Renovera fjädring var?

MC Doktorn

Guest
Söker efter någon som och kan fjädring och har bra referenser.
Hojen är som sagt var en yzfr1 04 för banåkning.
 
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
Fjädrings Renovering

KUMLINS MOTOR (RACE TECH SUSPENSION BY KUMLIN)

RENOVERAR OCH BYGGER OM FJÄDRING EFTER ÖNSKEMÅL

TELE: 0224-86012 mob: 070-5551822
 

MC Doktorn

Guest
Kumlins Motor säljer K tech men verkar ha begränsad erfarenhet av gathojar och RR har eg ingen erfarenhet av R-1.

ÖhlinsJocke svarar ej.


Som sagt jag har haft kontakt med olika fjädrings experter men de flesta har erfarenhet av MX / Enduro vilket inte gynnar mig direkt.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
pw racing cosult verkar bra... skickat in min fram å bakdämpare dit. 17 års erfarenhet hos öhlins och verkar kunna svara oavsett fråga man ställer. Jaghar inte fått tillbaka mina grejer än men han verkar mycket seriös på mail å telefon
 

MC Doktorn

Guest
Esp1tech i nårrje

Erfaring?

pw racing cosult verkar bra... skickat in min fram å bakdämpare dit. 17 års erfarenhet hos öhlins och verkar kunna svara oavsett fråga man ställer. Jaghar inte fått tillbaka mina grejer än men han verkar mycket seriös på mail å telefon

Ligger var?, känns bekvämt med max en timmes avstånd kunna åka dit och tjafsa om det behövs.
Mina erfarenheter av företaget springzz säger mig det, dom har nu iof rykt upp sig men ....

Tack :)
 
Last edited:
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
Race tech fjädrar m.m säljer kumlins ..........Springzz säljer k tech fjädrar som så många kikar på sporthoj rätt ska vara rätt :)
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Racetech verkar renovera och optimera orginal fjädringen och har en mer strukturerad sida.
http://www.racetech.com/

Än K tech http://www.k-tech.uk.com/roadrace.php



http://www.pwracingconsult.se/

ligger i enköping
vet ej alls hur bra referenser han har men han har skruvat öhlins i många år och har lyckats svara på ett bra avancerat sätt på att frågor jag har haft. och om jag önskar nåt han tycker är fel säger han emot och förklarar varfrö han skulle göra på ett annat sätt istället. Sånt gillar jag istället för firmor som bara nickar å håller med för å tjäna pengar.

dock har jag inte fått tillbaka mina grejer. blir inget märkvärdigt kitt. bara renoverad framgaffel med öhlins kolvkitt och schims, samt de vanliga med borrtagna ändstopp etc.

bak blir bara en hårdare fjäder tills vidare. är för dålig åkare för å ställa in en öhlinares alla inställningar haha:D
 
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
Hello
FÖR DOM SOM INTE VET NÅ OM RACE TECH / KUMLINS MOTOR LÄS HÄR UNDER.

RACE TECH är ett konsept som du moddar dina org gaffel / dämpare med olika kitt/fjädrar från RACE TECH så du kan bygga för bana eller gata eller efter önskemål .....har man inte jobbat med RACE TECH så ser de ut som man ska välja en settning som står i manualen men jobbar man dagligen med att bygga med deras komponenter m.m .......å många timmars provkörning med olika åkare från hela norden innom roadracing ,motard ,cross ,enduro ,street-cycklar custom-hojar .Jag jobbar åt kumlins motor å bygger fjädring renoverar m.m dagligen själv kör jag en gata,bana,motard,cross,m.m för att ha koll på hur jag ska bygga å vad folk snackar om . Vi är även ÖHLINS SERVICE-CENTER =servar säljer deras grejor vi jobbar med alla märken på fjädringar till skoter mc quad mtb m.m vi jobbar med de flesta fjädrar å tillbehörs märken på marknaden för att vi ska kunna göra ett bra jobb och så billigt som möjligt

Vi har många pall platser I NORDEN/SM titlar i alla möjliga klasser inom mc sporten nu vet ni lite om vårat arbete .

KUMLINS MOTOR 0224-86012 öppet 8-16 teletid 8-16 Lunch 12-13

mvh Mattias
 

MC Doktorn

Guest
Hello
FÖR DOM SOM INTE VET NÅ OM RACE TECH / KUMLINS MOTOR LÄS HÄR UNDER.

RACE TECH är ett konsept som du moddar dina org gaffel / dämpare med olika kitt/fjädrar från RACE TECH så du kan bygga för bana eller gata eller efter önskemål .....har man inte jobbat med RACE TECH så ser de ut som man ska välja en settning som står i manualen men jobbar man dagligen med att bygga med deras komponenter m.m .......å många timmars provkörning med olika åkare från hela norden innom roadracing ,motard ,cross ,enduro ,street-cycklar custom-hojar .Jag jobbar åt kumlins motor å bygger fjädring renoverar m.m dagligen själv kör jag en gata,bana,motard,cross,m.m för att ha koll på hur jag ska bygga å vad folk snackar om . Vi är även ÖHLINS SERVICE-CENTER =servar säljer deras grejor vi jobbar med alla märken på fjädringar till skoter mc quad mtb m.m vi jobbar med de flesta fjädrar å tillbehörs märken på marknaden för att vi ska kunna göra ett bra jobb och så billigt som möjligt

Vi har många pall platser I NORDEN/SM titlar i alla möjliga klasser inom mc sporten nu vet ni lite om vårat arbete .

KUMLINS MOTOR 0224-86012 öppet 8-16 teletid 8-16 Lunch 12-13

mvh Mattias

Hejsan
Jag har skickat en fråga per mail enl kumlins önskemål med vikt och ändamål med körningen.
Sedan en vecka har jag inte fått något svar, vilket kanske man skulle kunna förvänta sig.

Problemet som jag ser det är att alla kan sälja produkter men få har erfarenhet och support när det gäller tex en R1 04 för bankörning.
Kanske inte så konstigt då rr sporten är liten och därav erfarenheten begränsad.

Enduronissarna erhåller hur mycket kunskap och erfarenhet som helst med en sport där flera svenskar ligger i världsklass och många som utövar sporten.

Jag håller tråden uppdaterad hurdet går med servicen, en sk indirekt konsument upplysning.:)¨

Mvh Martin
 
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
OKEJ

Frågade Kumlin i morse om han svarat på ett mail om en r1 -04 han hade gjort de om frågan var r1 -04 med två förare ??. Kan ha tagit några dar innan svar tyvärr för att han skruva i hopp över armen efter en cross olycka å vart på sjukan en hel del ....

mvh Mattias kumlins motor
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jocke har "telefontid" någon timme varje eftermiddag pga alltför många samtal.

Jag har försökt att nå honom sedan LÄNGE utan resultat. Inte ens när jag har pratat in på hans telefonsvarare så har han hört av sig. Det resulterade i att jag fick köra utan styrdämpare, vilket iof gick bra, men det är mer saker som ska tas itu med...
 

sandstream

Guest
Jag har försökt att nå honom sedan LÄNGE utan resultat. Inte ens när jag har pratat in på hans telefonsvarare så har han hört av sig. Det resulterade i att jag fick köra utan styrdämpare, vilket iof gick bra, men det är mer saker som ska tas itu med...
Det var Jocke själv som sa att han körde med telefontid på eftermiddagen när jag träffade honom för ca 2 månader sedan. Hoppas det löser sig.
 
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Västerås
Hoj
HD night rod special -09 ,En Chopper, Bandit 1200,KXF 450 -09, YZF R1
kolla firmans mail nu ditt mail kommer tillbaka kumlin har skickat de flera gånger får tillbaka kanske fel på adressen ??

här är mailet som inte kom fram


Har kollat vad vi har på hyllan vi rekommenderar
FMGV S 2040 = 1600
FRGV S 02 = 1600
SMGV S4004 = 2000
alla priser är + m vi har vinter rea på samtliga delar med 15 %
montering tillkommer med 1400 + m fram o bak 10% på arb vi bjuder på p-boxar
mvh
Bengt/Mattias

www.factoryconnetion.org www.kumlinsmotor.com
www.racetech.com
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top