r-e-m
Ny medlem
Regga in en cykel som ej är reggad ? (Den är besiktad & klar nu....läs i slutet)
Hejsan.
Ska åka & kolla på en motorcykel som ej är reggad.(en -97:a)
Undrar om det är någon som har några tips vad man ska/bör göra för att underlätta proceduren.(om det nu går)
Detta har jag fått info om av han som säljer den.
Ram & motor finns det papper på (från polisen. Antar att den varit stulen tidigare, men ej kommit till rätta innan ägaren fick ersättning)
Så det ska juh verifiera att han jag köper den av äger sakerna.
Chassinr & motornr finns på cykeln.
Bullerprov är gjort på cykeln (i september) men ej någon reg. bes.(som tidigare ägare säger att man måste göra)
Är det någon som har kunskaper om hur jag ska gå till väga för att regga in den igen ?
Borde juh gå & spåra bakåt & se vad det var för reg. nr. tidigare & få verifikation på årsmodell osv.
När man sedan får den reggad igen, då blir det väl som en -97 va ?
Borde väl inte bli en massa konstigheter med försäkringar osv, jämfört med om man köpte en "klar" cykel av samma årsmodell osv...
Tack på förhand / Richard, Köping
Hejsan.
Ska åka & kolla på en motorcykel som ej är reggad.(en -97:a)
Undrar om det är någon som har några tips vad man ska/bör göra för att underlätta proceduren.(om det nu går)
Detta har jag fått info om av han som säljer den.
Ram & motor finns det papper på (från polisen. Antar att den varit stulen tidigare, men ej kommit till rätta innan ägaren fick ersättning)
Så det ska juh verifiera att han jag köper den av äger sakerna.
Chassinr & motornr finns på cykeln.
Bullerprov är gjort på cykeln (i september) men ej någon reg. bes.(som tidigare ägare säger att man måste göra)
Är det någon som har kunskaper om hur jag ska gå till väga för att regga in den igen ?
Borde juh gå & spåra bakåt & se vad det var för reg. nr. tidigare & få verifikation på årsmodell osv.
När man sedan får den reggad igen, då blir det väl som en -97 va ?
Borde väl inte bli en massa konstigheter med försäkringar osv, jämfört med om man köpte en "klar" cykel av samma årsmodell osv...
Tack på förhand / Richard, Köping
Last edited: