Renovera medans du kör. Funkar det?

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Jag har beställt ett renoverings kit från RVS till min hoj som gått 6500 mil.
Tänkte att jag bara måste pröva. Är jag dum, lättlurad :kocko eller är det någon annan som prövat?
Ska bli spännande och se om det blir någon skillnad.

Här är länken till firman.
http://www.rvs.se/
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
RVS Technology® Treatment skyddar effektivt mot förslitning och återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick.

Its magic :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Säkert ett teflonbaserat medel, teflon sänker friktionen men lagar inte slitna delar.
 

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Återkom gärna med resultat efter utvärderingen.Nyfiken som fan..:)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ny hoj!

Du får ju en ny hoj :hihi
Nä det ska bli spännade med utvärdering.
Tidigare varit endel trådar om Slick 50,har väl liknande effekt sägs det men om det sedan funkar,ingen anning.
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
GSXR1100R skrev:
Säkert ett teflonbaserat medel, teflon sänker friktionen men lagar inte slitna delar.

Läser man den tekniska beskrivningen så ser man att det INTE handlar om ett teflonbaserat medel utan om att värmeenergin i friktionspunkter gör att fria magnesiumjoner tar plats på metallens yta och bildar vad man kallar ett metallkeramiskt skikt som bygger igen ojämnheter i ytan och på så sätt minskar friktionen.
Måste säga att trots att jag är mycket skeptisk till sådana här produkter så har det här företaget lyckats göra en trovärdig beskrivning av sin produkt. Om det sen fungerar kan väl bara ett test avgöra.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dea skrev:
Läser man den tekniska beskrivningen så ser man att det INTE handlar om ett teflonbaserat medel utan om att värmeenergin i friktionspunkter gör att fria magnesiumjoner tar plats på metallens yta och bildar vad man kallar ett metallkeramiskt skikt som bygger igen ojämnheter i ytan och på så sätt minskar friktionen.
Måste säga att trots att jag är mycket skeptisk till sådana här produkter så har det här företaget lyckats göra en trovärdig beskrivning av sin produkt. Om det sen fungerar kan väl bara ett test avgöra.
Låter som ett mirakelmedel :rolleyes:
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Det intressanta är att produkterna har testats av tidningar man känner igen+ att det står med privatpersoners adresser vilka man kan ta kontakt med.
I beskrivningen över hur produkten fungerar så ser jag ingen orsak varför det ej skulle fungera. Jag är novis inom åmrådet metallurgi får tillägas.
Jag får återkomma om resultatet.
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
GSXR1100R skrev:
Låter som ett mirakelmedel :rolleyes:

Tja, det har hur som helst inget med teflon att göra så det kan vara dumt att dra det över samma kam. Men visst, uppbyggnaden av nytt material mäts i nm så drev utan kuggar lär inte få kuggarna tillbaka.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dea skrev:
Tja, det har hur som helst inget med teflon att göra så det kan vara dumt att dra det över samma kam. Men visst, uppbyggnaden av nytt material mäts i nm så drev utan kuggar lär inte få kuggarna tillbaka.
Precis
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Anton_Ljunghusen skrev:
RVS Technology® Treatment skyddar effektivt mot förslitning och återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick.

Its magic :D

Intressant, om jag alltså har mekaniskt slitit ut en motordel från tex. 50.5mm till 50.0mm och sedan kör behandligen så återfår den mekaniskt rörliga delen måttet 50.5mm ??

Dom skriver just att återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick

Är det inte att idiotförklara sig själv ?
 

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Ort
HALMSTAD
Hoj
Ducati
Ha ha, vilken dynga ”återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick” vem går på det? Hörde om en kille som renoverade sin växellåda innan försäljning (bil) genom att blanda i sågspån i oljan, gick tydligen tyst och fint :rolleyes: Här förfinas denna metod genom att man gömmer sig bakom tekniska uttryck och märkliga ”kund erfarenheter”:

”Så sliten att drivaxlarna roterade som cykel pedaler. Efter behandlingen var axlarna fasta och inga missljud eller vibrationer fanns kvar”, ja jäklar vilket dundermedel :tummenupp Killen (om han nu finns) får säkert en del av försäljningen.

Måste fara runt en hel del partiklar, hoppas bara att skiten inte bygger upp oljekanalerna, vore inte så kul.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
burner skrev:
Intressant, om jag alltså har mekaniskt slitit ut en motordel från tex. 50.5mm till 50.0mm och sedan kör behandligen så återfår den mekaniskt rörliga delen måttet 50.5mm ??

Dom skriver just att återställer redan slitna maskindelar till ursprungligt skick

Är det inte att idiotförklara sig själv ?

Eller återuppbygger det ett nergånget lager? Fan vilken revolution allså! Varför har man inte hört om det tidigare....
Jag ska handla.
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Yterst intressant, jag som trodde att det krävs elektroner för att få magnesiumjoner att återgå till magnesium :D, det är svårt att få något oädelt att fastna på något ädlare (Mg - Al). Brukar normalt vara tvärtom, ni minns väl kopparsulfat + järnbitar ifrån högstadiekemin?
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Mc verkstan i sthlm har ju uppenbarligen godkänt att dom kan lägga ut testet på rvs hemsida.
Tanke att en firma lever på sitt rykte så måste dom tro på produkten för att låta sitt namn figurera i sammanhanget.
Eller har jag fel?
:squid
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Javisstja! Tack Jabben! Tänkte inte på att lägga till länken :tummenupp
 

Solid snake

Guest
Eller säg att hojen skär, i med lite sånt genom tändstiftshålet sen är det bara att tuta o köra. :tummenupp :3freak

Gött snack, jag ska handla också! :rolleyes:
 

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF-1000R
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Tycker de verkar ha betydligt mer på fötterna än andra "mirakelmedel" man har läst om (ink Slick 50).

800:- för en behandling av min gamla GPZ900R som gått lite över 7000 mil. Om den bara gör hälften av vad den lovar skulle jag vilja säga att det är värt det.

följer denna tråd med stort intresse.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top