdrev jag lite.
Men ändå... Rossi trängde Stoner.
Om det var medvetet eller inte får vi aldrig veta dock.
Men så här säger iaf Stoners pojk om det hela:

Casey har förlorat respekten för Rossi

2008-07-31 Casey Stoner säger till spansk press att han har förlorat respekt för Valentino Rossi efter det hårda racet på Laguna Seca. ”Jag är väldigt besviken på den taktik han använde för att vinna”.


Foto: www.motogp.com
2393.jpg



Det senaste MotoGP-racet på Laguna Seca i USA kan klassas som årets mest dramatiska och underhållande för serien. Efter flera hårda dueller stod Valentino Rossi som segrare, medan Casey Stoner efter ett kort besök i sandfållan slutade på andra plats.

Han uttrycker nu sin bitterhet i spansk press:

"Jag försöker alltid tävla mot mina rivaler på ett snyggt och schysst sätt. Jag vet att Valentino är en exemplarisk förare som gjorde ett fantastiskt lopp, men jag är väldigt besviken på den taktik han använde för att vinna – han gick för långt."


"Ducatin är en väldigt konkurrenskraftig och jag tror att jag kan vara snabbare än Rossi. Han är medveten om det, och det oroar honom. Jag borde inte säga det, men jag tror att det var på grund av det som hans ambitioner att vinna tog överhanden över hans teknik."

Casey Stoner avslutar med att det återstå att se hur Rossi kommer att uppträda i framtida race.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men gud, vilken surpuppa han verkar att vara den där Stoner. Inte undra på att fru Stoner såg iskall och uttråkad ut.

Stoner har ju /hade! hyffsat bra utgångsläget att bli "folkkär" om man säger så, men nu plockar han själv bort hörnsten för hörnsten i det bygget..
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Nja, ok du har rätt, För visst överdrev jag lite.
Men ändå... Rossi trängde Stoner.
Om det var medvetet eller inte får vi aldrig veta dock.
Men så här säger iaf Stoners pojk om det hela:

Casey har förlorat respekten för Rossi

2008-07-31 Casey Stoner säger till spansk press att han har förlorat respekt för Valentino Rossi efter det hårda racet på Laguna Seca. ”Jag är väldigt besviken på den taktik han använde för att vinna”.


Foto: www.motogp.com
2393.jpg



Det senaste MotoGP-racet på Laguna Seca i USA kan klassas som årets mest dramatiska och underhållande för serien. Efter flera hårda dueller stod Valentino Rossi som segrare, medan Casey Stoner efter ett kort besök i sandfållan slutade på andra plats.

Han uttrycker nu sin bitterhet i spansk press:

"Jag försöker alltid tävla mot mina rivaler på ett snyggt och schysst sätt. Jag vet att Valentino är en exemplarisk förare som gjorde ett fantastiskt lopp, men jag är väldigt besviken på den taktik han använde för att vinna – han gick för långt."


"Ducatin är en väldigt konkurrenskraftig och jag tror att jag kan vara snabbare än Rossi. Han är medveten om det, och det oroar honom. Jag borde inte säga det, men jag tror att det var på grund av det som hans ambitioner att vinna tog överhanden över hans teknik."

Casey Stoner avslutar med att det återstå att se hur Rossi kommer att uppträda i framtida race.

Konstigt att han inte bara åkte ifrån Rossi när han hade chansen då. Storhetsvansinne.

Om han har tappat respekten för Rossi så lär hela motorsportvärlden förlorat respekten för Stoner vid det här laget efter allt gnäll.
 

Dr.Bike

Guest
Konstigt att han inte bara åkte ifrån Rossi när han hade chansen då. Storhetsvansinne.

Om han har tappat respekten för Rossi så lär hela motorsportvärlden förlorat respekten för Stoner vid det här laget efter allt gnäll.

Sant! Pojken var ju om ett par gånger.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Efter att ha sett hans kickande efter folk på banan så är man inte så förvånad.
Men han är en stor förare och kör för jäkla bra. Rossi tog det inte för långt, han tog det dit racing ska vara mellan stora förare, även om en av den kanske har ett litet övertag, maskinellt/setup/förare etc.

Stoner gjorde ett superbt race fram till sin lilla fadäs, han ska vara tacksam att han kom in tvåa i mål efter den och inte gnälla över hårda omkörningar..
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Stoner framstår faktiskt mer och mer som en gnällspik, och därmed Rossis nästa solklara offer :D
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ajaj. Det enda det där tyder på är att Rossis brainfuck verkar ha bitit. Igen.
Stoner borde kanske ta ett litet snack med Gibernau och Biaggi.

Hade han gått ut och sagt "Fair game!" och hållt masken så hade han haft initiativet istället för som nu Rossi.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ahhh! Intriger! Det är ju sådant här som gör att folk MÅSTE SE NÄSTA RACE! Inklusive mig! :cool:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ahhh! Intriger! Det är ju sådant här som gör att folk MÅSTE SE NÄSTA RACE! Inklusive mig! :cool:

Precis! Kom ju VÄLDIGT lägligt måste jag ju säga. Intriger i avsaknad av riktigt bra race den gångna tiden, tyder iallafall på att någon i motogp cirkusen är vaken samt insåg vart det barkade och skapade nytt liv i resten av racen! Krydda med Max och Sete, blir kul på riktigt igen :tummenupp
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Precis! Kom ju VÄLDIGT lägligt måste jag ju säga. Intriger i avsaknad av riktigt bra race den gångna tiden, tyder iallafall på att någon i motogp cirkusen är vaken samt insåg vart det barkade och skapade nytt liv i resten av racen! Krydda med Max och Sete, blir kul på riktigt igen :tummenupp

Det vill nog inte Stoner :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top