# Bestyckning
Bestyckning
Idag sitter det # 270 vänster
# 280 höger
Ska prova 2storlekar upp på vardera om jag får tag på nå munstycken.
Hittar ingen text på fuggarna, nån som vet vilket märke som sitter?
jag blandar alltid ihop kehin och mikuni vilket är det som har dom låga siffrorna?
----------------------------------------------------------------
Säg den lycka som varar?
Enkla saker kan bli de mest komplicerade. 1 steg fram ochungefär 17 resor bak. Men man börjar väl bli efter alla år av mekande så man inte längre förvånas?
Ska göra en lång historia kort. Jag skulle montera lock med nipplar och slang för behållare till avgasportarna, Hade ju fått med dessa när jag köpte hojen så de var tvungen att åka på plats, dock såg de lite hemmabyggda ut? men tänkte inte mer på det. Plocka ner avgasportsmekanismn och gjorde rent och fint, monterade locken med skruvdragare och sapp så var två bultar avdragna .. SUCK
Locken var inte helt raka utan kantrade lite och mycket tunnare än orginallocken så skruven bottnade nog.
Jaja, e väl bara borra ur skiten och sätta i helicoil. Lägger hojen på sidan och börjar borra, den halkar av den nu så hårda bulten och borrar lite snett i godset istället. Och efter mycket svett och svordommar lyckas jag iaf få dit några helicoil men de blir snett och vint, inget bra och inte nöjd.
Så jag bestämmer mig för att kasta av cylindern, fick ju trotts allt med extra så vafan, en helkvälls jobb senare har jag monterat ner avgasportsmekanism,cylinder,topp,kylare osv. Passar på att kolla in kolven, den ser färsh ut
.
Skrubbar min extracylinder med diskborste och bensin en stund och kastar på den. Vet för övrigt inte ens om den e hel och fungerandes?! Ser schysst ut så hoppas på det bästa .
Med allt på plats igen ska jag bara flytta över avgasporten med tillbehör, och självklart e det runddragna skruvar till den som jag inte får bort
Varför envisas man med stjärn och spårskruv på en motor? det är bara SKIT! Det ska vara sexkantigt, in eller utvändigt , de e ju det enda som håller, varför har ingen tillverkare förstått det?
Stjärn och spårskruv kan snickare hålla på med .
Efter yttleriggare svett och svordommar får jag iaf bort dem utan att skada cylindern och nu ikväll sitter allt på plats igen. 3 dagars jobb för några små skitlock. Less är bara förnamnet.
EDIT: Uppdaterar med lite bilder.