Release fest!!! Ghostrider, goes wild

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Maria skrev:
Allvarligt talat!!

1. Kör man som en idiot får man ta ansvar för det.
2.Gr är inte ensam om att bedriva denna verksamhet.
3.Det man kan säga om honom är att han är en betydligt skickligare förare än de flesta på detta forumet.
3. Så bara för att han väljer att köra som en galning och filma det. Så betyder inte det att alla andra måste göra lika dant.
4. På vilket sätt förstör han för dig?!
5. Vill du ligga i dina lagliga 90 på 90 väg så gör det. Men vill du blåsa 190+ på 70 väg så är detta upp till dig själv och inget man kan skylla Gr för.
6.Och väljer man att ligga 190+ så får man ta konsekvensen av att själv en dag råka ut för en olycka eller skada någon annan.
7. Det är väl ändå inte Gr som håller i gasen när du kör.
8. Att polisen börjar bli hårdare beror knappast på en person, utan på många flera olika faktorer.
9. Skapar man hojar som väger under 200k med 150 eller mer kusar i så är det frestande att dra på.

10.Men ser fram emot ett stort kramkalas ikväll, inga sura miner här. :hej

//Maria

Dav´z,
jag är Jesper Christensen, och jag är nick´ed "Den Galne Dansken i Sverige, "The Mad Dane i USA" & "Der Verrückte Dane i Tyskland" av andra som kör sporthoj.
Jag har delat dina åsikter in i punkter - och här är mine åikter till dine åsikter..

1. Ja. Men, tyvärr kommer andra ofta att åka illa utt om Du klantrar te dig.
2. Nej tyvärr - han har andra mä i sitt team - som också ska ha erektion och revenue-sharing av profit from sales..
3. GR är vällkommen till at träna Broms & Kurvteknik mä SMC på Ring Rörken - även om han är så mycket bättra på MC än oss andra här på Sporthoj. Jag vågar näten att garantera att SMC kan see till att Ghost Rider också ka köra mä svart anonymt visir - och arrangörene ska inte tala om hans riktiga namn.
4. GR förstör för mig på så sät att han får en bra del av samhället, inkl. politiker, regering, polis, vägvärk och min tjej, till att tyckta att vi som kör MC är respektlösa idioter som risker bl. a "min tjejs barns liv" etc., etc... Om man inte fatter va det är som f. ex. SMC jobbar mä - då rekomderar jag att man istället börjer flyga rysk rumraket.
5. Tak.
6. Ja - och samhället betaler og domm andre i försäkringsbolaget. Men om MC klanter kör mine barn över då - jävlar... Jag ka t. ex. rekommendera speed tripzz på flere bra sträkningar: Gelleråsen, Sviesta, Knutstorp, etc....
7. Nix, det är endast mina kompisar som får köre min MC
8. Ja, t. ex.; kommercielle interessen - intägter, andra ungdommer tror att det är sånt att hojsamhäller vill är / ska bli, publik stöd av folk som drar te Guru-parties, etc..
9. Min bil har 354 Hk, och jag får endast köra 110 i Sverige, ibland kör jag 280 i Tyskland. På Systembolaget köber jag stärksprit - og det drikker jag - men, jag kör inte bil eller MC när jag har druckit. Det finns vissa moral-kodex.

GR är över mitt moral kodex. Jag kommer inte att stödja dette kommercielle cirkus - som tyvär är mä MCs - endast för att MCs är farligst...

Tack för invitationen te fest - jag gör en Ugluk :bow

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du må vara en Danskdjävul, skiten ur kalksten, men du är en sund sådan! :bow

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
No1 skrev:
Tycker det är helt rätt att klaga på ngt som är dåligt eller utförts på ett mindre bra sätt...

Dock så tycker jag att det är fel att dra paraleller mellan olika saker, och för andra så skulle kritiken tas emot på ett mycket bättre sätt om den som är missnöjd personligen skrev ett email eller PM istället för att föra ut det i ett forum...

No1...

Ps!
Ugluk, efter att fått höra hur DU framför ditt fordon så tror jag att du är en av dem sista som skall klaga på andra i trafiken... :rolleyes: Ds!

men kritiken som skrevs iaf av mig var en liten instickare bara i förbi farten alltså en allmän påpekan ang. tillställningen.
så det var ingen kritik någon hade blivit klok på i ett pm / email.

parallell mellan gr2-dagen och gr2-festen /releasepartyt
däremot kan jag skriva en heldel info om den om vad som kan förbättras till nästa år. men det gissar jag att du redan har fått ideér om.
därför känns det inte speciellt motiverande att göra det.

som jag sa, inget illa menat från min sida. :rock
:rolleyes:

/z

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Galne Dansken skrev:
Dav´z,

1. Ja. Men, tyvärr kommer andra ofta att åka illa utt om Du klantrar te dig.
2. Nej tyvärr - han har andra mä i sitt team - som också ska ha erektion och revenue-sharing av profit from sales..
3. GR är vällkommen till at träna Broms & Kurvteknik mä SMC på Ring Rörken - även om han är så mycket bättra på MC än oss andra här på Sporthoj. Jag vågar näten att garantera att SMC kan see till att Ghost Rider också ka köra mä svart anonymt visir - och arrangörene ska inte tala om hans riktiga namn.
4. GR förstör för mig på så sät att han får en bra del av samhället, inkl. politiker, regering, polis, vägvärk och min tjej, till att tyckta att vi som kör MC är respektlösa idioter som risker bl. a "min tjejs barns liv" etc., etc... Om man inte fatter va det är som f. ex. SMC jobbar mä - då rekomderar jag att man istället börjer flyga rysk rumraket.
5. Tak.
6. Ja - och samhället betaler og domm andre i försäkringsbolaget. Men om MC klanter kör mine barn över då - jävlar... Jag ka t. ex. rekommendera speed tripzz på flere bra sträkningar: Gelleråsen, Sviesta, Knutstorp, etc....
7. Nix, det är endast mina kompisar som får köre min MC
8. Ja, t. ex.; kommercielle interessen - intägter, andra ungdommer tror att det är sånt att hojsamhäller vill är / ska bli, publik stöd av folk som drar te Guru-parties, etc..
9. Min bil har 354 Hk, och jag får endast köra 110 i Sverige, ibland kör jag 280 i Tyskland. På Systembolaget köber jag stärksprit - og det drikker jag - men, jag kör inte bil eller MC när jag har druckit. Det finns vissa moral-kodex.

GR är över mitt moral kodex. Jag kommer inte att stödja dette kommercielle cirkus - som tyvär är mä MCs - endast för att MCs är farligst...

Tack för invitationen te fest - jag gör en Ugluk :bow

En sundare galning än Dansken får man leta efter! :fakta Även jag gör en Ugluk :bow

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Efter filmvisningen så kommer vi att fortsätta partyt till dess att restaurang chefen slänger ut oss!!!

Hmmm då blir man ju inte långvarig :öl :p :notme

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
Helt rätt Jos!! Se nu till att kunna komma ifrån!!

Vi är nu sex trevliga glada festsugna Uppsalabor som kommer ta oss till Stockholm den 15.

Vilka flera skall med och träffa andra hoj intresserade från hela landet? Och självklart festa hela natten lång!!

//Maria

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
No1 skrev:
Det skall vi nog bli två om!!!!! :tummenupp

No1...

Visst...

Bär du mig så bär jag dig...

Förresten... Herr No1
Det däringa priset på lotteriet som du höll för ett par år sen..
Med Gixxern som första pris
Vann ju åttonde pris...
Hämtade aldrig ut det PGA vurpor och lite annat...

Har det brunnit inne eller kan man få en kurs i bakhjuls åka?

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
No1 skrev:
Vissa försöker åtminstonde att skapa något roligt för andra i stället för att bara sitta som DU och gnälla som en liten barn unge som tappat sitt sista tuggummi, men kan hålla med om att det kunde gått smidigare på GR dagen...

No1...

Hallå där!

Har fortfarande inte fått däck som du lovade Gr:1 på Lunda.

Vann ju ett litet pris på stunt då liksom. 270 på inlines om du minns.... :rock

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
Biljetter kommer till helgen.

Vill du/ni gå så säg till mig senast fredag.

Mvh Maria

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
vilka är det nu som bokat in sig härifrån då?

/z

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag kan. Finns det biljetter kvar?

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
Självklart fixar vi en biljett till dig också!!
Kul att du kan komma ifrån. Vi är nu tio från Uppsala som kommer.

Det blir ju självklart jag, har även fått med mig min bror och hans kompis (inga sporthojare) men trevliga människor ändå.

Hoppas få biljetter till lördag. Får jag det kan jag ta med dessa den 8/10 då det är pub kväll igen.

/M

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
moroder skrev:
Ja är på din sida gr..

Ja de finns många trådar om GR. Å alla har sina syn punkter angående hans körning. Men dubbelmoral brukar funka :D

En 21-åring som tror han är gr. :crash

:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...