Vi kan se på debatten om Kärnkraft där dom som beslutade om förbudet och avvecklingen baserade sitt resonemang på det dom kände var rätt..
Njae, att kalla deras forskning för emotionell är väl ändå att gripa efter halmstrån? De har betalt för att göra undersökningar baserat på fakta och statistik (nu kommer nån och påstår att man kan vinkla statistik hit och dit men den ljuger inte i slutänden) medan "vi" här i tråden är egenuttalade proffstyckare som bara har erfarenhet från trafiken från privat synpunkt. De har antagligen både och, forskning OCH erfarenhet.
Fortfarande, jag är inte för sänkt hastighet men ska ni påverka någon så måste ni ju komma med bättre argument, bara rada upp de ni har hittat hittills!
Jag har då inte sett något VETTIGT argument som klarar av att ett motargument, har ni?
Som sagt så skiter jag i vilket, men vi kan inte maila texter hit och dit och göra oss till åtlöje, för det är precis det ni gör utan saklig bakgrundsfakta och endast egna påhittade fiktioner.
Någon på NTF eller vägverket måste ju dela våra åsikter, eller? Kan man inte försöka få tag på denne någon och be han/hon förklara lite mer ingående hur det fungerar när man lagstiftar om nya regler inom trafiken och vad vi har för möjlighet att påverka?
Eller så skiter man i det, sitter här och kastar ur sig floskel efter floskel och svär över att hastigheten har minsann sänkts till vansinniga 70km/h på den tidigare 90-vägen, bara för att ALLA medtrafikanter (jag har dock endast mottrafikanter) ska känna sig säkra på vägen, oavsett väglag...
Jag kommer även i framtiden fortsätta köra efter eget huvud och hoppas på det bästa, i värsta fall så har jag två extra körkort i byrålådan om det skiter sig