Att hela svenska folket skulle kunna enas om en hastighet på given väg sträcka är en omöjlighet. Mycket beroende på folks ålder, kön, o livssituation.
När jag var 15 så var det alltid gasen i bott och helst fågelvägen mellan punkt A o B.
Det gjorde ju inte sååå mycket eftersom jag inte hade med mig 1.5ton plåt eller nådde några jättehastigheter. Men beteendet försvann inte utan klingade sakta av med åren.
Till att nu "bara" köra som en idiot på favoritvägarna med hojen lr i bil under extrem stress typ om tjejen skriker -"vattnet har gått!!"
Men en sak har man lärt sig.
Kör du som en idiot. kommer alla anse att du kör som en idiot.
, utom kanske yngre personer på värre maskiner som anser att du kör som en fitta.
Kör du som folk gör mest. Kommer de boende längs sträckan anse att du kör som en idiot.
Håller du hastighetsgränsen kommer ändå hundägare, småbarnsföräldrar, motionärer o tjejer till häst anse att du kör som en idiot.
Om du rör på dig överhuvudtaget, Så kommer ändå tanter 70+ anse att du kör som en idiot, men o andra sidan är alla 70+ tanter utom kanske just din mormor, bittra o hatar alla