Till Pûsch och Coola Ola
Byt färg på LEGO bitarna nu.
Ni är såååååååå patetiska...
Mmm...din enastående analys bidrog spektakulärt till tråden
Till Pûsch och Coola Ola
Byt färg på LEGO bitarna nu.
Ni är såååååååå patetiska...
Måste skratta lite, det mesta man tjatar om idag är väl just hastigheten, var väl första studien i sitt slag med ex. alkohol som togs upp....
det är många faktorer som spelar in när en olycka sker vilket borde belysas mer än bara farten, men det är väl på gång...
undrar över hur många som dör av depression för de tar 3 timmar att åka till jobbet i 15km/h på dåliga vägar
Mmm...din enastående analys bidrog spektakulärt till tråden
I det inlägget jag svarade på (svaret som sedan uppenbarligen orsakade din kommentar) så nämndes höjda hastigheter som ett sätt att få högre kapacitet, vilket alltså inte nödvändigtvis är fallet.
Mmm Jag har bidragit med många analyser och här kommer en till!
Det är tur att Sporthoj har en sådan klockren stjärna som du !
Så ALLA vi andra har dig att ÄLSKA !
Tack för dina fina ord och klarsynta inlägg så att vi kan vakna upp till en ny dag i morgon och känna HURRA !!
Püsch har skrivit något nytt som tillför våra liv en helt ny mening.
Det är med sorg man ser alla röda minus uppe i kanten på varannat inlägg och man undrar varför det blir så, när han har så rätt jämt..?
Tråden heter: patetiskt låga hastigheter osv..
Där dom flesta är rörande överens om att det är fel väg att gå.
Fler och fler blir brottslingar mot sin vilja genom att sänka hastigheten på våra vägar lägre än anständigheten tillåter.
Jag har svårt att tro att ditt inlägg upplevs av läsare på det här forumet som passande och intresantt inlägg i debatten.
Så det är en tråd som endast är till för medhåll och ryggklappar, samt knutna nävar och inlägg som: VV är dumma i huvudet! eller försöker du bara att få tråden låst?
Jag tycker det här är ett större problem än att hålla med dig..och dina argument..
Folk som inte ens ser eller känner att dom släpar på en Älg!!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6423199.ab
Nu hänger jag inte med...
En bilist krockar med en älg, en annan kör på samma älg och märker inte att det fastnat en älg under bilen. Och du anser att svensson är bra förare och man bör höja hastigheten?
Uppfattar jag det rätt ?
Det där plockar du ur luften och det är bara B-S.
Nja, du har säkert rätt många inte ökar avståndet när de ökar hastigheten men är trafiken tät så är det just det som orsakar köerna; någon framför bromsar in lite lätt av någon orsak, bakomvarande bromsar till lite hårdare, upprepa några gånger så har du skapat en vanlig hederlig trafikstockning. Personligen har jag flera gånger sett just detta när man kör söder på E6an från GBG, just där hastigheten ökar från 90 till 110 blir det ofta köer i rusningstrafik.Eftersom knappt någon ökar avståndet bara för att farten är högre så ökar kapaciteten vid högre hastighet.
Tråden heter: patetiskt låga hastigheter osv..
Där dom flesta är rörande överens om att det är fel väg att gå.
Fler och fler blir brottslingar mot sin vilja genom att sänka hastigheten på våra vägar lägre än anständigheten tillåter.
Jag har svårt att tro att ditt inlägg upplevs av läsare på det här forumet som passande och intresantt inlägg i debatten.
Större och bredare vägar tillåter ett högre trafikflöde och hastighet.
Stick i stäv med NTF Och VV med fleras ambition att på grund av den låga vägstandarden sänka hastigheten istället för att förbättra situationen så lägger man massor av pengar på att montera kameror och nya hastighetsskyltar och ser det som viktigare än att göra vårt vägnät säkrare.
Lägre hastigheter ger mera köer=mera krockar
Högre hastigheter inga krockar Kanske avåkningar av en del men det kommer an på en dålig förare inte fel på hastigheten..
Ska du anklaga mig för att hitta på borde du väl åtminstone ha torrt på fötterna? Jag har fått uppgifterna från före detta kollega som jobbar som konsult med bl.a. trafikplanering, på ett av Sveriges större konsultföretag (kan scanna in och bifoga ett utdrag från hans källa om du vill. Om jag förstått det rätt så kommer uppgifterna ursprungligen från
http://www.trb.org/Highways1/Blurbs/Highway_Capacity_Manual_3rd_Edition_153893.aspx). Enligt honom så var dock 70 km/h optimistisk i överkant, praktiskt uppnådde man maximalt flöde snarare runt 50-60 km/h, under svenska förhållanden.
Möjligen var jag otydlig i första inlägget men det är alltså största möjliga antal bilar per tisdenhet som menas med kapacitet, för en enskild trafikant på tom väg är ovanstående givetvis inte applicerbart.
Nja, du har säkert rätt många inte ökar avståndet när de ökar hastigheten men är trafiken tät så är det just det som orsakar köerna; någon framför bromsar in lite lätt av någon orsak, bakomvarande bromsar till lite hårdare, upprepa några gånger så har du skapat en vanlig hederlig trafikstockning. Personligen har jag flera gånger sett just detta när man kör söder på E6an från GBG, just där hastigheten ökar från 90 till 110 blir det ofta köer i rusningstrafik.
Men återigen, jag har egentligen ingen åsikt om höjda eller sänkta hastigheter. Jag vill bara poängtera att en höjning av högsta tillåten hastighet kan leda till sänkt medelhastighet på en given vägsträcka.
Läs mitt inlägg ovan. Lägre hastighet kan alltså MINSKA köerna medan högre hastighet kan innebära det omvända. Det gäller alltså att tänka efter innan man önskar sig höjda hastigheter överallt.
Ska du anklaga mig för att hitta på borde du väl åtminstone ha torrt på fötterna?
Klart jag har torrt på fötterna! Och det handlar bara om fysik och enkel matematik.
Om vi antar att bilarnas längd = 0m och antar vidare att alla håller sig till tresekundersregeln. Då kommer det passera exakt en bil var tredje sekund oavsett vilken hastighet bilarna håller.
Men bilarna längd är ju inte exakt 0m, så det betyder vi får lägga till tiden det tar för bilens längd att passera. Och det blir ju ganska självklart att den tiden blir kortare ju högre hastighet som bilarna håller.
Men om vi sedan jämför med verkligheten så kan vi ju se att tresekundersregeln blir kortare ju snabbare folk kör så i praktiken kommer därför fler bilar passera per sekund desto högre hastigheten blir.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |