Relationsakuten. Tips och råd önskas!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Är väl ett helt vanligt uttryck som man säger utan att mena det. Däremot kanske det var lite osmakligt just här. Hur som helst så utvecklade jag ju det hela i min nästa post. Eller har du problem med den också?

inte kanske osmakligt...har du svårt för att ge efter eller är det stoltheten som spökar?

du skulle kunnat avsluta ditt senaste inlägg med näst sista meningen '...min nästa post'. och jag hade återfått viss respekt för dig. men det kliar så mycket i din kropp att du bara var tvungen att lägga till den där härliga 'har problem med den också'-meningen, eller hur?

eftersom det bara är jag som uttalat mig om ditt första inlägg (glöm bort att några andra tyckte det var ett dåligt inlägg) så måste jag ju ha 'problem' med den. lysande, sherlock holmes. ställ upp i vad som helst vettja,; du har min röst.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Been there...

-Finns det hopp för en sådan här person?

Kanske, men inte om hon inte fattar det själv och tar steg för att göra sig kvitt beteendet.

-Var vänder man sig för att söka hjälp åt henne?

Lyxfällan? Kronofogden kanske har pejling på Shopoholics Anonymous.

-Går det att reparera ett förhållande där man totalt tappat tilliten för den andre parten?

jag hade inte gjort det men det kan bara du svara på. Uppförsbacke är det ju.

-Hur skulle ni ha gjort?

Count my losses and move on. Jag var med om något liknande men MYCKET mindre malignt. Jag kan fortfarande minnas klart hur skönt det var att dumpa exets skit på vederbörandes tröskel med ett kort och bestämt "ring inte mig mer". Det var rent katargiskt. Fan obeskrivligt, som att kunna andas igen efter att nästan ha drunknat. Sen tinade hjärnan långsamt ur sin istid och glädjen kom sakta tillbaka till mig.

-Givit henne ÄNNU en chans till, och gemensamt sökt hjälp och stöttat henne genom den svåra tid hon har framför sig?

Kom ihåg, hon ÄR INTE ditt ansvar och det finns INGET du kan göra för henne innan hon inser att hon måste hjälpa sig själv.

OM du gör det måste du som sagt styra upp så att hon inte kan få tassarna på din deg, med metoderna som redan nämnts. Och begära att hon betalar sin del av era gemensamma utgifter (däremot om DU har insisterat på att lyxa på gemensamma utgifter som bil/boende/gemensamma prylar/resor eftersom du tjänar bra kan du få acceptera att hon bidrar med en mindre, men skälig, del eftersom hon tjänar mindre. dvs om DU trugar på sproillans Merca får du betala större delen av kalaset.)

-Avslutat förhållandet omgående?

Efter allt det? Jag hade gjort det. Och kanske om jag hade ork över sett till så hon får den hjälp hon behöver av en tredje, proffesionell part.

Antagligen måste du få en paus så att DU själv fattar att det INTE är okej som hon behandlar/har behandlat dig. Om inte DU förstår det och vägrar finna dig i det KOMMER det trilla in i samma gamla spår IGEN, som det ju gjorde efter att ni återförenades nu flera år efter första gången. Vissa människor är som blodhundar med sånt där, de kan fan känna doften av osäkerhet på mils avstånd och har inte kapacitet att motstå chansen att hugga till och utnyttja det.

Nu kan jag ju ha dragit helt fel slutsatser, men av vad du skriver (typ att hennes arbetsmoral inte motsvarar vad hon säger, att hon vill bidra med sin del) låter det som typen. Och att hon har blåst och bedragit dig gång på gång på gång....

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
inte kanske osmakligt...har du svårt för att ge efter eller är det stoltheten som spökar?

du skulle kunnat avsluta ditt senaste inlägg med näst sista meningen '...min nästa post'. och jag hade återfått viss respekt för dig. men det kliar så mycket i din kropp att du bara var tvungen att lägga till den där härliga 'har problem med den också'-meningen, eller hur?

eftersom det bara är jag som uttalat mig om ditt första inlägg (glöm bort att några andra tyckte det var ett dåligt inlägg) så måste jag ju ha 'problem' med den. lysande, sherlock holmes. ställ upp i vad som helst vettja,; du har min röst.

Men vad i helvete är ditt problem? Du citerade ju mitt andra inlägg så då avslutade jag med en fråga om du har problem med det också? Tydligen så har du något slags problem med mina poster så du kan ju ta upp det i "idag blev jag förbannad tråden" istället för att bete dig som en fitta här och spamma sönder tråden. Vems kropp är det som det kliar i egentligen?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Men vad i helvete är ditt problem? Du citerade ju mitt andra inlägg så då avslutade jag med en fråga om du har problem med det också? Tydligen så har du något slags problem med mina poster så du kan ju ta upp det i "idag blev jag förbannad tråden" istället för att bete dig som en fitta här och spamma sönder tråden. Vems kropp är det som det kliar i egentligen?

det är uppenbart att du inte förstår dina egna inlägg. läs gärna om dem.

och citerar jag dina inlägg, så har jag alltså 'problem'? du skriver ju själv att det (kanske) var osmakligt det du skrev i den här tråden.

jag fitta? kanske det. mår du bättre utav det, så varför inte. det kan jag bjuda på. du skriver dock fortfarande osammanhängande inlägg som du själv inte förstår.

sportbike

Guest
Man skulle inte kunna tänka sig att visa trådskaparen lite respekt,och kanske kriga via pm istället?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
det är uppenbart att du inte förstår dina egna inlägg. läs gärna om dem.

och citerar jag dina inlägg, så har jag alltså 'problem'? du skriver ju själv att det (kanske) var osmakligt det du skrev i den här tråden.

jag fitta? kanske det. mår du bättre utav det, så varför inte. det kan jag bjuda på. du skriver dock fortfarande osammanhängande inlägg som du själv inte förstår.

Alltså förstår du inte vad jag menar med problem eller? Jag menar inte problem som i lässvårigheter eller någon jävla mattegåta. Jag menar att du skulle ha något emot det jag skrev. Jag frågade det eftersom att du citerade min längre och mer genomtänkta text.

Ifall inte det här är fallet så får du gärna pma mig och förklara för mig vad det är jag skriver i mina osammanhängande inlägg. Nu tycker jag åter igen att vi återgår till tråden.

Någon moderator kan väl ta bort allt förutom mitt längre inlägg antar jag.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag är helt inne på att ge henne en chans att visa att hon kan, -och vill, förändras.

Jag är också villig att hjälpa och stötta henne under tiden.

Vad jag däremot INTE vill är att allt ska "bli som vanligt" och falla tillbaka i samma gamla hjulspår igen.

Hon måste inse att jag menar allvar, och att handling medför konsekvens, och att det krävs en motprestation av henne för att få komma tillbaka in i trygga värmen igen.

1: Polisanmälan. -Gjort.

2: Ta ut skilsmässa. -Beställer handlingarna från tingsrätten imorgon.

3: Kontakta någon form av hjälp. -Ringer runt imorgon och tar reda på vart hon ska vända sig.

4: Hjälper henne att hitta en vettig lägenhet, vilket dock kan bli svårt iom. hennes skulder hos Kronofogden och betalningsanmärkningar.

5: Ger henne det stöd hon behöver om hon är villig att ta emot det.

Jag tror stenhårt på att om jag inte lyfter ut henne nu så har jag gjort henne en björntjänst.

Hon kommer då att få signaler att det är ett helt ok beteende, och att man alltid får stanna kvar, bara man fjäskar lite.

Nej... Jag släpper henne nu. Sedan, EFTER att hon visat att hon kan ta vara på sig själv så kan vi diskutera en eventuell återförening.

är din hona helt handlingsförlamad förutom när det kommer till att sno dina pengar och slänga räkningar. det känns som om att hon inte har ngn större vilja att lösa sina problem, borde inte HON:

1. Kontakta någon och få ngn form av hjälp?
2. hitta en lägenhet?

du verkar lösa allting åt henne, låt henne visa att hon har en egen vilja att lösa sina problem, det känns som om att du är hennes pappa:gnissla

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Skulle ni råda en kvinna att gå tillbaks till en man som dricker och slår henne ifall kvinnan ändå är kär i honom? Han är ju uppenbarligen kär i en kvinna som inte finns längre. Det som finns är någon som försöker förstöra hans liv så gott det går.

Nu är jag väldigt rak och det kanske låter illa men det är då exakt vad jag tycker.

Jag måste säga att just dom raderna var otroligt välformulerade och faktiskt manade mig till eftertanke.

Ett väldigt bra exempel faktiskt. Det är faktiskt så jag känner. Och det övertygar mig än mer om att en total separation är det första steget.

Därefter måste det bli det upp till henne att ta tag i sitt liv.

är din hona helt handlingsförlamad förutom när det kommer till att sno dina pengar och slänga räkningar. det känns som om att hon inte har ngn större vilja att lösa sina problem, borde inte HON:

1. Kontakta någon och få ngn form av hjälp?
2. hitta en lägenhet?

du verkar lösa allting åt henne, låt henne visa att hon har en egen vilja att lösa sina problem, det känns som om att du är hennes pappa:gnissla

Lite så är det. Hon verkar totalt ha resignerat och givit upp.

Jag har sagt åt henne att söka den hjälp samhället har att erbjuda, men jag vet inte om hon gjort det.

Hon ska titta på lägenheter idag. :tummenupp

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag måste säga att just dom raderna var otroligt välformulerade och faktiskt manade mig till eftertanke.

Ett väldigt bra exempel faktiskt. Det är faktiskt så jag känner. Och det övertygar mig än mer om att en total separation är det första steget.

Jag har sagt åt henne att söka den hjälp samhället har att erbjuda, men jag vet inte om hon gjort det.

se till att lägga energi på det som är viktigt nämligen din SON, självklart skall du stötta din fru, men visar hon ingen egen vilja så är det inte mkt du kan göra åt det tyvärr. lycka till, vi kanske hörs och syns på ngn bana i framtiden:)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Ibland behöver en människa en smäll i ansiktet för att vakna upp ur sin dimma. Menar inte ordagrannt utan mer att om du släpper henne och hon verkligen får se hur stor skada hon gjort och att hon verkligen levt skyddat tack vare dig så kanske hon inser och verkligen försöker hitta hjälp eller åtminstånde be dig att hjälpa henne att få proffesionell hjälp.
Men du måste verkligen låta henne vara då, bryta all kontakt! Nu vet hon att du finns där om det skulle skita sig, står hon helt själv i alla fall ett tag så kanske hon inser?

Förstår att det är svårt att bara skita i en människa man levt så intimt med, men hon kommer aldrig förstå om du hela tiden hjälper henne.
Sen när hon har fått stå på egna ben ett bra tag, då kan du ta kontakt med hon igen.

Än en gång, lycka till.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Enligt henne är jag en riktig drömkille, (-Tänk på det ni tjejer, håll er framme om jag blir singel nu! :tungan), och hon gör just nu allt för att få behålla mig.

Galna ex vill ingen normalt funtade tjej få efter sig. Tala tyst om henne tills en eventuell ny flickvän hunnit bli riktigt kär ;)

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Galna ex vill ingen normalt funtade tjej få efter sig. Tala tyst om henne tills en eventuell ny flickvän hunnit bli riktigt kär ;)

Tack för tipset. :)
Igår var hon i alla fall och tittade på en lägenhet. Hon får kontraktet vilken dag som helst nu.
Så i månadsskiftet är hon ute. :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tack för tipset. :)
Igår var hon i alla fall och tittade på en lägenhet. Hon får kontraktet vilken dag som helst nu.
Så i månadsskiftet är hon ute. :tummenupp

Grattis, nu är det bara o vänta och se hur det löser sig och om hon kanske tar tag i sitt liv nu. Tänk dock på att inte vara som en pappa åt henne nu, hon måste lyckas ta sig ur detta utan att ha någon som hela tiden vaktar henne.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Grattis, nu är det bara o vänta och se hur det löser sig och om hon kanske tar tag i sitt liv nu. Tänk dock på att inte vara som en pappa åt henne nu, hon måste lyckas ta sig ur detta utan att ha någon som hela tiden vaktar henne.

Tack. :)

Det verkar faktiskt som om hon har en ljus framtid.

Hon har enligt vad hon säger fått lägenheten, och i höst ska hon plugga vidare till en specialkompetens inom sitt yrkesområde som hon verkligen brinner för.

Jag hoppas verkligen att hon tar tag i sitt liv nu, för just nu har hon alla chanser i världen att ordna för sig så hon får det bra i framtiden.

Vad mig själv anbelangar så har jag beställt pappren för ansökan om skilsmässa idag.

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar

Hon har enligt vad hon säger fått lägenheten, och i höst ska hon plugga vidare till en specialkompetens inom sitt yrkesområde som hon verkligen brinner för.

Jag hoppas verkligen att hon tar tag i sitt liv nu, för just nu har hon alla chanser i världen att ordna för sig så hon får det bra i framtiden.

Vad mig själv anbelangar så har jag beställt pappren för ansökan om skilsmässa idag.

Kanon om det går åt rätt håll. Men har du fått iväg på undersökning så det inte ligger mer bakom beteendet?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Håller tummarna att det löser sig för er bägge. :)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Usch gubben :krama

Det var inte kul :(

Jag skall inte skriva ngn uppsats utan bara säga att jag inte tycker att du skall behöva ta på dig att repa relationen. Ni står för nära varandra för att du skall kunna göra det. Hon måste samtycka till att få vård för sitt beteende och sedan fullfölja det innan det kan bli tal om något förhållande..tycker jag!

Hoppas verkligen du orkar med detta för det påverkar ju ditt liv även om DU väljer att strunta i henne iom att hon är din sons mamma (om jag inte massuppfittade helt).

Man kan lätt bränna ut sig på andras problem pga ansvarskänslor...men man måste påminna sig själv att fråga om det är besvarat/befogat/nödvändigt!

Hojta om du behöver ett bollplank!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...