Relation

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Livet är kort och det blir inte längre. Ni är båda vuxna, trots allt.
Njut av det som är bra, ignorera dysterkvistarna och bli inte blåst.

Det här med att leva är inte så allvarligt som folk tror.

:squid

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag läste 24 år yngre men det där var fan ännu värre.
Nu skulle det visserligen vara olagligt om jag träffade någon som var 32 år yngre än min, men även en brud som var 20 år yngre än mig skulle troligen gå mig på nerverna jävligt fort. Vi skulle vara i väldigt olika fas i livet, och inte ha samma livserfarenhet och mognad. Kul i bingen ett tag, ja, men så fort vi pratade med varandra skulle jag antagligen behöva ta till flaskan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu skulle det visserligen vara olagligt om jag träffade någon som var 32 år yngre än min, men även en brud som var 20 år yngre än mig skulle troligen gå mig på nerverna jävligt fort. Vi skulle vara i väldigt olika fas i livet, och inte ha samma livserfarenhet och mognad. Kul i bingen ett tag, ja, men så fort vi pratade med varandra skulle jag antagligen behöva ta till flaskan.
Låter som vilken relation som helst.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Vissa av era insikter har fått mig att rejält tänka över detta, allt är inte bara yta och skumpa i sänghalmen med en kvinnlig gudinna.....mer än så- mycket mer än så!!!
Tack för ert deltagande!!! Även tack till denna människa (om hon kunnat läsa vad jag skriver) för att gett även en halvsur gubbe lite glädje och tro på ett ljus i mörkret.
Ska ta ett mycket långt snack med henne senare....

//

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Många tjejer i Asien och liknande länder tar gärna en äldre västerlänning som pojkvän. Det dom i första hand tänker på är trygghet och ekonomi. Väldigt många yngre killar från hemlandet är lata och dricker mycket och spelar upp pengar.Blir tjejen med barn så sticker dom och lämnar henne. Sen är dom ofta otrogna.

Men blir du tillsammans med din tjej så räkna med att dom tar för givet att du ska ta hand om henne och hennes familj. Alla tror att västerlänningar är rika (gämfört med dom så är vi det).

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Många tjejer i Asien och liknande länder tar gärna en äldre västerlänning som pojkvän. Det dom i första hand tänker på är trygghet och ekonomi. Väldigt många yngre killar från hemlandet är lata och dricker mycket och spelar upp pengar.Blir tjejen med barn så sticker dom och lämnar henne. Sen är dom ofta otrogna.

Men blir du tillsammans med din tjej så räkna med att dom tar för givet att du ska ta hand om henne och hennes familj. Alla tror att västerlänningar är rika (gämfört med dom så är vi det).

Inte alla, min exfru förväntade sig inte att jag skulle hjälpa hennes familj. Hon förstod att desto mer man hjälper desto mindre gör dom själva. Det har jag många exempel på.

Hon har med sina egna pengar däremot hjälpt till någon enstaka gång när det verkligen behövts.

Hon har även gjort misstaget att låna ut pengar till sin syster med en bit mark som säkerhet. Hon fick alla papper på marken så egentligen kan marken inte säljas, men nu har systern sålt marken utan papper.

Systern är lärare och tjänar förhållandevis bra men har så mycket skulder att hon inte får behålla en krona av sin lön. Och det gäller alltså utan marklånet som hon inte behövt amortera på.

Systern gråter och kommer med ursäkter så dom har försonats ändå men jag skulle ha gått med pappren och avhyst köparen så skulle det troligen att slutat med finkan för systern.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bara 32 års skillnad... Dennis Quaid gifte sig med en tjej som är 39 år yngre och de verkar ha det bra. En polare har en fru som är 25 år yngre och det funkar fint. Ålder spelar allt mindre roll ju äldre man blir, det är bara det där med samtalsämnen och livssyn mm som behöver stämma. Så att det finns något mer än bara den fysiska attraktionen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som om det vore något negativt?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så länge du är säker på att det inte är fråga om någon blåsning så skulle jag nog säga att det är värt ett försök åtminstone. Det värsta som kan hända är ju att ni märker att det inte funkar och gör slut. Vad mer har du att förlora? Återigen, under förutsättning att du kan vara trygg med att du inte blir blåst. Men det låter ju hyfsat genuint, ni har träffats irl och det är inte bara någon mystisk onlinekontakt som ber dig skicka pengar, hon verkar inte visa några pengamotiv än så länge om hon nu bekostar resor etc själv bara för att kunna säga hejdå på flygplatsen... Vafan, du lever bara en gång och du blir inte yngre. Testa och se vart det leder :tummenupp

Men ja, du bör absolut sätta dig ner och prata igenom saken ordentligt med henne. Fråga vad hon har för framtidsplaner, vart hon tror och vill att ert förhållande ska leda, var tydlig med att du inte avser försörja henne och hennes familj ifall diskussionen skulle leda åt det hållet utan vill hon vara med dig då är det ni två och enbart därför att ni tycker om varandra. Kommer ni bara fram till ett upplägg som ni båda känner er bekväma med så är det väl bara att tuta och köra? :tummenupp Jag menar, hon är vuxen. Om hon vill vara tillsammans med en gubbe så är det väl upp till henne? :gnissla Skit i de som tycker åldersskillnaden är något att hänga upp sig på, de är antagligen bara avundsjuka :fakta

Och glöm för helvete inte att hålla oss uppdaterade, vi vill ju veta hur det går! :tummenupp

Last edited:

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Hemma igen, vi håller kontakten, hon tar väldigt ofta initiativ till kontakten, pratar stort o smått- iofs inget "djupt" men ändock......
Kört korta snuttar video ("för hon ville se mej")
Tja.....ingen aning om vart detta leder, men hon går på universitet fnv, har 2 år kvar (troligen inte värt ett skit i sverige- hennes utbildning...), är en mek ingenjörs utb hon går, vill arbeta senare inom prov/ test verksamhet.
Huvudet på skaft har jag märkt, små obetydliga detaljer lägger hon märke till och kommenterar- så inte bara yta och fasad....

Vi får se....bollen är rund....allt....ALLT kan hända både för henne och mig, men gillar hennes närvaro om än på distans!!?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hemma igen, vi håller kontakten, hon tar väldigt ofta initiativ till kontakten, pratar stort o smått- iofs inget "djupt" men ändock......
Tja.....ingen aning om vart detta leder, men hon går på universitet fnv, har 2 år kvar (troligen inte värt ett skit i sverige- hennes utbildning...), är en mek ingenjörs utb hon går, vill arbeta senare inom prov/ test verksamhet.
Huvudet på skaft har jag märkt, små obetydliga detaljer lägger hon märke till och kommenterar- så inte bara yta och fasad....

Vi får se....bollen är rund....allt....ALLT kan hända både för henne och mig, men gillar hennes närvaro om än på distans!!?

Har hon någon lillasyster?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det fina med mekanik är att det är typ samma överallt, så har hon lyckats ta examen för det borde hon kunna examinera av det i Sverige ganska fort med, om inte till och med bara gå någon översättningslinje för det.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år