Haha det där bevisar ju bara att allt går med lite vilja
Bara tuta och köra. Sätt upp delmål och ta det sedan som det kommer.
Ser ut som ni hade lagom stora packväskor. Vad använde ni för väskor på kutsen?
Mvh,
Morgan
När jag är nöjd med österrike bränner jag såfort jag kan ner till kroatien (Biograd) och där måste jag kunna ställa hojen säkert i en vecka, hur det ska gå till vet jag inte? Men jag tycker man borde kunna lösa det.
Jag har inte lyckats ta reda på hur, men jag har hört att man kan ta en båt ifrån kroatien till Italien, vilket vore perfekt. Bränna upp genom italien och så får jag se hur jag ligger till med pengar, hur hojen mår.
Ja jag skulle ju iaf inte ställa hojen på gatan i en vecka i Biograd, var där en snabbis på mc-resan förra sommaren. Bäst är väl att kontakta någon mc-verkstad i Zadar (kolla även Biograd men det är rätt litet) som ligger i närheten och fråga om du kan få ställa hojen hos dem (och vad det kostar) och sedan ta en buss till Biograd fram och tillbaka. För ska du ta någon båt till Italien så går de troligen antingen från Zadar eller Split. Dock går vissa färjelinjer bara från 25:e juli om jag minns rätt. Och det för att italienarna som ofta turistar i Kroatien brukar ha semester i augusti. Men det är bara att googla! Lycka till!
När bär det av? Har själv funderat på att ta en resa upp till Sverige från Prag i Slutet på Juli om du vill ha sälskap på vägen tillbaka till Sverige.
Valter
Att det går att packa mycket på en hoj har jag förstått efter att ha läst denna tråd... En sak jag kommer att tänka på är dock hur ni gör med packningen när ni ska stanna, den är ju inte fastlåst. Bara om man ska stanna och äta så vill man ju ha hojen under uppsikt, vilket gör att man inte kan stanna vart som helst. Stanna och titta på saker är väl inte att tänka på eller?!
Kör ni från ett boende till nästa och låser in sakerna där och gör utflykter därifrån sen, eller hur gör ni?
Sån här köpte jag till min packning, det var några hojåkare på färjan Göteborg-Kiel som tyckte det var skitsmart och skulle köpa ett omgående.Att det går att packa mycket på en hoj har jag förstått efter att ha läst denna tråd... En sak jag kommer att tänka på är dock hur ni gör med packningen när ni ska stanna, den är ju inte fastlåst. Bara om man ska stanna och äta så vill man ju ha hojen under uppsikt, vilket gör att man inte kan stanna vart som helst. Stanna och titta på saker är väl inte att tänka på eller?!
Kör ni från ett boende till nästa och låser in sakerna där och gör utflykter därifrån sen, eller hur gör ni?
Låter som att det kan bli en kanonresa !
Bara dra iväg, utan så mycket planering och med gott om tid (och pengar?;-)
Jag blir sugen också på att dra iväg så där... men jag får nöja mig med en vecka i Norge...
Ville bara säga att jag köpt ny hoj Det blev en Fireblade -99, hittade en i riktigt fint skick Har kört hela dagen, vilken hoj, jag tror jag är kär... Bilder kommer imorrn!
ja har man råd med GPS så är det klart värt. under min resa med tjejen förra året irrade vi runt som idioter när vi kom till storstäder där vi inte hade kartor till. bl.a. Karlsruhe i Tyskland och Split i Kroatien, höll på å flippa. annars gäller det att kolla kartor på nätet innan och memorera och skriva ner, annars skriva ut om det går. annars är det jävligt jobbigt!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|