Rekommenderad och bra mp3 spelare!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
EazyD skrev:
IRiver har dom bästa. Köp inte IPOD!

Happ, och varför de?

Om man läser på t.ex. www.s-c.com bland de som använder eller testat båda så verkar det hugget som stucked beroende på om man söker hdd spelare eller flash!

Skulle jag köpt hade jag köpt en iPod med >20gb

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har inte orkat läsa hela länken, men har ett tips.
creative jukebox 2 (eller 3)

+Har 100 skivor inlagda nu och har bara använt halva minnet (den e på 10GIG!)

+Snabb och smidigt menysystem
+ljus
+underbart ljud
+Väldigt bra batteritid!

-Storleken, men allvaligt 10GIG!!! (3:an har 20GIG.)

Denna e klockren! Hade 1:an innan i ett år. Bytte till 2:an efter det och den e helt underbar. Mycket bättre än 1:an
bästa pris 1758 kr

Kolla;
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/browse?search=creative

för flera creative mp3-spelare. dom e ruskigt bra

Last edited:

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Kolla efter uteffekt på spelarna, många billiga spelare har kassa stärkare med låg uteffekt som levererar ett, i mina öron, undermåligt ljud.
Över 7mW är att föredra...

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
d1ce skrev:
Happ, och varför de?

Om man läser på t.ex. www.s-c.com bland de som använder eller testat båda så verkar det hugget som stucked beroende på om man söker hdd spelare eller flash!

Skulle jag köpt hade jag köpt en iPod med >20gb

Jag har den senatse versionen av IPOD på 10GB.
Orginal hörlurarna var verkligen usla, helt fruktansvärt dåliga så jag la ut 300kr på ett par Koss The Plug som många rekommenderade, visst ljudet var bättre, men inte lika bra som det var i min tidigare IRiver på 128MB med orginal hörlurar. Ipoden har inte någon equalizer där du själv kan bestämma ljudet det hade IRivern. Det fanns en typ av ''equalizer'' där du tex kunde välja Dance, Rock, HipHop, Bass Booser, Bass Reducer osv och det är ur dåligt. Ipoden ger ingen bas även fast Koss The Plug ska ge den ultimata basen så finns den inte där. Ända sättet du kan få en Ipod att låta bra är att lägga ut minst 500kr på ett par bra hörlurar och det vill dom flesta inte behöva göra när dom köpt en MP3 för 3000kr (10GB).
Sen så är Ipodens ytor så känsliga så det inte är sant, jag var hur försiktig som helst med min, men ändå lyckades den bli repig.

Sen så är ut effekten så låg, när du drar på max volym så låder det inte så mycket som du hoppats på men det kan man lösa genom att ladda ner ett progam som Boostar dina låtar och gör att max volymen spränger dina öron och det är ju bra.

En dag i skolan så hängde sig min Ipod och jag var tvungen att vänta tills batteriet tog slut innan jag då kunde starta om den.

Därmot är IPODEN utan tvekan snyggaste Mp3en du kan köpa idag.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Klart att en mp3-spelare kräver bra hörlurar för att man ska få bra ljud.
Det e ju ingen cd-spelare direkt, och en bärbar cd kräver det oxå, till viss mån.

mp3 är inte = cd-kvalite

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
EazyD skrev:
Jag har den senatse versionen av IPOD på 10GB.
Orginal hörlurarna var verkligen usla, helt fruktansvärt dåliga så jag la ut 300kr på ett par Koss The Plug som många rekommenderade, .......QUOTE]

Men va fan räknar du med bas i the plug.. :lol
köp ett par Koss Porta pro eller Koss Sporta Pro (samma element,mycket bas) så låter det bättre,,, att man ens räknar med att lurarna som följer med är bra är ju helt :kocko :rofl
att sitta och redigera bas/diskant för att få bra ljud i lurarna betyder oftast att lurarna är kass. med

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
yonsson skrev:
Klart att en mp3-spelare kräver bra hörlurar för att man ska få bra ljud.
Det e ju ingen cd-spelare direkt, och en bärbar cd kräver det oxå, till viss mån.

mp3 är inte = cd-kvalite

hmm cd är digitalt ljud, mp3 är digitalt ljud, jag tvekar på att du hör skillnad på en mp3a i 192,256kbit och en cd.

sedan om du komprimerar låten till under 128kbit och neråt så visst hör du skillnad men det är inte mp3formatets fel!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Visst, det e inte stor skillnad om du lyssnar på stereo, men i bärbara grejer så måste man ju vara döv för att inte höra skillnaden.

mp3 kräver ju oftast mer av högtalarna-lurarna än en cd-spelare för att det ska vara bra ljud.

Edit: Själv har jag ett par sony dj-lurar för 1000 spänn till min mp3-spelare.
ljudet e underbart! Men med små (som man pluppar i öronen) lurarna (100:)så e basen under all kritik. Man måste ju tydligen förtydliga allt man skriver så man inte väcker någons besservisser-nerv.

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
yonsson skrev:
Visst, det e inte stor skillnad om du lyssnar på stereo, men i bärbara grejer så måste man ju vara döv för att inte höra skillnaden.

mp3 kräver ju oftast mer av högtalarna-lurarna än en cd-spelare för att det ska vara bra ljud.

menar du bärbar mp3 vs bärbar cd?. det finns ju billiga/dåliga mp3 spelare och cdspelare

hursomhelst vem vill anv en vanlig cdspelare..tänk dig att ta med 250 cdskivor när du kan ta med dig en mp3spelare :rofl

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
yonsson skrev:

Edit: Själv har jag ett par sony dj-lurar för 1000 spänn till min mp3-spelare.
ljudet e underbart! Men med små (som man pluppar i öronen) lurarna (100:)så e basen under all kritik. Man måste ju tydligen förtydliga allt man skriver så man inte väcker någons besservisser-nerv.
sorry :fyllisar

kolla på dessa som pluggar.. dom verkar schysta

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...