När "the americano" knyter upp hängmattan på stranden följer mamma med son efter, placerar sig framför ögonen och börjar ta selfies.
Ensamstående mammor är iskalla på marknaden här och redan om dom inte är oskulder längre så har dom blivit mindre attraktiva bland lokala män.
Pengarna? Jo pengar var anledningen till att jag började skriva det här inlägget.
Igår hittade jag en tindertjej som jag åkte iväg för att träffa men redan på vägen dit till ett planerat matställe säger hon att vi kan väl ta med maten därifrån istället? Sedan i nästa mening föreslår hon att jag ska köpa 4 kycklingar och ta med till hennes familj som väntar på att träffa mig. Att träffa familjen har jag inga problem med men en tjej som redan från början tror jag ska föda hennes familj, nej där lär kraven komma på löpande band. 4 grillade kycklingar handlar väl iofs om 100-200kr med stor sannolikhet till ligga ifall man är lite cynisk. Eller så var jag bara en gratis måltid.
Men jag var ju redan framme så jag gick till restaurangen och åt, där satt familjens söta dotter i köket så efter lunchen åkte jag hem med hennes telefonnummer på fickan istället.
Tjejen jag träffade där före verkade genuint gilla mig och vi hade det ganska trevligt ett tag. Tills jag helt plötsligt får ett meddelande om att hon vill ha en tandställning. Det hör till saken att hon har så välordnade tänder att hon skulle kunna blåsa mig på pengarna och nästa år peka på sina tänder som nu blivit så fina. Hon var jävligt fin och genuin men nu vet jag inte om vi kommer ses mer. Jag tror hennes mor och syster hade en hel del med det önskemålet att göra för hon själv har knappt vågat tacka ja till mat tidigare.
Man måste uppenbarligen kyssa många grodor för att hitta en prinsessa. Att det handlar om att jag erbjuder ett bättre liv kan jag acceptera men jag vill inte bli sedd som en vandrande bankomat.