Kanska ska ta och uppdatera lite.
Det tog typ 2½ månad att få hem de nya packningarna till bromsoken. Vart så less så monterade på originaloken och drog ut och körde under tiden. Bromsarna blev sjukt bra med nya skivor och stålomspunnet, ny pump och belägg så nu funderar jag på att inte ens använda de 6kolvsoken jag hade tänkt från början. Men vi får se.
Hursom, efter allt strul och en hel drös med mail fram o tillbaka så fick jag dem, oken är klara och ligger och blänker på bänken i garaget. Rgv'n är "klar" har gjort diverse finjusteringar på wirespelet till avgasportarna och bestycknigen.
Åker ner till gelleråsen nästa vecka för provkörning av härket så får vi se om de har blivit nån fart på han eller om jag ska skruva mer.
Har satt i nå specialstift jag hittade från spitfire, som är av delad elektråd som ett V istället för en hel. Vet inte om de gör nån skillnad men skulle ge starkare gnista på annars gnistsvaga hojar typ. tänkte kan ju va bra när man kickar kanske ..
Återkommer efter gelleråsen om de va nått att ha de här
EDIT: Hade lite bilder, men SH strular som vanligt. blir bara en svart ruta när jag försöker klicka på "hantera bifogade filer" suck ..