dexxent
R.I.P #58 1987-2011
Hej!
Vi sitter och planerar en mc tripp till sommaren, planen är att vara borta ca 2 v, vi satsar på v 27-28 som det ser ut just nu.
Ingenting är ännu spikat, men att åka ner till Korsika (söder om frankrike och väster om italien, se karta det är ca 220 mil dit.)...Vi är inne på att åka genom Tyskland, genom Schweiz, via färja till Korsika, sedan färja till Monaco/Marseille (Frankrike). Hemresan har ännu inte planerats.// GSX-R-Mikko
Jag säger bara KORSIKA! Var där 2010, kom till Nice via "Grand Route des Alps" - ett måste!
Korsika är det bäst jag upplevt i MC-åkning!
Färja från Nice till Bastia och sedan tillbringade vi några dagar där vid en havscamping. Sedan åkte vi riksvägen från Bastia till Bonifacio via Ajaccio. helt magiskt...
Särskilt kustvägen från Ajaccio till Bonifacio är timme efter timme med svepande härliga kurvor i snabb fart ...sen att allting ramas in av ett blått Medelhav och en bergig kustväg sätter liksom pricken över I: et!
Ingenting av det jag åkt hittills kommer i närheten av Korsika och då räknar jag in ett flertal resor i Norge och Europa dom senaste åren.
Sedan tog vi färja till Sardinien och snabbt () ner till Cagliari och en ny färja till Neapel.
Jag åkte sedan hem via Toscana, Dolomiterna (Stelvio) och Gotland till Södertälje.
Totalt gick den här resan på 32 dagar och 988 mil.
Är så NÖJD
Bifogat
Last edited: