Rekommenderad och bra mp3 spelare!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Esquina skrev:
Nu är det snart jul och man vet ju såklart att man får pengar och annat skojj av tomten. Av några slantar tänkte ja köpa mig en mp3 spelare. Någon som har erfarenheter av någon speciell som är extra bra enligt er själva?

Har förövrigt kollat in denna lite extra, http://www.onoff.se/store/onoff/gru...25479?Opendocument&doc=BarbartljudMP3-spelare

PS. Jag vill ha en där det finns uppladdningsbara batterier, eller möjlighet till det iaf, anledningen är ju enkel, vem vill köpa nya hela tiden. DS.

Har testat många,finns bara ett alternativ, IPOD,
www.apple.com/ipod

skall du ha en och springa med så kan du ta en mindre 128-256mb mp3spelare,men skall du lyssna på musik så är det IPOD som gäller, dom nya kan man dessutom tanka över direkt från minneskort(typ camera) rakt in i IPOD:en,
tex bra om man har digitalkamera och är på semester

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
kosmic skrev:
Jens of Sweden - 256 MB, både snyggast och bäst!

köp den!
Jag köpte en 128 Mb förra vecka. Har inte testat någon annan men tycer att Jönsen är bra. Bra batterilivslängd, batterierna laddas direkt över USB, schysst ljud, radio och så är den väldigt liten. När man pluggar in den i en USB-port så fungerar den precis som en diskenhet. Det är bara att kopiera dit låtarna.

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Bingo skrev:
Jag köpte en 128 Mb förra vecka. Har inte testat någon annan men tycer att Jönsen är bra. Bra batterilivslängd, batterierna laddas direkt över USB, schysst ljud, radio och så är den väldigt liten. När man pluggar in den i en USB-port så fungerar den precis som en diskenhet. Det är bara att kopiera dit låtarna.

Om det är laddningsbart batteri inbyggt hur gör du för att ladda den om du åker på semester tex? Kan man sätta i ett vanligt batteri också?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
IO skrev:
Om det är laddningsbart batteri inbyggt hur gör du för att ladda den om du åker på semester tex? Kan man sätta i ett vanligt batteri också?
Jag tar med mig sub-notebooken. Den är ju alltid med. Annars får man väl gå in på något Internet-cafe och låna en USB-port. Eller nåt... Sätta i ett vanligt batteri tror jag inte går, så det är en bra poäng du har där.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
DwD skrev:
Har testat många,finns bara ett alternativ, IPOD,
www.apple.com/ipod

skall du ha en och springa med så kan du ta en mindre 128-256mb mp3spelare,men skall du lyssna på musik så är det IPOD som gäller, dom nya kan man dessutom tanka över direkt från minneskort(typ camera) rakt in i IPOD:en,
tex bra om man har digitalkamera och är på semester
Håller med!!

Dessutom är det bara att plugga in den hos nån polare om man vill ha en film, ett spel eller nått liknande :tummenupp

Kostar 2-3gånger vad en vanlig gör, men man slipper också byta om ett år :banana

Har en kompis som är mkt nöjd med sin....

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Bingo skrev:
Jag tar med mig sub-notebooken. Den är ju alltid med. Annars får man väl gå in på något Internet-cafe och låna en USB-port. Eller nåt... Sätta i ett vanligt batteri tror jag inte går, så det är en bra poäng du har där.
sen finns det reseladdare att köpa till för någon hundring

Jokela

Guest
Håller med om att Ipod är klart grym!

Köpte en 30GB:are på Ebay för runt 3000, snorbilligt om man jämför med svenska mått :tungan

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
för er som har problem med inbyggt batteri och inte vet vars ni skall ladda den...
det finns adaptrar där man sätter i batteri och sedan ansluter den till usb/firewire
porten på mp3spelare.

skall kolla efter länk senare

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Scalp skrev:
Innan man köper en iPod kan man kolla på följande:

http://www.ipodsdirtysecret.com/

frågan är hur sant det är,eller om det kanske bara gällde den första inofficiella versionen.

nu mer så har dom juh patchas osv så att dom har fått bättre batteri tid.
min ipod(1år) har inte krånglat och jag vet fler som har haft dom första 5gb som inte heller har krånglat.

tror att vääääääldigt många borde klaga vid det här laget om det vore så att batteriet bara tog slut.

men jag är sååå toknöjd med ipod:en så det hade fan varit värt det om batteriet bara hade hållt i 1.5 år

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
Esquina skrev:
Nu är det snart jul och man vet ju såklart att man får pengar och annat skojj av tomten. Av några slantar tänkte ja köpa mig en mp3 spelare. Någon som har erfarenheter av någon speciell som är extra bra enligt er själva?

Har förövrigt kollat in denna lite extra, http://www.onoff.se/store/onoff/gru...25479?Opendocument&doc=BarbartljudMP3-spelare

PS. Jag vill ha en där det finns uppladdningsbara batterier, eller möjlighet till det iaf, anledningen är ju enkel, vem vill köpa nya hela tiden. DS.

www.mp3spelare.se

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
DwD skrev:
frågan är hur sant det är,eller om det kanske bara gällde den första inofficiella versionen.

nu mer så har dom juh patchas osv så att dom har fått bättre batteri tid.
min ipod(1år) har inte krånglat och jag vet fler som har haft dom första 5gb som inte heller har krånglat.

tror att vääääääldigt många borde klaga vid det här laget om det vore så att batteriet bara tog slut.

men jag är sååå toknöjd med ipod:en så det hade fan varit värt det om batteriet bara hade hållt i 1.5 år

Tydligen dör batteriet efter ca 1,5 år om man använt den dagligen. Det går att stoppa i ett nytt batteri om man är lite pillrig.

Mest dålig stil av Apple att inte vilja kännas vid problemet.
Problemet sitter nog i dåliga batterier och har nog inte så mycket med uppdateringar av spelaren.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Batterier

Fördelen med Mouvon är ju att man kan ha både laddningsbart o vanligt batteri, är man ute o går så är det smidigt o bara byta om det tar slut.
Sen så finns det ju radio i nya Muovon plus att den är mycket mindre än dom flesta andra mp3 spelare!
Som på så många andra nyare mp3 spelare så går det ju att plocka över låtar direkt från datorn, bara o trycka i spelaren i usb:n.
Skulle jag köpa ny mp3 spelare så skulle jag satsa på nya Mouvon!
//D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
?

är inte säker på vad du menar men jag har för mig om att dom fungerar ungefär likadant!
Skicka gärna ett pm om du undrar nåt!
//D

Dez skrev:
Vilken har/menar du?

Den utan display http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=31069&t=1901&l=2&AvdID=1&CatID=47&GrpID=1&s=pl

eller den med? http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=39205&t=1901&l=2&AvdID=1&CatID=47&GrpID=1&s=pl

Ska också köpa en mp3 spelare och har hör att JOS är grymma, men denna creative ver ju faktist grymmt snygg :tomten

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag kan helt enkelt bara rekomendera JoS'en ( :D ).
Den är liten(!) smidig och enkel att använda med bara 4 kontroller. Voiceinspelning, radio, mp3'a och datalagring i samma hölje.

Jag har haft min 256'a i över 4 månader nu och använder den varje dag till och från jobbet. Oslagbar! Utan att jag gjort reklam för den så har 5 kompisar köpt likadana bara efter att ha sett och kännt på min spelare. Ingen av dom är missnöjda.

Köp!

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
Radop på MD spelare suger ut batteriet ganska bra har jag märkt.
Så frågan är om inte det gäller detsamma på MP3-spelare också?!

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag ska köpa en nu!

Mina krav är:

Minst 128mb
FM radio
Bra batteritid, minst 10 timmar.
+att den ska gå att använda som extern HD till datorn.
högst 1500:-

Några förslag?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...